Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 27 (2018)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 27 (2018)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 27 (2018) /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 27 (2018)

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Adolescents in the Face of a Social Conflict Situation. The Analysis of Determinants of Destructive Coping Strategies
    Danuta Borecka-Biernat
    5-31
    PDF
  • The Teacher’s Presence in Online Learning Community
    Wioletta Kwiatkowska, Małgorzata Skibińska
    33-50
    PDF (Język Polski)
  • Higher Education Market Formation in Post-Transformation European Countries. Public and Non-Public Schools in the Higher Education Systems of Poland, the Czech Republic and Romania
    Dorota Moroń, Agnieszka Makarewicz-Marcinkiewicz
    51-70
    PDF
  • A Sense of the Role and Value of Non-Formal Education in the Opinion of Students Participating in Interactive Workshops
    Tomasz Warchoł
    71-84
    PDF
  • At Risk of Social Exclusion. Labor Market Disadvantage of Ex-Convicts – The Case of Poland
    Beata Maria Nowak
    85-96
    PDF
  • The Experience of Familiarness and Intimacy of People Living in Cohabitation
    Monika Błendowska
    97-117
    PDF

Brief research articles

  • Information Regarding Pupils’ Biological Sex and Teachers’ Tendency to Activate the Ethics of Care or Justice/ Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości (artykuł w dwóch wersjach językowych)
    Mariana Sirotova, Krzysztof Rubacha
    119-127
    PDF

Meta-analyses of research on education

  • The Subjective Mental Well-Being of School-Age Children – Educational and Prophylactic Challenges
    Magdalena Zadworna-Cieślak, Karolina Kossakowska
    129-148
    PDF
  • The Importance of Teachers’ Well-Being in the School’s Organizational Culture. Research Implications
    Inetta Nowosad, Marzanna Farnicka
    149-166
    PDF (Język Polski)
  • Learning Systems. Development of Professional Competences of School Heads and Teachers
    Eliza Czerka-Fortuna
    167-181
    PDF
  • Vulgarization of Language as Context for the Socialization of Children and Adolescents/ Wulgaryzacja języka jako kontekst socjalizacji dzieci i młodzieży
    Dorota Pankowska, Anna Bieganowska-Skóra
    183-201
    PDF (Język Polski)
  • Wisdom as an Expression of Developmental Transformations Through the Lens of Integral Theory/ Mądrość jako wyraz transformacji rozwojowych w optyce integralnej
    Aneta Gop
    203-220
    PDF (Język Polski)
  • Criticism in Pedagogical Research – Six Bad Practices (Discussion Article)/ Krytyka w badaniach pedagogicznych – sześć niedobrych praktyk (Artykuł dyskusyjny)
    Krzysztof J. Szmidt
    221-240
    PDF (Język Polski)

Style sheet for texts to be published

  • Style sheet for text to be published/ Zasady przygotowania artykułów do druku
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
    241-242
    PDF (Język Polski)
  • List of Reviewers of "Educational Studies Review" in 2018/ Lista recenzentów/ek "Przeglądu Badań Edukacyjnych" w 2018 roku
    243-244
    PDF (Język Polski)
  • Title and editorial pages/ Strona tytułowa i redakcyjna
    1-2
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop