Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Studia Paedagogica Ignatiana

Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
  • Home
  • /
  • Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues /
  4. Table of contents

Vol. 22 No. 1 (2019): School in the Context of Social Change: Selected Issues

Table of contents

« Back

Introduction

  • Wprowadzenie
    Marzena Chrost, Janusz Mółka
    9-12
    PDF (Język Polski)
  • Introduction
    Marzena Chrost, Janusz Mółka
    13-16
    PDF

Articles and Dissertations

  • Integration of Education Entities in the Axiological Perspective as a Priority Task of the School
    Krystyna Chałas
    19-36
    PDF (Język Polski) PDF
  • The Unique Nature of School Cooperation with Parents of Children at the First Stage of Education: Opportunities – Difficulties – Needs
    Marta Buk-Cegiełka
    37-50
    PDF (Język Polski) PDF
  • A School for the Other: Philosophy of Dialogue and Dialogic Pedagogy in Intercultural Education
    Jadwiga Serkowska-Mąka
    51-72
    PDF (Język Polski) PDF
  • The School as a Student Implementation Space for Self-Upbringing
    Ewa Miśkowiec
    73-86
    PDF (Język Polski) PDF
  • The Teacher and Contemporary Stressful Phenomena in the Workplace – the Multidimensionality of Consequences and Causes
    Anna Malisz
    87-97
    PDF (Język Polski) PDF

Case Reports

  • Bureaucratization and Ideologization in Polish Schools – the Results of Author’s Own Research
    Bogdan Stańkowski
    101-125
    PDF (Język Polski) PDF
  • Dialogue in Polish Schools: An Important Problem of Education and Pedagogy (Based on the Author’s Own Research)
    Aneta Kamińska
    127-147
    PDF (Język Polski) PDF
  • Collaboration: Teacher – Student – Parent. Dimensions of Educational and Upbringing Relationships
    Małgorzata Dubis
    149-175
    PDF (Język Polski) PDF

Miscellanea

  • Activation of the Local Environment: from Theory to Practice – the History of an Educational Project
    Wiktor Sawczuk
    179-200
    PDF (Język Polski) PDF
  • The Model of Religious Education in the French Province of the Old Catholic Church of the Mariavites and in the Community of the Church of Sainte-Marie in Mont-Saint-Aignan
    Tomasz Dariusz Mames
    201-226
    PDF (Język Polski) PDF

Reviews

  • Aesthetics of Musical Creativity in Therapy Ludwika Konieczna-Nowak; Muzykoterapia. Sztuka – nauka – człowiek; Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach; Katowice 2018; ss. 143
    Izabela Przybylska
    229-233
    PDF (Język Polski)
  • An Image of the Prison Service in the Employees’ Diaries Recenzja książki: Magdalena Urlińska i Maria Marta Urliń-ska; Pejzaże (nie)codzienności. Mikro-historie i mikro-światy więzienników; Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT; Toruń 2018; ss. 228
    Kamil Brahmi
    235-237
    PDF (Język Polski)

Reports From The Conferences

  • A Report of the International Scientific Conference: “Ukrainian and Polish Pedagogical Research”; Zhytomyr Ivan Franko State University; September 10–11; 2018
    Agnieszka Cierpich
    241-243
    PDF (Język Polski)
  • A Report of the International Scientific Conference: “Values in Public Life”; Limanowa; September 27–28; 2018
    Maria Szymańska
    245-252
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop