Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 43 (2023): Educational Studies Review

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Motivation and Learning Conceptions That Matter When Considering Global Citizenship Education Global Citizenship Education
    Alejandro Iborra Cuéllar, LUANA BRUNO, Ana Belén García-Varela
    5-22
    pdf
  • Beliefs About the World and Coping Strategies in Siblings of Adults with Intellectual Disabilities: The Moderating Effect of Posttraumatic Growth
    Stanisława Byra, Katarzyna Ćwirynkało
    23-45
    pdf
  • Social Inclusion of Adults with a Light Intellectual Disability
    Jarosław Antoni Bąbka, Regina Korzeniowska
    47-70
    pdf
  • Media Representations of Speech Disorders in Characters from Selected Films for Children
    Paulina Łangowska
    71-86
    pdf

Methods of data collection and analysis in educational research

  • The Snowball Sampling Strategy in the Field of Social Sciences. Contexts and Considerations. Contexts and considerations
    Marcin Gierczyk, Agnieszka Gromkowska-Melosik, Sam Sam Scott, Charlie Parker
    87-104
    pdf
  • Snowball Sampling and Its Non-Trivial Nature
    Sławomir Pasikowski
    105-120
    pdf
  • The Parenting Behaviours and Dimensions Questionnaire – Factor Structure and Psychometric Properties of the Polish Version
    Agnieszka Lasota, Justyna Mróz
    121-142
    pdf
  • Qualitative Content Analysis – A Research Method in Social Science
    Marcin Komor, Karolina Grzyb
    143-163
    pdf

Brief research articles

  • Educational Reinforcement Strategy by Teachers with Diverse Ethical Orientations
    Mariana Sirotova, Krzysztof Rubacha
    165-174
    pdf (Język Polski)
  • List of reviewers of “Przegląd Badań Edukacyjnych” (“Educational Studies Review”) in 2023

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop