Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Start typing
Suchen
Registrieren
Einloggen
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Mitteilungen
Über uns
Über die Zeitschrift
Beitragseinreichung
Redaktion
Wissenschaftlicher Beirat
Gutachter
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Schutz personenbezogener Daten
Kontakt
Registrieren
Einloggen
Language:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Bd. 21 (2014)
Home
/
Bd. 21 (2014)
Home
/
Archiv
/
Bd. 21 (2014)
/
Table of contents
Bd. 21 (2014)
Table of contents
« Back
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Hanna Solarczyk-Szwec
21-22
PDF (Język Polski)
Jubileusz Profesora Józefa Półturzyckiego
Autobiografia zawodowa i naukowa
Józef Półturzycki
25-32
PDF (Język Polski)
„Nauczyciele potrafią rozmiłować w swoim przedmiocie…” – pedagogiczne refleksje we wspomnieniach Mistrza
Renata Góralska
33-48
PDF (Język Polski)
Rozważania wokół księgi jubileuszowej Profesora Józefa Półturzyckiego
Izabela Symonowicz-Jabłońska
49-56
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium z okazji 80-lecia urodzin i 60-lecia pracy naukowej Profesora Józefa Półturzyckiego
Monika Gromadzka
57-60
PDF (Język Polski)
I. Analizy i badania edukacji dorosłych
On the condition of andragogical reflection in the light of 20 volumes of “Andragogy Yearbook”
Hanna Solarczyk-Szwec
63-76
PDF (Język Polski)
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Marcin Muszyński
77-88
PDF (Język Polski)
Fundamenty innowacyjnego społeczeństwa
Beata Przyborowska
89-100
PDF (Język Polski)
Niepokoje współczesnej andragogiki wobec urynkowienia edukacji
Jan Saran
101-112
PDF (Język Polski)
Sterowanie edukacją dorosłych (z niemieckiej perspektywy)
Ekkehard Nuissl
113-118
PDF (Język Polski)
Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
Ewa Przybylska
119-132
PDF (Język Polski)
Examining Adult Learning Through the Lens of Culture: A U.S. Perspective
Susan Yelich Biniecki, Haijun Kang
133-142
PDF (English)
Idee republikańskie i ich znaczenie dla rozwoju aktywności obywatelskiej
Dorota Gierszewski
143-156
PDF (Język Polski)
Zdrowie – społeczeństwo – edukacja. Koncepcje Ericha Fromma i Theodore’a Bramelda
Hanna Kostyło
157-172
PDF (Język Polski)
Sport i zdrowie w okresie dorosłości
Piotr Błajet
173-186
PDF (Język Polski)
Mapa kobiecej tożsamości – kulturowa wędrówka po śladach
Katarzyna Maliszewska
187-196
PDF (Język Polski)
Idę na studia! – łatwo powiedzieć… Badania narracyjne studentek rozpoczynających studia w okresie średniej dorosłości
Monika Gromadzka
197-212
PDF (Język Polski)
II. Grupy (de)faworyzowane w teorii i praktyce edukacji dorosłych
Aktywność edukacyjna kobiet bezrobotnych: wybrane uwarunkowania
Hanna Liberska
215-226
PDF (Język Polski)
Osoba z niepełnosprawnością na drodze aktywizacji zawodowej – wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej
Marzenna Zaorska
227-236
PDF (Język Polski)
Rola związków partnerskich w resocjalizacji i wykonywaniu kary wobec skazanych długoterminowych
Małgorzata Henryka Kowalczyk, Olga Adamowska
237-248
PDF (Język Polski)
Osobowość seniora – dylemat ciągłości w świecie ponowoczesnym
Ewa Sokołowska
249-258
PDF (Język Polski)
Kult ciała a starość. Refleksje psychologiczne
Lidia Anna Wiśniewska
259-270
PDF (Język Polski)
O „gettoizacji” aktywności kulturalnej seniorów
Sylwia Słowińska
271-282
PDF (Język Polski)
Fenomen długowieczności i starzenia się z perspektywy auto/biograficznej
Małgorzata Malec Rawiński
283-296
PDF (Język Polski)
Elderly learners in combined-age learning groups picking up on new professional skills
Tiina Tambaum
297-314
PDF (English)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Spór o Elżbietę Zawacką – żołnierza i pedagoga
Józef Półturzycki
317-332
PDF (Język Polski)
Pomnikowe dzieła regionalizmu polskiego
Tadeusz Aleksander
333-350
PDF (Język Polski)
Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
Józef Kargul
351-364
PDF (Język Polski)
Poradnictwo rolnicze jako forma edukacji dorosłych w Polsce 1956–1970
Jan Wnęk
365-378
PDF (Język Polski)
Sytuacja uwięzionych kobiet w dwudziestoleciu międzywojennym
Magdalena Jankowska-Guściora
379-390
PDF (Język Polski)
IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Adult Education Research in Poland and Germany on the European Level: Two Sleeping Beauties?
Bernd Käpplinger
393-410
PDF (English)
Kaszubski Uniwersytet Ludowy w perspektywie międzynarodowej. Bornholmskie impresje
Alina Klejna, Monika Mielewczyk
411-422
PDF (Język Polski)
The Danish Folk High Schools as the Schools for Life – the history, the present and the future
Niels Carstensen, Simon Voetmann, Kathrine Røll, Jesper Villadsen
423-434
PDF (English)
Szwedzkie uniwersytety ludowe – idea, współczesność i przyszłość z perspektywy ich nauczyciela
Anna Maria Myszka-Gustafsson
435-446
PDF (Język Polski)
Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
Piotr Konieczny
447-456
PDF (Język Polski)
V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Zmiana i uczenie się w perspektywie edukacji dorosłych. Przykład projektu Lives in changing „Butterfly”
Elżbieta Dubas
459-480
PDF (Język Polski)
Model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni
Monika Kłos, Małgorzata Burzyńska
481-486
PDF (Język Polski)
Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
Agnieszka Szplit, Małgorzata Stawiak-Ososińska
487-496
PDF (Język Polski)
Międzypokoleniowy projekt „Przywracanie Pamięci Miastu”
Kinga Majchrzak
497-502
PDF (Język Polski)
VI. Zaproszenia
IX Łódzka Konferencja Biograficzna z cyklu Biografia i badanie biografii „Czas w badaniach biograficznych”
505-506
PDF (Język Polski)
Jubileusz 85-lecia Profesor Olgi Czerniawskiej
506-507
PDF (Język Polski)
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców Zielona Góra, 18–21 maja 2015 r.
507-509
PDF (Język Polski)
Wychowanie do życia wartościowego jednostki i wspólnoty, Bydgoszcz–Toruń, 19–20 października 2015 r.
509-511
PDF (Język Polski)
VII. Aktualia
Prof. zw. dr hab. Eleonora Sapia-Drewniak
Józef Półturzycki
515-519
PDF (Język Polski)
Habilitacja dr Alicji Jurgiel-Aleksander
Tomasz Maliszewski
519-521
PDF (Język Polski)
Dorota Bąk-Gajda „Nieformalne nauczanie i uczenie się w procesie diagnozy kwalifikacyjnej”
Jadwiga Bąk
521-524
PDF (Język Polski)
Joanna Golonka-Legut „Potencjał edukacyjny doświadczenia życiowego osób starszych z perspektywy czasu”
Martyna Pryszmont-Ciesielska
524-526
PDF (Język Polski)
Monika Gromadzka „Doświadczenia edukacyjne studentek w wieku średniej dorosłości”
Karolina Deryńska
526-528
PDF (Język Polski)
Marcin Muszyński „Aktywność osób starszych w przestrzeni badawczej gerontologii społecznej – ujęcie andragogiczne”
Anna Gutowska
528-530
PDF (Język Polski)
Ryszard Borowicz (1945–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
531-536
PDF (Język Polski)
Stanisław Kawula (1939–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
536-541
PDF (Język Polski)
Zofia Żukowska (1932–2013)
Józef Półturzycki
541-544
PDF (Język Polski)
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski: VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Uniwersytet Łódzki, 7–8.02.2014 r.
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski
545-546
PDF (Język Polski)
I Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Za kurtyną resocjalizacji”, Toruń, 27–28 marca 2014 r.
Michał Szykut
546-548
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z VIII Zakopiańskiej Konferencji Andragogicznej 15–16 maja 2014 r.
Agnieszka Majewska-Kafarowska
548-550
PDF (Język Polski)
VIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „poMOcSTudencka – Twój wybór, Twoje doświadczenie”, Toruń, 27 maja 2014 r.
Mateusz Szafrański
550-522
PDF (Język Polski)
IV Międzynarodowa Konferencja „Resocjalizacyjny wymiar pomocy i wsparcia jako forma skutecznego rozładowywania napięć społecznych” oraz VIII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski Lębork, 4–5 lipca 2014 r.
Michał Szykut
553-554
PDF (Język Polski)
II Kongres Kuratorski „Kuratorzy sądowi w służbie społeczeństwu – efekty i oczekiwania”, Warszawa, 25–26 września 2014 r.
Michał Szykut
554-555
PDF (Język Polski)
I Konferencja Gerontologiczna „Refleksje nad starością – Obiektywny i subiektywny wymiar starości”, Łódź, 26–27 września 2014 r.
Marcin Muszyński
555-556
PDF (Język Polski)
Konferencja „Nowy model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni” Bydgoszcz, 10–11 grudnia 2014 r.
Przemysław Ziółkowski
556-559
PDF (Język Polski)
Nowa inicjatywa Komisji Europejskiej – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE)
Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka
559-561
PDF (Język Polski)
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2014 roku
Tomasz Maliszewski
561-563
PDF (Język Polski)
VIII. Recenzje
Lorenzo García Aretio, Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital, UNED, Editorial Síntesis, Madrid 2014, ss. 318
Piotr Konieczny
567-569
PDF (Język Polski)
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, seria wydawnicza: „Biografia i badanie biografii”, tom 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 241
Hanna Solarczyk-Szwec
570-572
PDF (Język Polski)
Jonathan Haidt, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014, ss. 512
Michał Szykut
573-575
PDF (Język Polski)
Kamila Kacprzak, Roman Leppert, Związki miłosne w sieci. Poszukiwanie partnera życiowego na portalach randkowych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, ss. 177
Magdalena Przybylińska
576-577
PDF (Język Polski)
Marcin Kafar, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ss. 154
Agata Szwech
578-580
PDF (Język Polski)
Remigiusz J. Kijak, Zofia Szarota, Starość. Między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013, ss. 122
Artur Fabiś
581-582
PDF (Język Polski)
Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, ss. 264
Łukasz Tomczyk
583-585
PDF (Język Polski)
Marcin Muszyński (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 175
Kinga Majchrzak
586-590
PDF (Język Polski)
Joanna Nawrocka, Społeczne doświadczenie starości: stereotypy, postawy, wybory, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, ss. 136
Katarzyna Marta Sygulska
591-593
PDF (Język Polski)
Ewa Przybylska, Analfabetyzm funkcjonalny dorosłych jako problem społeczny, egzystencjalny i pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 502
Alicja Elżbieta Szostkiewicz
594-596
PDF (Język Polski)
Eleonora Sapia-Drewniak, Oświata Dorosłych (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, „Studia i Monografie”, nr 515, Opole 2014, ss. 210
Józef Półturzycki
597-600
PDF (Język Polski)
Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską. Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz, tom 1, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 545
Alina Matlakiewicz
601-603
PDF (Język Polski)
Matylda Sierakowska, Irena Wrońska (red.), Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, PZWL, Warszawa 2015, ss. 357
Hanna Kostyło
604-605
PDF (Język Polski)
Ewa Skibińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Agnieszka Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian: materiały z II Zjazdu Andragogicznego, Toruń 15–16.05.2013 r., Wydawnictwo WSG, Warszawa–Bydgoszcz 2014, ss. 417
Iwona Murawska
606-607
PDF (Język Polski)
Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.), Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013, ss. 479
Anna Matusiak
608-611
PDF (Język Polski)
Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, s. 304
Alicja Małgorzata Kamińska
612-614
PDF (Język Polski)
Lidia Anna Wiśniewska, Kobiece ciało – kobieca psychika. Ja-cielesne a psychospołeczne funkcjonowanie młodych kobiet, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 305
Agata Wołowska
615-617
PDF (Język Polski)
„Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 15, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, ss. 356
Agata Chorościn, Agnieszka Biedzińska
618-624
PDF (Język Polski)
„Edukacja Dorosłych: Adult Education and Competencies. Approaches of Researchers in Poland and Germany”
Piotr Kostyło
625-627
PDF (Język Polski)
„Studia Poradoznawcze” 2013, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013, ss. 349
Anna Kola
628-632
PDF (Język Polski)
„Rocznik Andragogiczny” 2013, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013, ss. 564
Małgorzata Rutkowska
633-637
PDF (Język Polski)
Felieton
Rok 2014
Józef Półturzycki
641-646
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Suchen
Browse
Autor/innenverzeichnis durchblättern
Issue archive
User
User
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Remember me
Einloggen
Aktuelle Ausgabe
Informationen
Für Leser/innen
Für Autor/innen
Für Bibliothekar/innen
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Sprache
Deutsch
English
Język Polski