Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group
  • Strona domowa
  • /
  • Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 28 (2021) /
  4. II. Analizy teoretyczne i badania andragogiczne

Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group

Autor

  • Petr Adamec Mendel University in Brno https://orcid.org/0000-0002-7887-5363

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2021.003

Słowa kluczowe

grupa docelowa, uczelnia, dalsze kształcenie zawodowe, analiza potrzeb edukacyjnych

Abstrakt

Treść artykułu dotyczy problematyki dalszego kształcenia zawodowego osób dorosłych oraz zarządzania placówkami oświatowymi. Zamierzeniem artykułu jest przedstawienie wybranych wyników badania dotyczących identyfikacji i analizy potrzeb edukacyjnych grupy docelowej, dla której dana instytucja edukacyjna od dawna prowadzi działania edukacyjne. Badanie zostało przeprowadzone pod koniec 2019 roku w formie ankiety, w której wzięło udział 158 respondentów ze sfery aplikacyjnej związanej z profilem zawodowym uczelni publicznej w Czechach. Wyniki tego badania dostarczyły praktycznych wskazówek dotyczących organizacji i wdrażania programów uczenia się przez całe życie na uczelniach. Przedstawione w artykule wyniki koncentrują się na preferencjach respondentów z grupy docelowej w zakresie dalszego kształcenia zawodowego, a także na ich ogólnym nastawieniu do zawodu.

Bibliografia

Adamec P. (2020), Komparativní analýza postojů v aplikační sféře k dalšímu vzdělávání a rozvoji, [in:] Krystoň M. (ed.), Andragogické štúdie 2020, Belianum, Banská Bystrica, pp. 192–200.

Aleksander T. (1998), Optymalizacja pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, Kraków.

Bartoňková H., Šimek D. (2002), Andragogika, Univerzita Palackého, Olomouc.

Beneš M. (2003), Andragogika, Eurolex Bohemia, Praha.

Beneš M. (2008), Andragogika, Grada, Praha.

Buckley R., Caple J. (2004), Trénink a školení, Computer Press, Brno.

Drucker P.F. (2000), Výzvy managementu pro 21. století, Management Press, Praha.

Drucker P.F. (2002), To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku, Management Press, Praha.

Chishomová L. (2009), Prostupnost vzdělávání a orientace na kompetence: nové přesahy všeobecného a odborného vzdělávání, [in:] Novotný P. (ed.), „Pracoviště jako prostor k učení”, Masarykova univerzita, Brno.

Jarvis P. (2004), Adult Education & Lifelong Learning – Theory and Practice, Routledge Flamer, London.

Kozel R., Mynářová L., Svobodová H. (2011), Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada, Praha.

Leirman W. (1996), Čtyři kultury ve vzdělávání, Karolinum, Praha.

Liessmann K.P. (2008), Teorie nevzdělanosti, Omyly společnosti vědění, Academia, Praha.

Nakonečný M. (2003), Úvod do psychologie, Academia, Praha.

Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č. 1893/2006 ze dne 20. prosince 2006, kterým se zavádí statistická klasifikace ekonomických činností NACE, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32006R1893(26.3.2021).

Pachociński R. (1998), Andragogika w wymiarze międzynarodowym, Warszawa.

Palán Z. (2002), Základy andragogiky, Vysoká škola J.A. Komenského, Praha.

Prusáková V. (2000), Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu, Inštitút pre verejnú správu, Bratislava.

Prusáková V. (2005), Základy andragogiky, Univerzita Komenského a Gerlach Print, Bratislava.

Prusáková V. (2010), Analýza vzdělávacích potrieb dospelých, Teoretické východiská, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica.

Šeďová K., Novotný P. (2006), Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých, „Pedagogika”, no. 2(55), pp. 140–151.

Turos L. (1993), Andragogika ogólna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Rolniczo-Pedagogicznej, Siedlce.

Wujek T. (red.) (1996), Wprowadzenie do andragogiki, Instytut Technologii i Eksploatacji, Radom

Rocznik Andragogiczny

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2021-11-25

Jak cytować

1.
ADAMEC, Petr. Selected results of the analysis of educational needs in the target professional group. Rocznik Andragogiczny [online]. 25 listopad 2021, T. 28, s. 43–57. [udostępniono 28.6.2025]. DOI 10.12775/RA.2021.003.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 28 (2021)

Dział

II. Analizy teoretyczne i badania andragogiczne

Licencja

Prawa autorskie (c) 2021 Rocznik Andragogiczny

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 455
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

grupa docelowa, uczelnia, dalsze kształcenie zawodowe, analiza potrzeb edukacyjnych
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa