Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Council
Reviewers
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
Deutsch
English
Język Polski
AY
Vol. 28 (2021): Andragogy Yearbook
Home
/
Vol. 28 (2021): Andragogy Yearbook
Home
/
Archives
/
Vol. 28 (2021): Andragogy Yearbook
/
Table of contents
Vol. 28 (2021): Andragogy Yearbook
Table of contents
« Back
Introduction
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
7-8
PDF (Język Polski)
I. Z żałobnej karty
Józef Półturzycki (1934–2021) - twórca i pierwszy redaktor naczelny "Rocznika Andragogicznego"
Pożegnanie - Zarząd Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego
Agnieszka Stopińska-Pająk
11-14
PDF (Język Polski)
II. Analizy teoretyczne i badania andragogiczne
Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group
Petr Adamec
43-57
PDF
Teacher educators’ macro- and microadaptation as a reaction to the complexity of teaching situation
Agnieszka Szplit
59-71
PDF (Język Polski)
Types of approach to mindfulness of young adults in the light of the results of own research
Ewa Dębska
73-82
PDF (Język Polski)
Pedagogy and andragogy in service of health
Hanna Kostyło
83-98
PDF (Język Polski)
Preparation for fulfilling the role of a parent – a neglected area of adult education
Alicja Kozubska
99-113
PDF (Język Polski)
The engagement in harmonious passion as self-creation
Aleksandra Litawa
115-126
PDF (Język Polski)
Experiencing culture shock by immigrants in casual and routine contacts with Poles. Videoblogs as a useful medium in intercultural adult learning
Sabina Wołoszyn
127-144
PDF (Język Polski)
Folk university in the face of the challenges of the Anthropocene – on the results of the project “Teaching Organic Literacy in Grundtvigian Style”
Hanna Solarczyk-Szwec
145-153
PDF (Język Polski)
Conferences of organisers of adult education in Poland of the interwar period (1918–1939)
(opracowanie w stulecie wydania „Oświaty Pozaszkolnej” – pierwszego ogólnopolskiego pisma poświęconego teorii i praktyce kształcenia dorosłych)
Tadeusz Aleksander
155-173
PDF (Język Polski)
III. Aktualia i recenzje
Awanse naukowe: Dr Przemysław Szczygieł: Uczący potencjał buntu jako kwestia andragogiczna. Od analizy biografii do opisu zjawiska
Paweł Lech Seroka
177-179
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z konferencji naukowej „Przestrzenie uczenia się dorosłych (Spaces of Adult Learning)”, Uniwersytet Warszawski, 5–6 października 2020 r
Ewa Dębska, Monika Gromadzka, Anna Marianowska, Danuta Parlak, Zuzanna Wojciechowska
180-189
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z IX kadencji działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w latach 2017–2021
Tomasz Maliszewski
190-209
PDF (Język Polski)
Kinga Majchrzak-Ptak, Przywracając pamięć miejscom. O badaniu i uczeniu się w działaniu w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2020, ss. 339
Beata Paulina Pietkiewicz-Pareek
210-212
PDF (Język Polski)
Ewa Solarczyk-Ambrozik, Monika Christoph, Renata Konieczna-Woźniak (red.), Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych, Seria Psychologia i Pedagogika, nr 324, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2020, ss. 340
Sławomir Szymczak
213-217
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
Deutsch
English
Język Polski