Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives
  • Home
  • /
  • Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives

Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives

					View Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives
Table of contents
Vol. 20 No. 3 (2017): Homeschooling: Current State and Perspectives
Monday, Oct 9, 2017
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie
Marek Budajczak
9-12
PDF (Język Polski)
Introduction
Marek Budajczak
13-16
PDF
Articles and Dissertations
The Polish Traditions of Homeschooling
Krzysztof Jakubiak
19-30
PDF (Język Polski)
„E-support” for Parents in Children’s Home Education
Urszula Bartnikowska, Joanna Maria Garbula
31-46
PDF (Język Polski)
The Polish Home Education as a “Mise en Abyme” Between the Human Condition and Social Constructs of Education
Marek Budajczak
47-62
PDF (Język Polski)
The Education of Gifted Children in European Educational Systems: The Phenomenon of Tutored Home Schooling in England
Anna Włoch
63-83
PDF (Język Polski)
The Possibility of Building a Personalised Learning Space to Support the Development of Children at Early School Age
Irena Pulak, Katarzyna Szewczuk
85-99
PDF (Język Polski)
The Psychological and Social Determinants of the Achievements of Talented People: An Analysis and Indications for Teachers and Parents Who Work with the Talented Persons
Aneta Kamińska
101-118
PDF (Język Polski)
The Teacher in Regard to the Openness of the Students in the Educational Space
Małgorzata Agnieszka Samujło, Teresa Sokołowska-Dzioba
119-137
PDF (Język Polski)
Case Reports
Home Teachers in the Lublin Province from 1832 to 1864: An Attempt to Describe Their Characteristics
Monika Hajkowska
141-159
PDF (Język Polski)
The Experience of Homeschooling and Traditional Education: A High School Graduate Narrative
Renata Królikiewicz
161-181
PDF (Język Polski)
Reviews
Teachers of Galician Schools in Ego-Documents Dorota Grabowska-Pieńkosz, Zapisani w pamięci. Nauczyciele zaboru austriackiego w literaturze pamiętnikarskiej, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016, ss. 382
Witold Chmielewski
185-190
PDF (Język Polski)
Challenges of Everyday Education to Build the Meaning of Life of Elderly People in Poland and Canada Norbert G. Pikuła, Poczucie sensu życia osób starszych. Inspiracje do edukacji w starości, wydanie 3, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2016, ss. 218
Anna K. Duda
191-193
PDF (Język Polski)
Master and Student: Conversations on Transactional Analysis Jarosław Jagieła, Adrianna Sarnat-Ciastko, Dlaczego analiza transakcyjna? Rozmowa o zastosowaniu analizy transakcyjnej w pracy nauczyciela i wychowawcy, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego
Aleksandra Gbyl
195-197
PDF (Język Polski)
Teacher “Entangled” in the System Joanna M. Łukasik, Bogdan Stańkowski (red.), Wyzwania szkolnej codzienności, Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydawnictwo WAM, Kraków 2015, ss. 260
Paulina Koperna
199-205
PDF (Język Polski)
Therapy, Dialogue, Interventions Jak zmieniać zachowania dzieci i młodzieży, opracowanie zbiorowe: Artur Kołakowski, Małgorzata Dąbrowska- -Kaczorek, Jessica Minahan, Nancy Rappaport, J. Schultz, E. Wasilewska, B. Guziński, Fraszka Edukacyjna, W-wa 2016
Edyta Laurman-Jarząbek
207-210
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
A Report of the International Scientific Conference: “Training Professionals for Integral Gerontology of the 21st Century”, Jesuit University Ignatianum in Krakow, November 18–19, 2016
Andrzej Grudziński
213-216
PDF (Język Polski)
A Report of the 1st International Conference: “Early Education of Child: Trivialization or Modernization?”, Krakow, November 21–22, 2016
Jolanta Staniek
217-223
PDF (Język Polski)
A Report of the International Scientific Conference: “The Synergy of Educational Environments: The Main Challenges in Central & Eastern Europe After 1989”, Krakow, November 24–25, 2016
Estera Twardowska-Staszek, Magdalena Ciechowska, Marian Olejnik
225-233
PDF (Język Polski)
A Report of the Scientific Conference in the Series “Problems of the Modern Prevention”, Lublin, May 16–17, 2017
Karolina Kmiecik-Jusięga
235-240
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop