Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Search
  • Home
  • /
  • Search
  1. Home /
  2. Search

Search

Advanced filters
Published After
Published Before

Search Results

Found 92 items.
  • The Phenomenon of Functional Illiteracy in the Light of Empirical Studies
    Ewa Przybylska
    91-109
    2018-01-29
  • University Students Practising towards Teacher’s Profession in Poland, Latvia and Belarus – Motives and Educational Aspirations Found among Generation ‘Z’
    Alicja Antas-Jaszczuk, Agnieszka Roguska
    5-26
    2019-12-02
  • The Experience of Familiarness and Intimacy of People Living in Cohabitation
    Monika Błendowska
    97-117
    2018-11-29
  • The Use of Vignettes as a Method of Collecting Data in School Bullying Research
    Aleksandra Tłuściak-Deliowska
    195-214
    2018-06-30
  • Qualitative perspectives to the methodology of studies on disability
    Hanna Żuraw
    143-170
    2014-12-05
  • Scientific Analysis of Theoretical, Research and Methodical Works of Professor Mariola Chomczyńska-Rubacha
    Krzysztof Rubacha
    11-37
    2018-01-29
  • Women’s Life (Re)decisions. Report from Biographical Narratives
    Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-Świgulska
    87-105
    2020-06-30
  • Agency and Communion in the Situation of Activation of the Gender Stereotype
    Emilia Aksamit
    59-82
    2016-11-02
  • The Background of Future Teachers. Based on Study on the Youth Planning to Study Pedagogy and Pedagogy Students
    Dagna Dejna, Filip Nalaskowski
    61-80
    2016-05-15
  • Imaginary Perspective Taking in Six-Year-Olds
    Barbara Bilewicz-Kuźnia
    5-22
    2020-12-30
  • Methodology of Modern Research Concerning Childhood – The Perspective of Childhood Studies
    Ewa Jarosz
    235–253
    2021-12-16
  • Violence Against the Disabled as a Subject of Interdisciplinary Studies
    Marcin Wlazło
    193-202
    2015-10-12
  • List of reviewers of „Przegląd Badań Edukacyjnych” („Educational Studies Review”) in 2021
    Przegląd Badań Edukacyjnych
    2021-12-16
  • Changes of the Population of Deafblindness in Russia
    Tatiana Basilova
    23-36
    2014-12-05
  • Sensory Integration. Analytical Evaluation
    Andrzej Majewski, Jolanta Majewska
    119-136
    2016-05-15
  • The Application of Problem-Centered Interview as a Method of Pedagogical Research
    Sylwester Matkowski
    291–308
    2021-12-16
  • Kwestionariusz Roli Zawodowej Nauczyciela – założenia teoretyczne i właściwości psychometryczne wstępnej wersji narzędzia
    Elżbieta Strutyńska, Maciej Karwowski
    177-208
    2019-12-02
  • Indyvidual Differences in Sociosexuality: Evidence for Convergent and Discriminant Validyty
    Jeffry A. Simpson, Steven W. Gangestad, Emilia Aksamit
    277-312
    2017-12-18
  • The Sense of Effectiveness and Positive Auto-Stereotypes – the Case of Women in Science and Engineering Fields
    Alicja Zawistowska
    87-108
    2018-06-30
  • Attitudes to Studying in Poland
    Luba Jakubowska, Agata Natalia Chmielarz, Jacek Skorupski-Cymbaluk, Aleksander Kobylarek
    41–59
    2021-06-25
  • Between Conformism and Innovativeness . From Studies on Students’ Stragies
    Beata Przyborowska, Iwona Murawska
    247-265
    2018-01-28
  • Preparation of Teachers and of Teaching Specialisation Students for the Implementation of School Health Education – a Review of Research
    Grażyna Kosiba, Maria Gacek, Agnieszka Wojtowicz
    161–175
    2020-06-30
  • On Combining Qualitative and Quantitative Research – Expectations and Doubts
    Danuta Urbaniak-Zając
    121-138
    2018-06-30
  • List of reviewers of “Przegląd Badań Edukacyjnych” (“Educational Studies Review”) in 2023
    Przegląd Badań Edukacyjnych
    2024-02-17
  • List of reviewers of “Przegląd Badań Edukacyjnych” (“Educational Studies Review”) in 2022
    Przegląd Badań Edukacyjnych
    349-351
    2023-01-31
1 - 25 of 92 items 1 2 3 4 > >> 
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop