Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad
  • Strona domowa
  • /
  • Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 24 (2017) /
  4. III Zjazd Andragogiczny „Dorośli w edukacji. Nowe konteksty, odmienne perspektywy, innowacyjne rozwiązania”

Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad

Autor

  • Agnieszka Stopińska-Pająk Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2017.001

Abstrakt

Tekst wystąpienia otwierającego obrady.

Fragment:

"W trakcie obrad podejmować będziemy dyskurs nad edukacją dorosłych z różnych dyscyplinarnych perspektyw badawczych, a mianowicie: pedagogiki i seksuologii, socjologii, historii oraz ekonomii. Pozwoli to nam wszystkim, reprezentantom różnych dyscyplin zajmujących się edukacją dorosłych, przyjrzeć się, jak to pojęcie funkcjonuje w ramach konkretnej dyscypliny i co możemy z tego sposobu ujmowania włączyć do swojego obszaru badań i do własnego rozumienia, ale także – i to jest szczególnie istotne – jak ludzie dorośli, uczestnicy edukacji, postrzegają edukację, jakie imaginaria – jak za Charlesem Taylorem (2010) można byłoby określić – kształtują ich myślenie o edukacji. Jest to szczególnie ważne dla praktyk badawczych realizowanych w obrębie andragogiki".

Bibliografia

Bal M. (2012), Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.

Burszta W. J., Zeidler-Janiszewska A. (2012), Poza akademickimi podziałami. Wędrowanie z Mieke Bal – wstęp (w:) M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych: Krótki przewodnik, tłum. Marta Bucholc, Warszawa.

Czapliński P. (2016), Poruszona mapa. Wyobraźnia geograficzno-kulturowa polskiej literatury przełomu XX i XXI wieku, Kraków.

Kola A. M. (2016), Recepcja terminu „wychowanie” na łamach czasopisma „Praca Socjalna”, „Wychowanie w Rodzinie”, nr 1, T. XIII.

Tabaszewska J. (2013), „Wędrujące pojęcia”. Koncepcja Mieke Bal – przykład inter- czy transdyscyplinarności? „Studia Europaea Gnesnensia”, nr 8.

Taylor Ch. (2010), Nowoczesne imaginaria społeczne, tłum. Adam Puchejda, Karolina Szymaniak, Kraków.

Rocznik Andragogiczny

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2018-04-15

Jak cytować

1.
STOPIŃSKA-PAJĄK, Agnieszka. Edukacja dorosłych w kontekście nauk społecznych i humanistycznych. Wprowadzenie do obrad. Rocznik Andragogiczny [online]. 15 kwiecień 2018, T. 24, s. 15–18. [udostępniono 22.3.2023]. DOI 10.12775/RA.2017.001.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 24 (2017)

Dział

III Zjazd Andragogiczny „Dorośli w edukacji. Nowe konteksty, odmienne perspektywy, innowacyjne rozwiązania”

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 149
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa