Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 22 items.
  • Preparation of Teachers and of Teaching Specialisation Students for the Implementation of School Health Education – a Review of Research
    Grażyna Kosiba, Maria Gacek, Agnieszka Wojtowicz
    161–175
    2020-06-30
  • Courses Preparing for Teaching English in Early School Education at Selected Polish Universities – an Example of (Dis)unity?
    Paula Weronika Budzyńska
    61-84
    2017-02-20
  • Feminization of Teacher’s Profession – „Pink Collars“ and Paradoxes of Labor Market
    Agnieszka Gromkowska-Melosik
    75-90
    2018-01-29
  • The concept and practice of teacher education at the Jagiellonian University with respect to new standards
    Dorota Kowalczyk
    249-258
    2014-12-05
  • Interpretations of the New Quality of Teacher Training in Polish Public Institutes of Higher Education in the Context of a Universal Model of Quality
    Ariadna Strugielska
    193–209
    2020-06-30
  • Scientific Analysis of Theoretical, Research and Methodical Works of Professor Mariola Chomczyńska-Rubacha
    Krzysztof Rubacha
    11-37
    2018-01-29
  • Occupational Burnout and Pro-Health Behaviours of Pre-School Teachers from Kraków
    Grażyna Kosiba, Krzysztof Wrześniewski, Paulina Matusiewicz, Aneta Cichosz-Dziadura
    111-118
    2019-12-02
  • The Normative Definitions of Inclusive Education Developed by Teachers from Numerous Schools and of Varied Professional Experience
    Wanda Baranowska, Justyna Leszka
    75-90
    2019-12-02
  • Action Research in Teacher Education and Professional Development
    Maria Czerepaniak - Walczak
    181-194
    2015-02-10
  • Engaged Qualitative Research – an Autobiographical Perspective
    Mirosława Nowak-Dziemianowicz
    307-332
    2018-01-28
  • Teacher education in Maria Curie - Skłodowska University in Lublin
    Małgorzata Samujło, Teresa Sokołowska-Dzioba
    259-272
    2014-12-05
  • “Learning from the Masters” – Applying Thanatology to Teaching Modern History
    Agnieszka Janiak
    237-255
    2018-06-30
  • Self-Efficacy of Teachers Working in Mainstream Schools – Research Communication
    Beata Maria Nowak
    115–129
    2021-12-16
  • The Question of Sex and Gender: “The Non-existent Discourse” in the Teacher Training
    Dorota Pankowska
    129-148
    2015-02-10
  • The (un)presence of emotions in teacher education. A critical analysis of the academic curriculum discourse in Poland
    Renata Góralska, Małgorzata Kosiorek
    2021-12-16
  • Review of Research on Social Representations of Objects and Phenomena in the Field od Education - part 2
    Marta Krasuska-Betiuk, Zuzanna Joanna Zbróg
    193-207
    2017-12-18
  • Social Representation Theory by Serge Moscovici. Qualitative Methods of Collecting and Analysing Data - part 1
    Marta Krasuska-Betiuk, Zuzanna Joanna Zbróg
    173-192
    2017-12-18
  • Commercial School Contests and Value-added Measures of Schools Quality
    Igor Hebda
    125-136
    2015-10-12
  • Biographical Research in Pedeutology. State and Trends of Evolution
    Wanda Dróżka
    211-234
    2015-02-10
  • „Girls to the Girl’s Room, Boys to the Boy’s Room”. The Visible and Invisible Pedagogy in Pre – School Education from the Perspective of Basil Bernstein
    Colette Szczepaniak
    25-50
    2024-09-24
  • Digressions as “hidden curriculum” of the academic lecture
    Roman Schulz
    219-232
    2014-12-05
  • Teaching Students with Disabilities: Perceived Teacher Competences
    Zdzisław Kazanowski, Agnieszka Żyta, Katarzyna Ćwirynkało, Sławomir Przybyliński
    83-106
    2025-05-19
1 - 22 of 22 items
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop