Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Council
Reviewers
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
Deutsch
English
Język Polski
AY
Vol. 21 (2014)
Home
/
Vol. 21 (2014)
Home
/
Archives
/
Vol. 21 (2014)
/
Table of contents
Vol. 21 (2014)
Table of contents
« Back
Introduction
Introduction
Hanna Solarczyk-Szwec
21-22
PDF (Język Polski)
Jubileusz Profesora Józefa Półturzyckiego
Vocational and scientific autobiography
Józef Półturzycki
25-32
PDF (Język Polski)
“Teachers can arouse passion in their subject…” – pedagogical reflections in the memories of the Master
Renata Góralska
33-48
PDF (Język Polski)
Deliberations about the anniversary book of Professor Józef Półturzycki
Izabela Symonowicz-Jabłońska
49-56
PDF (Język Polski)
Report and photo report from scientific seminar on the occasion of the 80th anniversary of birth and the 60th anniversary of scientific work of Józef Półturzycki
Monika Gromadzka
57-60
PDF (Język Polski)
I. Analizy i badania edukacji dorosłych
On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”
Hanna Solarczyk-Szwec
63-76
PDF (Język Polski)
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Marcin Muszyński
77-88
PDF (Język Polski)
The foundations of innovative society
Beata Przyborowska
89-100
PDF (Język Polski)
Anxieties of modern andragogy over marketization of education
Jan Saran
101-112
PDF (Język Polski)
Controlling adult education (from German perspective)
Ekkehard Nuissl
113-118
PDF (Język Polski)
Learning cultures: some reflections in the context of lifelong learning
Ewa Przybylska
119-132
PDF (Język Polski)
Examining Adult Learning Through the Lens of Culture: A U.S. Perspective
Susan Yelich Biniecki, Haijun Kang
133-142
PDF
Republican ideas and their importance for the development of citizen’s activity
Dorota Gierszewski
143-156
PDF (Język Polski)
Health – society – education. The concepts of Erich Fromm and Theodore Brameld
Hanna Kostyło
157-172
PDF (Język Polski)
Sport and health in adulthood
Piotr Błajet
173-186
PDF (Język Polski)
The map of female identity – a cultural journey through the traces
Katarzyna Maliszewska
187-196
PDF (Język Polski)
I’m starting studies! – easy to say… Narration studies of female students starting their studies in middle age
Monika Gromadzka
197-212
PDF (Język Polski)
II. Grupy (de)faworyzowane w teorii i praktyce edukacji dorosłych
Educational activity of unemployed women: selected conditions
Hanna Liberska
215-226
PDF (Język Polski)
Disabled person on the road to professional activation – selected issues related to the realities of contemporary social reality
Marzenna Zaorska
227-236
PDF (Język Polski)
The role of domestic partnerships during resocialization and the execution of the penalty towards long-term convicts
Małgorzata Henryka Kowalczyk, Olga Adamowska
237-248
PDF (Język Polski)
Senior personality – the dilemma of continuity in a postmodern world
Ewa Sokołowska
249-258
PDF (Język Polski)
The cult of the body and old age. Psychological reflections
Lidia Anna Wiśniewska
259-270
PDF (Język Polski)
On “ghettoization” of cultural activity of seniors
Sylwia Słowińska
271-282
PDF (Język Polski)
The phenomenon of longevity from the auto/biographic perspective
Małgorzata Malec Rawiński
283-296
PDF (Język Polski)
Elderly learners in combined-age learning groups picking up on new professional skills
Tiina Tambaum
297-314
PDF
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
The dispute over Elżbieta Zawacka – the soldier and educationalist
Józef Półturzycki
317-332
PDF (Język Polski)
Monumental works of Polish regionalism
Tadeusz Aleksander
333-350
PDF (Język Polski)
The post-war overview on self-education
Józef Kargul
351-364
PDF (Język Polski)
Agricultural counselling as a form of adult education in Poland in 1956–1970
Jan Wnęk
365-378
PDF (Język Polski)
A situation of imprisoned women during the interwar period
Magdalena Jankowska-Guściora
379-390
PDF (Język Polski)
IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Adult Education Research in Poland and Germany on the European Level: Two Sleeping Beauties?
Bernd Käpplinger
393-410
PDF
The Kashubian Folk University in an international perspective. Bornholmerure impressions
Alina Klejna, Monika Mielewczyk
411-422
PDF (Język Polski)
The Danish Folk High Schools as the Schools for Life – the history, the present and the future
Niels Carstensen, Simon Voetmann, Kathrine Røll, Jesper Villadsen
423-434
PDF
Swedish folk high schools – the idea, the present and the future from the perspective of their teacher
Anna Maria Myszka-Gustafsson
435-446
PDF (Język Polski)
The activity of the Ibero-American Association for Higher Distance Education (AIESAD) – selected issues
Piotr Konieczny
447-456
PDF (Język Polski)
V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Change and learning from the perspective of adult education. The example of the project Live in changing “Butterfly”
Elżbieta Dubas
459-480
PDF (Język Polski)
The new model of lifelong learning in creating university’s developmental potential
Monika Kłos, Małgorzata Burzyńska
481-486
PDF (Język Polski)
Developing competences and skills of senior care assistants through project-based learning and individual coaching – the EduCare project
Agnieszka Szplit, Małgorzata Stawiak-Ososińska
487-496
PDF (Język Polski)
Intergenerational project “Restoring the Memory of the City”
Kinga Majchrzak
497-502
PDF (Język Polski)
VI. Zaproszenia
IX Biographic Conference in Łódź “Biography and research on biography – time in biographic studies”, University of Łódź, 6–7.02.2015
505-506
PDF (Język Polski)
The jubilee of 85th anniversary of Professor Olga Czerniawska, Academy of Humanities and Economics in Łódź
506-507
PDF (Język Polski)
XVI Summer school of Andragogues and Counselors, University of Zielona Góra, 18–21.05.2015
507-509
PDF (Język Polski)
Educating individual and community about valuable life, Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz – University of Nicolaus Copernicus in Toruń, 19–20.10.2015
509-511
PDF (Język Polski)
VII. Aktualia
Prof. zw. dr hab. Eleonora Sapia-Drewniak
Józef Półturzycki
515-519
PDF (Język Polski)
Dr hab. Alicja Jurgiel-Aleksander
Tomasz Maliszewski
519-521
PDF (Język Polski)
Dr Dorota Bąk-Gajda: Informal teaching and learning in the process of qualifying diagnosis
Jadwiga Bąk
521-524
PDF (Język Polski)
Dr Joanna Golonka-Legut: Educational potential of elderly people’s life experience in retrospect
Martyna Pryszmont-Ciesielska
524-526
PDF (Język Polski)
Dr Monika Gromadzka: The educational experience of female students in middle age
Karolina Deryńska
526-528
PDF (Język Polski)
Dr Marcin Muszyński: The activity of elderly people analysed from the perspective of social gerontology – andragogical view
Anna Gutowska
528-530
PDF (Język Polski)
Ryszard Borowicz (1945–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
531-536
PDF (Język Polski)
Stanisław Kawula (1939–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
536-541
PDF (Język Polski)
Zofia Żukowska (1932–2013)
Józef Półturzycki
541-544
PDF (Język Polski)
Joanna Stelmaszczyk, Wojciech Świtalski: VIII Biographic Conference in Łódź “Biography and studying biography – Educational biographies in the context of lifelong learning,” University of Łódź, 7–8.02. 2014
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski
545-546
PDF (Język Polski)
Michał Szykut: I International Scientific Seminar “Behind the curtain of resocialization,” University of Nicolaus Copernicus, Toruń, 27–28.03.2014
Michał Szykut
546-548
PDF (Język Polski)
Agnieszka Majewska-Kafarowska: VIII Andragogical Conference in Zakopane “Socio-cultural aspects of time in the context of adult learning,” Zakopane, 15–16.05.2014
Agnieszka Majewska-Kafarowska
548-550
PDF (Język Polski)
Mateusz Szafrański: VIII Student’s Pedagogical Conference in Toruń (PKS) “Student’s assistance – Your choice, your experience,” University of Nicolaus Copernicus, Toruń, 27.05.2014
Mateusz Szafrański
550-522
PDF (Język Polski)
Michał Szykut: IV International Conference “Resocialization dimension of assistance and support as a form of effective softening of social tensions” and VIII International Probation Football Tournament, Lębork, 04–05.07.2014
Michał Szykut
553-554
PDF (Język Polski)
II Kongres Kuratorski „Kuratorzy sądowi w służbie społeczeństwu – efekty i oczekiwania”, Warszawa, 25–26 września 2014 r.
Michał Szykut
554-555
PDF (Język Polski)
Marcin Muszyński: I Conference on Gerontology “Reflections on old age – Objective and subjective,” University of Łódź, 26–27.09.2014
Marcin Muszyński
555-556
PDF (Język Polski)
Przemysław Ziółkowski: Scientific Seminar “The new model of lifelong learning in the construction of creating the developmental potential of university,” University of Economy in Bydgoszcz, 10–11.12.2014
Przemysław Ziółkowski
556-559
PDF (Język Polski)
Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka: The new initiative of European Commission – Electronic platform supporting adult learning in Europe (EPALE)
Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka
559-561
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski: On the activities of the Board of the Academic Andragogical Society in 2014
Tomasz Maliszewski
561-563
PDF (Język Polski)
VIII. Recenzje
Lorenzo García Aretio, Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital, UNED, Editorial Síntesis, Madrid 2014, ss. 318
Piotr Konieczny
567-569
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (eds.), Educational Biographies. Selected contexts, literary series: Biography and studies on biography, vol. 3, University of Łódź Press, Łódź 2014, p. 241
Hanna Solarczyk-Szwec
570-572
PDF (Język Polski)
Jonathan Haidt, Honest mind. Why are good people divided by politcs?, Publishing House Smak Słowa, Sopot 2014, p. 512
Michał Szykut
573-575
PDF (Język Polski)
Kamila Kacprzak, Roman Leppert, Love relationships on the Internet. Searching for a life partner on online dating services, „Impuls” Publishing House, Kraków 2013, p. 177
Magdalena Przybylińska
576-577
PDF (Język Polski)
Marcin Kafar, In the world of outcasts, widows and orphans. On a variant of engaged anthropology, University of Łódź Press, Łódź 2013, p. 154
Agata Szwech
578-580
PDF (Język Polski)
Remigiusz J. Kijak, Zofia Szarota, Old age. Between diagnosis and action, The Centre of Human Resources Development, Warszawa 2013, p. 122
Artur Fabiś
581-582
PDF (Język Polski)
Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Lifelong counselling as an element of support of adult education, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2014, p. 264
Łukasz Tomczyk
583-585
PDF (Język Polski)
Marcin Muszyński (ed.), Intergenerational learning, University of Łódź Press, Łódź 2014, p. 175
Kinga Majchrzak
586-590
PDF (Język Polski)
Joanna Nawrocka, Social experience of old age: stereotypes, attitudes, choices, IMPULS Publishing House, Kraków 2013, p. 136
Katarzyna Marta Sygulska
591-593
PDF (Język Polski)
Ewa Przybylska, Functional illiteracy of adults as a social, existential and pedagogial problem, UMK Publishing House, Toruń 2014, p. 502
Alicja Elżbieta Szostkiewicz
594-596
PDF (Język Polski)
Eleonora Sapia-Drewniak, Adult Education as a source of the history of educating adults, Opole University Press, Studies and Monographies no. 515, Opole 2014, p. 210
Józef Półturzycki
597-600
PDF (Język Polski)
Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk, Agata Szwech (eds.), Inspired by Freint’s pedagogy. Studies, sources, memoirs dedicated to Halina Semenowicz, vol. 1, Publishing House UMK, Toruń 2014, p. 545
Alina Matlakiewicz
601-603
PDF (Język Polski)
Matylda Sierakowska, Irena Wrońska (red.), Health education in nurse practice, PZWL, Warszawa 2015, ss. 357
Hanna Kostyło
604-605
PDF (Język Polski)
Ewa Skibińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Agnieszka Stopińska-Pająk (eds.), Theory and practice of adult education in the process of changes: materials from the 2nd Andragogical Convention, Toruń 15– –16.05.2013r., WSG Publishing House, Warszawa – Bydgoszcz 2
Iwona Murawska
606-607
PDF (Język Polski)
Ewa Solarczyk-Ambrozik (ed.), Lifelong learning as a challenge to the theory and practice of education, Scientific Publishing House UAM, Poznań 2013, ss. 479
Anna Matusiak
608-611
PDF (Język Polski)
Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Qualitative research in pedagogy. Narrative interview and objective hermeneutics, Polish Scientific Publishers PWN, Warszawa 2013, p. 304
Alicja Małgorzata Kamińska
612-614
PDF (Język Polski)
Lidia Anna Wiśniewska, Woman’s body – woman’s psyche. I-physical and psychosocial functioning of young women, Scientific Publishing House UMK, Toruń 2014, p. 305
Agata Wołowska
615-617
PDF (Język Polski)
The discourse of young andragogues, vol. 15, Publishing House of Zielona Góra University, Zielona Góra 2014, p. 356
Agata Chorościn, Agnieszka Biedzińska
618-624
PDF (Język Polski)
Adult education: Adult Education and Competencies. Approaches of Researchers in Poland and Germany
Piotr Kostyło
625-627
PDF (Język Polski)
“Studia Poradoznawcze” 2013, Scientific Publishing House DSW, Wrocław 2013, p. 349
Anna Kola
628-632
PDF (Język Polski)
“Rocznik Andragogiczny” 2013, Scientific Publishing House UMK, Toruń 2013, p. 564
Małgorzata Rutkowska
633-637
PDF (Język Polski)
Feuilleton
Year 2014 – Józef Półturzycki
Józef Półturzycki
641-646
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
Deutsch
English
Język Polski