Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Information Regarding Pupils’ Biological Sex and Teachers’ Tendency to Activate the Ethics of Care or Justice/Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości (artykul w dwóch wersjach językowych)
  • Strona domowa
  • /
  • Information Regarding Pupils’ Biological Sex and Teachers’ Tendency to Activate the Ethics of Care or Justice/Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości (artykul w dwóch wersjach językowych)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 2 Nr 27 (2018) /
  4. Krótkie artykuły badawcze

Information Regarding Pupils’ Biological Sex and Teachers’ Tendency to Activate the Ethics of Care or Justice/Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości (artykul w dwóch wersjach językowych)

Autor

  • Mariana Sirotova http://orcid.org/0000-0003-1599-9702
  • Krzysztof Rubacha http://orcid.org/0000-0002-7447-6736

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2018.020

Słowa kluczowe

ethics of care, ethics of justice, teaching maths, gender stereotypes

Abstrakt

This paper tests the hypothesis that teachers’ assessments of their students’ achievements
are based on stereotyped preconceptions of how biological sex relates to the ethics of care
and the ethics of justice. The study was conducted in an experimental design. The data was
analysed using the one-way analysis of variance (ANOVA) for two variables: the sex of the
pupil teachers worked with, and teachers’ reactions in terms of ethical orientation to the male
and female pupils’ achievements. The results confirmed the hypothesis that during maths
lessons teachers planning activities for their female pupils more often rely on the ethics of
care than the ethics of justice.

Bibliografia

Chomczyńska-Rubacha, (2011). Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju. Warszawa: WN PWN.

Czeżowska, D. (2012). Sprawiedliwość i troska. O sposobach rozwiązywania dylematów moralnych przez kobiety i mężczyzn. Kraków: WUJ.

Gilligan, C. (1993). Reply to Critics. In: M. J. Larrabee (ed.). An Ethic of Care. Feminist Interdisciplinary Perspectives, London & New York: Routledge.

Kohlberg, L. (1984). Essays of Moral Development. Volume II. The psychology of Moral Development. New York: Harper & Row

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2018-11-29

Jak cytować

1.
SIROTOVA, Mariana & RUBACHA, Krzysztof. Information Regarding Pupils’ Biological Sex and Teachers’ Tendency to Activate the Ethics of Care or Justice/Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości (artykul w dwóch wersjach językowych). Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 29 listopad 2018, T. 2, nr 27, s. 119–127. [udostępniono 8.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2018.020.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 2 Nr 27 (2018)

Dział

Krótkie artykuły badawcze

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 690
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

ethics of care, ethics of justice, teaching maths, gender stereotypes
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa