Vol 20 (2013)
Spis treści
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Józef Półturzycki, Hanna Solarczyk-Szwec
|
21-24
|
II Zjazd Andragogiczny: Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian, Toruń 15-16.05.2013 r.
Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian. Wprowadzenie w problematykę
Hanna Solarczyk-Szwec
|
25-28
|
Sprawozdanie z II Zjazdu Andragogicznego
Kinga Majchrzak, Hanna Solarczyk-Szwec
|
29-38
|
I. Edukacja dorosłych – kompetencje – rynek pracy
Hanna Solarczyk-Szwec
|
41-64
|
Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski
|
65-74
|
Grzegorz Sanecki
|
75-90
|
Anna Kowal-Orczykowska, Anna Pabiańczyk
|
91-108
|
Krzysztof Rubacha, Mariana Sirotová
|
109-118
|
Agata Wołowska
|
119-132
|
II. Wyzwania starzejącego się społeczeństwa
Elżbieta Dubas
|
135-152
|
Sabine Schmidt-Lauff
|
153-172
|
Małgorzata Malec Rawiński
|
173-184
|
Renata Konieczna-Woźniak
|
185-200
|
János Szigeti Tóth
|
201-210
|
Zdzisław Aleksander
|
211-222
|
Marzenna Zaorska
|
223-236
|
Krzysztof Zajdel
|
237-252
|
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Władysława Szulakiewicz
|
253-266
|
Józef Półturzycki
|
267-278
|
Tadeusz Aleksander
|
279-288
|
Jiří Pavlů
|
289-300
|
Kinga Majchrzak
|
301-312
|
IV. Edukacja dorosłych za granicą
Olga Czerniawska
|
313-330
|
Antra Carlsen
|
331-342
|
Tatiana Zaiczenko
|
343-354
|
V. Raporty z projektów badawczych
Martyna Pryszmont-Ciesielska
|
357-366
|
Anna Gutowska
|
367-386
|
Alina Matlakiewicz, Anna Matusiak
|
387-400
|
Aktualia
VII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – osobliwości biografii edukacyjnych”, Łódź, 15–16 luty 2013r.
Joanna Stelmaszczyk
|
403-407
|
Aktywizacja seniorów – między powinnością a profesją – kształcenie i działanie, Kielce, 8–9 maja 2013 r.
Małgorzata Stawiak-Ososińska
|
408-414
|
XV Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Międzygórze, 20–24 maja 2013 r.
Magdalena Sasin
|
415-420
|
Sprawozdanie z XI Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Kształcenie przez całe życie. Edukacja ustawiczna dla zrównoważonego rozwoju”, Sankt Petersburg 31 maja – 2 czerwca 2013 r.
Ewa Kula
|
421-424
|
III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Profilaktyka, wsparcie i resocjalizacja a środowisko lokalne. Perspektywy krytyczne” i VII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski, Lębork 05–06 lipca 2013 r.
Michał Szykut
|
425-428
|
ESREA: The 7th European Research Conference “Changing configurations of adult education in transitional times”), Berlin 4–7 września 2013 r.
Anna Matusiak, Agata Szwech
|
429-430
|
Jubileusz 30-lecia Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Szymbark–Wieżyca, 7 listopad 2013 r..
Alina Leszczyńska, Monika Rolbiecka
|
431-434
|
Sprawozdanie z konferencji naukowej: „Kształcenie ustawiczne dla potrzeb rynku pracy”– Poznań 27 listopada 2013 r.
Anna Wawrzonek, Małgorzata Rosalska
|
434-439
|
Sprawozdanie z seminarium naukowego „Narracje andragogiczne od pokolenia »boomu edukacyjnego« do pokolenia Y i Z” – Warszawa, 12 grudnia 2013 r.
Ewa I. Kurek
|
440-444
|
The project “Regional Network of Universities of the Third Age University of Economy in Bydgoszcz opportunity for the development of cultural and artistic seniors”
Przemysław Ziółkowski
|
445-446
|
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2013 roku
Tomasz Maliszewski
|
447-452
|
VI. Zaproszenia
VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Łódź, 7-8.02.2014 r.
|
453-454
|
VIII Zakopiańska Konferencja Andragogiczna "Społeczno-kulturowe aspekty czasu w kontekście uczenia się dorosłych, Zakopane, 15–16 maj 2014 r.
|
454-457
|
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców, Zielona Góra, 26–29.05.2014 r.
|
457-458
|
Recenzje
Anna Anioł, Stanisław Anioł, Marian Śmidowski, „Materiały szkoleniowe w zakresie metod prowadzenia instruktażu stanowiskowego”, Wydawnictwo Tarbonus, Kraków–Tarnobrzeg 2012
Artur Fabiś
|
461-464
|
Beata Borowska-Beszta, „Etnografia stylu życia kultury dorosłych torunian z zaburzeniami rozwoju”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Anna Frąckowiak
|
465-469
|
Beata Cytowska, „Trudne drogi adaptacji. Wątki emancypacyjne w analizie sytuacji dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnym społeczeństwie polskim”, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2012
Anna Gutowska
|
470-472
|
Sebastian Dec, Przemysław Frąckowiak, Michał Szykut (red.), „Wybrane zagadnienia profilaktyki, resocjalizacji i readaptacji społecznej w kontekście pedagogiki nadziei”, Próby i Szkice Humanistyczne, t. 7, Wyd. WWSSE, Środa Wielkopolska 2013
Joanna Kamińska
|
473-478
|
Elżbieta Dubas, Arkadiusz Wąsiński (red.), „Edukacyjna przestrzeń starości”, t. 1, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2012
Olga Czerniawska
|
479-481
|
Alicja Jurgiel-Aleksander: „Doświadczenia edukacyjne w perspektywie andragogicznej. Studium biograficzno- -fenomenologiczne”, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013
Ewa Kurantowicz
|
482-485
|
Studia Poradoznawcze. Journal of Counsellogy 2012, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012
Olga Czerniawska
|
486-491
|
Bernd Käpplinger, Steffi Robak, Sabine Schmidt-Lauff (red.), „Engagament für die Erwachsenenbildung. Ethische Bezugsnahmen und demokratische Verantwortung“, Waxmann Verlag, Wiesbaden 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
|
492-494
|
Michał Klichowski, „Między linearnością a klikaniem. O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się”, Wyd. Impuls, Kraków 2012
Agata Szwech
|
495-497
|
Andrzej Klimczuk, „Kapitał społeczny ludzi starych na przykładzie mieszkańców miasta Białystok”, Wydawnictwo Wiedza i Edukacja, Lublin 2012
Iwona Murawska
|
498-501
|
Ewa Kurantowicz (red.), „Poradnik trenera osób starszych. Seria: Silver Team, czyli potęga doświadczenia”, Wyd. Dobre Kadry Centrum Badawczo-Szkoleniowe, Wrocław 2013
Alina Matlakiewicz
|
502-504
|
Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013
Anna Matusiak
|
505-509
|
Nina Ogińska-Bulik, „Pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych, czyli kiedy łzy zamieniają się w perły”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013
Małgorzata Rutkowska
|
510-516
|
Małgorzata Olejarz (red.), „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 14, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2013
Anna Matusiak, Agata Szwech
|
517-522
|
Jacek Piekarski, Liliana Tomaszewska, Agnieszka Głowala (red.), „Edukacja jako całożyciowe doświadczenie”, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2012
Magdalena Przybylińska
|
523-525
|
Beata Przyborowska, „Pedagogika innowacyjności. Między teorią i praktyką”, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013
Piotr Błajet
|
526-530
|
Elżbieta Siarkiewicz, Ewa Trębińska-Szumigraj, Daria Zielińska-Pękał, „Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców”, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012
Kinga Majchrzak
|
530-534
|
Aneta Słowik, „Trzy fale powojennej emigracji. O doświadczeniach biograficznych polskich emigrantów z Newcastle Upon Tyne”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013
Olga Czerniawska
|
535-538
|
Jan Socha (red.), „Z kochania się rodzi. Uniwersytety ludowe – przeszłość i teraźniejszość”, Oficyna Wydawnicza Stopka, Warszawa-Łomża 2013
Tomasz Maliszewski
|
539-541
|
Lidia Anna Wiśniewska, Agata Celińska-Miszczuk (red.), „Oblicza otyłości. Interdyscyplinarne ujęcie”, Wydawnictwo Difin SA, Warszawa 2013
Agata Wołowska
|
542-544
|
Agata Wołowska, „Przywiązanie do organizacji a kontrakt psychologiczny”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Lidia A. Wiśniewska
|
545-548
|
Przemysław Ziółkowski, „Student 50+. Poradnik dla organizatorów uniwersytetów trzeciego wieku”, Wyd. WSG, Bydgoszcz 2013
Hanna Solarczyk-Szwec
|
549-550
|
Rocznik Andragogiczny 2012, Wyd. ITE, Warszawa-Toruń 2012
Agnieszka Biedzińska, Agata Chorościn
|
551-555
|
Felieton
Rok 2013
Józef Półturzycki
|
559-564
|