Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 42 items.
  • Introduction
    Renata Jasnos
    13-17
    2018-04-10
  • Changes in Some Aspects of Teachers’ Work in the Czech Republic Since 1989
    Lucie Zormanová
    87-108
    2020-04-25
  • Educational Authority and Challenge of Freedom: From Ancient Times to Summerhill
    Giuseppe Mari
    57-70
    2016-07-14
  • The Pedagogical Relationship: Between the Child’s Experience and the Adult’s Responsibility. Inspirations and Interpretations in Phenomenological Pedagogical Practice
    Marta Krupska
    43-58
    2024-09-23
  • Collaboration: Teacher – Student – Parent. Dimensions of Educational and Upbringing Relationships
    Małgorzata Dubis
    149-175
    2019-06-13
  • Sufferance, Freedom and Meaning: Viktor Frankl and Martin Heidegger
    Francesco Brencio
    217-246
    2016-04-18
  • Teacher–Parent Relationship in the Implementation of Supportive Activities
    Barbara Skałbania
    117-128
    2022-12-15
  • Catholic Education, Faith and Authority
    Giuseppe Mari
    213-230
    2018-03-25
  • Authority and Its Axiological Structure
    Andrzej Michał de Tchorzewski
    187-212
    2018-03-25
  • On the Authority of the Educating Church according to the Opinions and Expectations of Students and Younger Employees of a Catholic University
    Renata Jasnos
    107-132
    2018-03-25
  • Is Pedagogy Transhuman? Reflections on the Relationship Between Pedagogy and Transhumanism
    Thomas Damberger, Estella Hebert
    41-56
    2017-05-06
  • The Educational and Moral Message in Antoine de Saint Exupéry’s The Little Prince
    Mária Potočárová
    57-70
    2017-11-10
  • Plato and Aristotle: Master – Student Relationship in the Early Academy
    Przemysław Zbigniew Paczkowski
    17-33
    2021-11-29
  • Bring Value into the World in Times of Axionormative Chaos
    Renata Królikiewicz
    67-79
    2019-02-14
  • Diagnosis of Social Climate of Youth Delinquency Centers in Poland
    Magdalena Staniaszek
    175-197
    2018-06-07
  • The Education of Gifted Children in European Educational Systems: The Phenomenon of Tutored Home Schooling in England
    Anna Włoch
    63-83
    2017-09-29
  • Family and Love in the Time of Me
    Mirosława Ściupider-Młodkowska
    103-118
    2019-08-31
  • Pedagogical Anthropology as Existential Risk Prevention: A Critical Take on the Techno-Progressive Discourses of Artificial General Intelligence and Moral Enhancement
    Markus Lipowicz
    73-101
    2017-05-06
  • Dr. Jan Wieczorkowski’s Men Sanatorium High School in Rabka (1924–1939)
    Marek Świder, Maria Marta Urlińska
    227-249
    2016-11-04
  • Types of Tolerance in Education. An Attempt at a Typology
    Stanisław Gałkowski
    71-92
    2016-07-14
  • The “Jungle” Prevention Program for Parents: Structure, Principles and Potential Applications
    Krzysztof A Wojcieszek
    39-57
    2019-12-07
  • The Concept of the “Triple Teacher” in Education for a Creative Life
    Iwona Pasławska-Smęder
    59-79
    2024-09-23
  • Parents Towards the Topic of Their Children’s Sexual Education. Research Report
    Ewa Rojewska
    161-188
    2019-08-31
  • Acceptance of the Loss of Hearing Performance and the Quality of Life of Seniors
    Ewa Cieplińska
    35-51
    2022-03-31
  • Religiosity Among Incarcerated Women: A Study Based on Research Conducted Among Women Incarcerated in the External Ward in Lubliniec
    Barbara Grabowska, Paweł Czajka
    127-141
    2024-09-23
1 - 25 of 42 items 1 2 > >> 
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop