Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2017.001Abstrakt
Tekst wystąpienia otwierającego obrady.
Fragment:
"W trakcie obrad podejmować będziemy dyskurs nad edukacją dorosłych z różnych dyscyplinarnych perspektyw badawczych, a mianowicie: pedagogiki i seksuologii, socjologii, historii oraz ekonomii. Pozwoli to nam wszystkim, reprezentantom różnych dyscyplin zajmujących się edukacją dorosłych, przyjrzeć się, jak to pojęcie funkcjonuje w ramach konkretnej dyscypliny i co możemy z tego sposobu ujmowania włączyć do swojego obszaru badań i do własnego rozumienia, ale także – i to jest szczególnie istotne – jak ludzie dorośli, uczestnicy edukacji, postrzegają edukację, jakie imaginaria – jak za Charlesem Taylorem (2010) można byłoby określić – kształtują ich myślenie o edukacji. Jest to szczególnie ważne dla praktyk badawczych realizowanych w obrębie andragogiki".
Bibliografia
Bal M. (2012), Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.
Burszta W. J., Zeidler-Janiszewska A. (2012), Poza akademickimi podziałami. Wędrowanie z Mieke Bal – wstęp (w:) M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.
Czapliński P. (2016), Poruszona mapa. Wyobraźnia geograficzno-kulturowa polskiej literatury przełomu XX i XXI wieku, Kraków.
Kola A. M. (2016), Recepcja terminu „wychowanie” na łamach czasopisma „Praca Socjalna”, „Wychowanie w Rodzinie”, nr 1, T. XIII.
Tabaszewska J. (2013), „Wędrujące pojęcia”. Koncepcja Mieke Bal – przykład inter- czy transdyscyplinarności? „Studia Europaea Gnesnensia”, nr 8.
Taylor Ch. (2010), Nowoczesne imaginaria społeczne, tłum. Adam Puchejda, Karolina Szymaniak, Kraków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 372
Liczba cytowań: 0