Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Wissenschaftlicher Beirat
    • Gutachter
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Bd. 24 (2017)
  • Home
  • /
  • Bd. 24 (2017)
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 24 (2017) /
  4. Table of contents

Bd. 24 (2017)

Table of contents

« Back

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie od Redakcji
    Hanna Solarczyk-Szwec
    11-12
    PDF (Język Polski)

III Zjazd Andragogiczny „Dorośli w edukacji. Nowe konteksty, odmienne perspektywy, innowacyjne rozwiązania”

  • Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad
    Agnieszka Stopińska-Pająk
    15-18
    PDF (Język Polski)
  • Sprawozdanie z III Zjazdu Andragogicznego
    Ewa Skibińska, Ewa Dębska, Monika Gromadzka, Anna Marianowska, Krzysztof Pierścieniak
    19-38
    PDF (Język Polski)

Analizy teoretyczne i badania edukacji dorosłych

  • Praktyka obierania perspektyw jako instrument rozwoju
    Marzanna Bogumiła Kielar
    41-59
    PDF (Język Polski)
  • Konstruowanie „małżeńskiego ja”. Rodzina jako przestrzeń wsparcia i uczenia się partnerstwa małżonków
    Joanna Ostrouch-Kamińska
    61-74
    PDF (Język Polski)
  • Bycie rodzicem jako uczące doświadczenie. Perspektywa andragogiczna
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    75-86
    PDF (Język Polski)
  • Powtórna i wielokrotna wiktymizacja jako andragogiczny wymiar doświadczeń osobistych kobiet ofiar przemocy
    Małgorzata Kowalczyk
    87-101
    PDF (Język Polski)
  • Style partycypacji kulturalnej człowieka dorosłego. Walidacja narzędzia pomiarowego
    Katarzyna Karolina Jarosz
    103-120
    PDF (Język Polski)
  • Uczący się dorosły w świetle badań. Retrospekcja
    Olga Czerniawska
    121-124
    PDF (Język Polski)

Zdrowie – Rekreacja – Edukacja – Seniorzy

  • Aktywność fizyczna a kondycja psychiczna osób starszych
    Agata Żaroń, Małgorzata Piskunowicz
    127-142
    PDF (Język Polski)
  • Recreational activity of seniors with intellectual disability
    Ditta Baczała, Piotr Błajet, Mateusz Szafrański
    143-156
    PDF (English)
  • Serious leisure activities and well-being of senior citizens: Case of contract bridge
    Tihana Brkljačić, Ines Sučić, Barbara Brdovčak
    157-174
    PDF (English)
  • Tourist and Recreational Activity of Seniors on the Example of the Poznań Metropolis
    Maria Zamelska, Beata Kaczor
    175-187
    PDF (English)
  • Zachowania prozdrowotne studentów Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Wyniki badań i rekomendacje
    Żanetta Kaczmarek
    189-200
    PDF (Język Polski)
  • Selected neuroplastic effects of cognitive training in aging in MRI/fMRI studies
    Emilia Leszkowicz
    201-211
    PDF (English)
  • Przyjmowanie leków w późnej dorosłości – potrzeba edukacji zdrowotnej
    Oliwia McFarlane, Kornelia Kędziora-Kornatowska
    213-222
    PDF (Język Polski)
  • Czy można uczyć się choroby? Autorski program edukacji dorosłych w Akademii Walki z Rakiem
    Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz
    223-234
    PDF (Język Polski)
  • Percepcja lęku przed śmiercią w kontekście Tanatopedagogicznej Relacyjnej Terapii Zastępczej – analiza porównawcza wyników badań z Czech, Polski, Ukrainy, Włoch
    Józef Binnebesel
    235-247
    PDF (Język Polski)
  • Bezradność wobec życia – dramat starości w cieniu samobójstwa
    Arkadiusz Urbanek
    249-266
    PDF (Język Polski)

Raporty z projektów badawczo-wdrożeniowych

  • Empowerment in the Lifelong Learning Perspective. Example from the “ICT Guides” Project
    Renata Góralska, Joanna Leek
    269-283
    PDF (English)
  • New possibilities – better perspectives. Interactive system of reinforcing the process of lifelong learning. Integrated Development Assistant (ZAR)
    Przemysław Ziółkowski
    285-296
    PDF (English)

Aktualia

  • Habilitacja dr Małgorzaty Rosalskiej
    Anna Wawrzonek
    299-301
    PDF (Język Polski)
  • Kinga Majchrzak: Places as Memory Media in the Education of the Students of Nicolaus Copernicus University
    Agata Szwech
    302-303
    PDF (Język Polski)
  • Alicja Szostkiewicz: Uczenie się w średniej dorosłości i jego uwarunkowania
    Kinga Majchrzak
    304-305
    PDF (Język Polski)
  • Agata Szwech: Biograficzne uczenie się w świetle dzienników Haliny Semenowicz
    Kinga Majchrzak
    305-307
    PDF (Język Polski)
  • Zuzanna Ewa Wojciechowska: Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji własnej biografii w perspektywie zmiany zawodowej
    Ewa Drzewek
    307-308
    PDF (Język Polski)
  • XI Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – stałość i zmienność w biografii. Konteksty uczenia się”, Uniwersytet Łódzki, 17–18.02.2017 r.
    Anna Gutowska
    309-312
    PDF (Język Polski)
  • IV Poznańskie Forum Dyskusyjne LLL „Uniwersytet wobec nowych wyzwań. Od University LLL do LLL University”, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 05.04.2017 r.
    Magdalena Barańska, Anna Wawrzonek
    312-317
    PDF (Język Polski)
  • XI Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „Kreatywnie przez życie – innowacyjne formy rozwoju”, Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, 25.05.2017 r.
    Martyna Lewandowska
    317-319
    PDF (Język Polski)
  • Międzynarodowa konferencja naukowa „Recreational Activity and Joy in Senior’s Life”, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń,20–21.04.2017 r.
    Ditta Baczała
    320-321
    PDF (Język Polski)
  • I Polsko-Niemieckie Seminarium Naukowe „Uniwersytety ludowe – pomiędzy teorią a praktyką”, Uniwersytet Szczeciński, 6–7.10 2017 r.
    Angelika Felska
    322-324
    PDF (Język Polski)
  • Konferencja EPALE: II Forum Edukacji Dorosłych, Warszawa, 21.11.2017 r.
    Marzena Indra, Jakub Kozłowski, Agata Poczman, Karolina Milczarek, Wojciech Zawadzki, Iwona Buks
    324-328
    PDF (Język Polski)
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2017 roku
    Tomasz Maliszewski
    329-333
    PDF (Język Polski)

Recenzje

  • Rolf Arnold, Ekkehard Nuissl, Matthias Rohs, Erwachsenenbildung. Eine Einführung in Grundlagen, Probleme, Perspektiven, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler 2017, ss. 271
    Hanna Solarczyk-Szwec
    337-338
    PDF (Język Polski)
  • Iwona Błaszczak, Tomasz Maliszewski, Ewa Smuk- Stratenwerth (red.), Uniwersytety ludowe XXI wieku. Tradycja – współczesność – wyzwania przyszłości, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne ZIARNO w Grzybowie, Grzybów 2017, ss. 253
    Ewa Przybylska
    339-341
    PDF (Język Polski)
  • Dorota Gierszewski, Edukacja obywatelska w przestrzeni lokalnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017, ss. 325
    Aleksandra Litawa
    342-343
    PDF (Język Polski)
  • Violetta Kopińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Bürgerbildung in Polen, Hambruger Studientexte Sozialwissenschaften, Hamburg 2016
    Dorota Gierszewski
    344-346
    PDF (Język Polski)
  • Aleksandra Litawa, Chór amatorski jako forma edukacji kulturalnej dorosłych na przykładzie krakowskich zespołów chóralnych, „Prace Monograficzne 760”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2016, ss. 162
    Tomasz Maliszewski
    347-349
    PDF (Język Polski)
  • Sylwia Słowińska, Sensy oddolnych inicjatyw kulturalnych w interpretacji ich realizatorów, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2017, ss. 324
    Alicja Jurgiel-Aleksander
    350-353
    PDF (Język Polski)
  • Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 2016, ss. 304
    Angelika Kalinowska
    354-356
    PDF (Język Polski)
  • Maria, Józef, Marek Półturzyccy, Muzea kobiet polskich, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji– PIB, Warszawa 2017, ss. 249
    Sandra Lesiakowska
    357-358
    PDF (Język Polski)
  • „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 18, 2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, ss. 405
    Mateusz Szafrański
    359-361
    PDF (Język Polski)
  • „Rocznik Andragogiczny 2016”, vol. 23, ss. 497
    Anna Maria Kola
    362-364
    PDF (Język Polski)

Felieton

  • Rok 17 i jego jubileusze
    Józef Półturzycki
    367-375
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop