Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 27 No. 1 (2024): Resilience in Our Society: How to Build Opportunities for Growth
  • Home
  • /
  • Vol. 27 No. 1 (2024): Resilience in Our Society: How to Build Opportunities for Growth
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 27 No. 1 (2024): Resilience in Our Society: How to Build Opportunities for Growth /
  4. Table of contents

Vol. 27 No. 1 (2024): Resilience in Our Society: How to Build Opportunities for Growth

Table of contents

« Back

Introduction

  • Introduction
    Cintia Carreira Zafra
    9-12
    PDF
  • Wprowadzenie
    Cintia Carreira Zafra
    13-16
    PDF (Język Polski)

Articles and Dissertations

  • Shaping Resilience Against Cyberbullying Through Social Skills Training
    Magdalena Wędzińska
    19-42
    PDF (Język Polski) PDF
  • The Concept of a Strategy for Nooetic Qualities as an Example of Designing the Development of Psychic Resilience in Children and Adolescents
    Katarzyna Jarosz
    43-56
    PDF PDF (Język Polski)
  • Analysis of the Early Childhood Education Curriculum from a Resilience Perspective
    Margarita Fernández-Romero, Francisco Pardo Fabregat
    57-79
    PDF PDF (Język Polski)
  • Philosophical Counseling as a Form of Supporting Human Resilience
    Andrzej Tarchała
    81-94
    PDF PDF (Język Polski)
  • Resilience as a Basis for the Birth of the First Past Pupils’ Movement of Catholic Schools
    Sergio Rodríguez López-Ros
    93-123
    PDF PDF (Język Polski)
  • The Brand Purpose of Educational Institutions: When the Resilience Story Does Matter
    Roser Serra Florensa
    125-146
    PDF PDF (Język Polski)
  • Technology as an Ally: Renewed Resilience and Spirituality Through the Impact of Augmented Reality (AR) in the Context of Dementia and Cognitive Impairment
    Yago Lavandeira Amenedo
    147-169
    PDF PDF (Język Polski)

Case Reports

  • How Can Social Understanding in Adolescence Be Enhanced? Observations Based on Short-Term Conversation-Based Training
    Iwona Sikorska, Małgorzata Stępień-Nycz, Marta Białecka
    173-197
    PDF PDF (Język Polski)

Miscellanea

  • To Punish or Educate? Female Students of Law and Resocialization on the Corruption of Minors
    Aleksandra Szczepaniak
    201-222
    PDF PDF (Język Polski)

Reviews

  • A Revolution in Education: The Transformative Role of Artificial Intelligence in Shaping the Future of Learning
    Andrzej Skupień
    225-229
    PDF PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop