Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2021.003Słowa kluczowe
grupa docelowa, uczelnia, dalsze kształcenie zawodowe, analiza potrzeb edukacyjnychAbstrakt
Treść artykułu dotyczy problematyki dalszego kształcenia zawodowego osób dorosłych oraz zarządzania placówkami oświatowymi. Zamierzeniem artykułu jest przedstawienie wybranych wyników badania dotyczących identyfikacji i analizy potrzeb edukacyjnych grupy docelowej, dla której dana instytucja edukacyjna od dawna prowadzi działania edukacyjne. Badanie zostało przeprowadzone pod koniec 2019 roku w formie ankiety, w której wzięło udział 158 respondentów ze sfery aplikacyjnej związanej z profilem zawodowym uczelni publicznej w Czechach. Wyniki tego badania dostarczyły praktycznych wskazówek dotyczących organizacji i wdrażania programów uczenia się przez całe życie na uczelniach. Przedstawione w artykule wyniki koncentrują się na preferencjach respondentów z grupy docelowej w zakresie dalszego kształcenia zawodowego, a także na ich ogólnym nastawieniu do zawodu.
Bibliografia
Adamec P. (2020), Komparativní analýza postojů v aplikační sféře k dalšímu vzdělávání a rozvoji, [in:] Krystoň M. (ed.), Andragogické štúdie 2020, Belianum, Banská Bystrica, pp. 192–200.
Aleksander T. (1998), Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, Kraków.
Bartoňková H., Šimek D. (2002), Andragogika, Univerzita Palackého, Olomouc.
Beneš M. (2003), Andragogika, Eurolex Bohemia, Praha.
Beneš M. (2008), Andragogika, Grada, Praha.
Buckley R., Caple J. (2004), Trénink a školení, Computer Press, Brno.
Drucker P.F. (2000), Výzvy managementu pro 21. století, Management Press, Praha.
Drucker P.F. (2002), To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku, Management Press, Praha.
Chishomová L. (2009), Prostupnost vzdělávání a orientace na kompetence: nové přesahy všeobecného a odborného vzdělávání, [in:] Novotný P. (ed.), „Pracoviště jako prostor k učení”, Masarykova univerzita, Brno.
Jarvis P. (2004), Adult Education & Lifelong Learning – Theory and Practice, Routledge Flamer, London.
Kozel R., Mynářová L., Svobodová H. (2011), Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada, Praha.
Leirman W. (1996), Čtyři kultury ve vzdělávání, Karolinum, Praha.
Liessmann K.P. (2008), Teorie nevzdělanosti, Omyly společnosti vědění, Academia, Praha.
Nakonečný M. (2003), Úvod do psychologie, Academia, Praha.
Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 1893/2006 ze dne 20. prosince 2006, kterým se zavádí statistická klasifikace ekonomických činností NACE, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32006R1893(26.3.2021).
Pachociński R. (1998), Andragogika w wymiarze międzynarodowym, Warszawa.
Palán Z. (2002), Základy andragogiky, Vysoká škola J.A. Komenského, Praha.
Prusáková V. (2000), Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu, Inštitút pre verejnú správu, Bratislava.
Prusáková V. (2005), Základy andragogiky, Univerzita Komenského a Gerlach Print, Bratislava.
Prusáková V. (2010), Analýza vzdělávacích potrieb dospelých, Teoretické východiská, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica.
Šeďová K., Novotný P. (2006), Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých, „Pedagogika”, no. 2(55), pp. 140–151.
Turos L. (1993), Andragogika ogólna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Rolniczo-Pedagogicznej, Siedlce.
Wujek T. (red.) (1996), Wprowadzenie do andragogiki, Instytut Technologii i Eksploatacji, Radom
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Rocznik Andragogiczny
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 364
Liczba cytowań: 0