Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 27 (2020)
  • Home
  • /
  • Vol. 27 (2020)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 27 (2020)

Vol. 27 (2020)

					View Vol. 27 (2020)
Table of contents
Vol. 27 (2020)
Tuesday, Feb 23, 2021
This issue table of contents
Introduction
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
7-8
PDF (Język Polski)
Theoretical Analyses and Research of Andragogy
„W Londynie było lepiej” – o polskich reemigrantach i ich dzieciach
Aneta Słowik
11-31
PDF
The concept of “good parenthood” as a manifestation of the biographical learning of an adult child of an alcoholic. Towards the andragogical interpretation
Paweł Seroka
33-56
PDF (Język Polski)
Adulthood experience of the Deaf person in an individual and social take
Elżbieta Woźnicka
57-74
PDF (Język Polski)
“I run because I like it” – about the motivations of amateur runners as viewed by an andragologist
Agnieszka Majewska-Kafarowska
75-90
PDF (Język Polski)
Life satisfaction and subjective resources in the situation of unemployment
Marlena Duda
91-106
PDF (Język Polski)
Using the national qualifications framework to develop the basic skills of adults in Ireland
Maryla Koss-Goryszewska, Sylwia Walicka
107-121
PDF (Język Polski)
Kashubian Folk High School in 21st Century – Continuity and Change
Sulisława Borowska, Marek Byczkowski, Tomasz Maliszewski, Mariusz Mówka
123-150
PDF (Język Polski)
Ecological Folk University in Grzybów. Auto-etnographic perspective
Ewa Smuk-Stratenwerth
151-177
PDF (Język Polski)
Model intersekcjonalny/przekrojowy w analizie różnorodności – w kierunku bardziej krytycznej różnorodności i wielokulturowości w edukacji
Bogáta Kardos
179-190
PDF
Reports from Research and Implementation Projects
“A Chance – New Opportunities for Adults”. Basic premises and project implementation in the area of developing basic skills
Sylwia Walicka, Karolina Rożalska, Jadwiga Fila, Agnieszka Rybińska
193-210
PDF (Język Polski)
Innovative solutions for the “sandwich generation”. The report on the international project “4P – cross-sectoral policy initiative helping multigenerational families”
Przemysław Ziółkowski
211-229
PDF (Język Polski)
Updates and Reviews
Habilitacja dra Tomasza Maliszewskiego
Kazimierz Jędrzejak
233-235
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z VII Jesiennych Spotkań Andragogicznych – Seminarium Naukowego na temat „Człowiek w okresie późnej dorosłości wychodzący z potrzasku rzeczywistości cybernetycznej”, Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicz
Jerzy Semków
236-237
PDF (Język Polski)
Ditta Baczała, Piotr Błajet, Beata Przyborowska, Krzysztof Rubacha, Intymność – rozwój – edukacja, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2019, ss. 179
Iwona Murawska
238-240
PDF (Język Polski)
Angelika Felska (red.), Z ludźmi ku ludziom. Uniwersytety ludowe pomiędzy teorią a praktyką, Fundacja Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Ludowego, Mierzyn 2019
Tomasz Maliszewski
241-245
PDF (Język Polski)
Anna Frąckowiak, Monika Gromadzka, Józef Półturzycki, Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Sieć Badawcza Łukasiewicza – Instytut Technologii Eksploatacji, Wydawnictwo Naukowe, Radom– –Warszawa 2019, ss. 416
Izabela Symonowicz-Jabłońska
246-250
PDF (Język Polski)
Joanna Golonka-Legut, Edukacyjny potencjał indywidualnego doświadczenia życiowego, Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocław 2019 – refleksja w kontekście praktyk uprawiania badań biograficznych
Alicja Jurgiel-Aleksander
251-255
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski, Recepcja idei uniwersytetów ludowych na ziemiach polskich do czasów I wojny światowej, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2019
Kazimierz Jędrzejak
256-260
PDF (Język Polski)
Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych, Uczenie się w rodzinie. Perspektywa andragogiczna, CeDeWu, Warszawa 2018, ss. 297
Alicja Szostkiewicz
261-263
PDF (Język Polski)
Ewa Smuk-Stratenwerth i in. (red.), Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne „Ziarno” w Grzybowie, Grzybów 2020, ss. 174
Hanna Solarczyk-Szwec
264-265
PDF (Język Polski)
Alicja Szostkiewicz, Doświadczanie uczenia się w średniej dorosłości, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2019, ss. 199
Beata Cyboran
266-268
PDF (Język Polski)
„Dyskursy Młodych Andragogów” 2019, t. 20, ss. 460
Karolina Dąbrowska-Pawlonka
269-270
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop