Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 24 (2017)
  • Home
  • /
  • Vol. 24 (2017)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 24 (2017) /
  4. Table of contents

Vol. 24 (2017)

Table of contents

« Back

Introduction

  • From Editorial Office
    Hanna Solarczyk-Szwec
    11-12
    PDF (Język Polski)

The Third Andragogy Convention “Adults in Education. New Contexts, Distinct Perspectives, Innovative Solutions”

  • Adult Education in the Context of Social Sciences and Humanities – Introduction to the Proceedings of the Third Convention of Academic Andragogy Association
    Agnieszka Stopińska-Pająk
    15-18
    PDF (Język Polski)
  • Report from the Third Andragogy Convention
    Ewa Skibińska, Ewa Dębska, Monika Gromadzka, Anna Marianowska, Krzysztof Pierścieniak
    19-38
    PDF (Język Polski)

Theoretical Analyses and Researh of Adult Education

  • The practice of a perspective-taking as an instrument of development
    Marzanna Bogumiła Kielar
    41-59
    PDF (Język Polski)
  • Constructing of „marital I”. A family as a space of spouses’ support and learning equality
    Joanna Ostrouch-Kamińska
    61-74
    PDF (Język Polski)
  • Being a parent as a learning experience. Andragogical perspective
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    75-86
    PDF (Język Polski)
  • Repeated and multiple victimization as an andragogical dimension of the personal experiences of the female victims of violence
    Małgorzata Kowalczyk
    87-101
    PDF (Język Polski)
  • Styles of participation of cultural participation of an adult. Validation of a measuring tool
    Katarzyna Karolina Jarosz
    103-120
    PDF (Język Polski)
  • Lifelong learing adult in the light of research. Retrospection
    Olga Czerniawska
    121-124
    PDF (Język Polski)

Recreation – Health – Education – Seniors

  • Physical activity and chosen aspects of psychological status of elderly adults
    Agata Żaroń, Małgorzata Piskunowicz
    127-142
    PDF (Język Polski)
  • Recreational activity of seniors with intellectual disability
    Ditta Baczała, Piotr Błajet, Mateusz Szafrański
    143-156
    PDF
  • Serious leisure activities and well-being of senior citizens: Case of contract bridge
    Tihana Brkljačić, Ines Sučić, Barbara Brdovčak
    157-174
    PDF
  • Tourist and Recreational Activity of Seniors on the Example of the Poznań Metropolis
    Maria Zamelska, Beata Kaczor
    175-187
    PDF
  • Health-seeking behaviours of students of the University of the Third Age at Wrocław Medical University. Research results and recommendations
    Żanetta Kaczmarek
    189-200
    PDF (Język Polski)
  • Selected neuroplastic effects of cognitive training in aging in MRI/fMRI studies
    Emilia Leszkowicz
    201-211
    PDF
  • Medication use in the elderly – the need for health education
    Oliwia McFarlane, Kornelia Kędziora-Kornatowska
    213-222
    PDF (Język Polski)
  • Czy można uczyć się choroby? Autorski program edukacji dorosłych w Akademii Walki z Rakiem
    Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
    223-234
    PDF (Język Polski)
  • Cognition of medication before death in the background of Thanatopedagogical Relational Alternative Therapy – comparative analysis of the study carried out in Czechia, Poland, Ukraine, and Italy
    Józef Binnebesel
    235-247
    PDF (Język Polski)
  • Helpless against life – tragedy of old age in the shade of suicide
    Arkadiusz Urbanek
    249-266
    PDF (Język Polski)

Reports from Research and Implementation Projects

  • Empowerment in the Lifelong Learning Perspective. Example from the “ICT Guides” Project
    Renata Góralska, Joanna Leek
    269-283
    PDF
  • New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR)
    Przemysław Ziółkowski
    285-296
    PDF

Aktualia

  • Postdoctoral: Małgorzata Rosalska
    Anna Wawrzonek
    299-301
    PDF (Język Polski)
  • Kinga Majchrzak: Miejsca jako nośniki pamięci w edukacji studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
    Agata Szwech
    302-303
    PDF (Język Polski)
  • Alicja Szostkiewicz: Learning in Middle Adulthood and its Conditioning
    Kinga Majchrzak
    304-305
    PDF (Język Polski)
  • Agata Szwech: Biographical Learning in the Light of the Journals of Halina Semenowicz
    Kinga Majchrzak
    305-307
    PDF (Język Polski)
  • Zuzanna Ewa Wojciechowska: Feminine and Masculine Patterns of (Re)Construction One’s Own Biography in the Perspective of Occupational Change
    Ewa Drzewek
    307-308
    PDF (Język Polski)
  • The Eleventh Biographical Conference In Łódź “Biography and the Study of Biography – Consistency and Variability in Biography. The Contexts of Learning” Uniwersytet Łódzki, 17–18.02.2017
    Anna Gutowska
    309-312
    PDF (Język Polski)
  • The Fourth Poznań Discussion Forum LLL „University Towards New Challenges. From University LLL to LLL University”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 05.04.2017
    Magdalena Barańska, Anna Wawrzonek
    312-317
    PDF (Język Polski)
  • XI The Eleventh Toruń Pedagogical Students’ Conference „Creatively Through Life – Innovative Forms of Development” Faculty of Educational Sciences, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 25.05.2017
    Martyna Lewandowska
    317-319
    PDF (Język Polski)
  • International Scientific Conference „Recreational Activity and Joy in Senior’s Life”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń, 20–21.04.2017
    Ditta Baczała
    320-321
    PDF (Język Polski)
  • The First Polish-German Scientific Seminar “Folk Universities – Between Theory and Practice”, Uniwersytet Szczeciński, 6–7.10 2017
    Angelika Felska
    322-324
    PDF (Język Polski)
  • EPALE Conference: The Second Forum of Adult Education, Warsaw, 21.11.2017
    Marzena Indra, Jakub Kozłowski, Agata Poczman, Karolina Milczarek, Wojciech Zawadzki, Iwona Buks
    324-328
    PDF (Język Polski)
  • Report from the Academic Andragogy Association’s Activity
    Tomasz Maliszewski
    329-333
    PDF (Język Polski)

Recenzje

  • Rolf Arnold, Ekkehard Nuissl, Matthias Rohs, Erwachsenenbildung. Eine Einführung in Grundlagen, Probleme, Perspektiven, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler 2017, ss. 271
    Hanna Solarczyk-Szwec
    337-338
    PDF (Język Polski)
  • Iwona Błaszczak, Tomasz Maliszewski, Ewa Smuk-Stratenwerth (eds.), Folk Universities of the Twentieth Centruy. Tradition – Present – Challenges of the Future, Ecological and Cultural Association ZIARNO, Grzybów 2017, p. 256
    Ewa Przybylska
    339-341
    PDF (Język Polski)
  • Dorota Gierszewski, Civic education in the local space, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017, p. 325
    Aleksandra Litawa
    342-343
    PDF (Język Polski)
  • Violetta Kopińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Bürgerbildung in Polen, Hambruger Studientexte Sozialwissenschaften, Hamburg 2016
    Dorota Gierszewski
    344-346
    PDF (Język Polski)
  • Aleksandra Litawa, Amateur Choir as a Form of Cultural Education of Adults on the Example of Cracovian Choir, „Monographic Works 760”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2016, p. 162
    Tomasz Maliszewski
    347-349
    PDF (Język Polski)
  • Sylwia Słowińska, The meanings of grass-roots cultural initiatives in their implementers’ interpretations, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2017, pp. 324
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    350-353
    PDF (Język Polski)
  • Ewa Solarczyk-Ambrozik (ed.), Career Counselling in the Context of Lifelong Learning, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 2016, p. 304
    Angelika Kalinowska
    354-356
    PDF (Język Polski)
  • Maria, Józef, Marek Półturzyccy, The Museums of Polish Women, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji–PIB, Warszawa 2017, p. 249
    Sandra Lesiakowska
    357-358
    PDF (Język Polski)
  • „The Discourses of Young Andragogists”, vol. 18, 2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, p. 405
    Mateusz Szafrański
    359-361
    PDF (Język Polski)
  • „Andragogy Yearbook 2016”, vol. 23, p. 497
    Anna Maria Kola
    362-364
    PDF (Język Polski)

Feuilleton

  • Year 17 and Its Jubilees
    Józef Półturzycki
    367-375
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop