Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”
  • Strona domowa
  • /
  • O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 21 (2014) /
  4. I. Analizy i badania edukacji dorosłych

O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”

Autor

  • Hanna Solarczyk-Szwec Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/RA.2014.003

Słowa kluczowe

refleksja andragogiczna w Polsce, „Rocznik Andragogiczny”, czynniki, zmiany w teorii i praktyce edukacji dorosłych

Abstrakt

Celem artykułu jest ocena kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego” obejmujących lata 1994–2014. Do analizy wykorzystano koncepcję zmiany rozwojowej, odnosząc się do trzech kryteriów: czynników zmiany, mechanizmu zmiany i efektu zmiany. Na tym tle dokonano oceny kondycji czasopisma, by sformułować wyzwania związane z jego przyszłością.

Bibliografia

Kargulowa A. (2013), O potrzebie badań poradoznawczych. Ku antropologii poradnictwa, „Studia Poradoznawcze”, s. 85–105.

Malewski M. (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.

Nizińska A. (2012), Uspołecznianie studentów – uspołecznianie uniwersytetów. Szkoły wyższe jako instytucjonalne środowiska edukacyjne, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4, s. 115–126.

Sapia-Drewniak E. (2014), „Oświata Dorosłych” (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Opole.

Solarczyk H. (2008), Andragogika w Niemczech. Warunki rozwoju dyscypliny pedagogicznej, Wydawnictwo UMK, Toruń.

Solarczyk H. (2005), 10 lat „Rocznika Andragogicznego”, w: „Rocznik Andragogiczny” 2004, Warszawa–Toruń, s. 33–35.

Solarczyk-Szwec H. (2015), Profesor Olgi Czerniawskiej publikacje w „Edukacji Dorosłych” i „Roczniku Andragogicznym”. Przyczynek do analizy dorobku naukowego, w: E. Woźnicka (red.), Oświata dorosłych – wyzwania i inspiracje, Wydawnictwo Akademii Humanistycznej, Łódź.

Rocznik Andragogiczny

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-06-19

Jak cytować

1.
SOLARCZYK-SZWEC, Hanna. O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”. Rocznik Andragogiczny [online]. 19 czerwiec 2015, T. 21, s. 63–76. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/RA.2014.003.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 21 (2014)

Dział

I. Analizy i badania edukacji dorosłych

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 576
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

refleksja andragogiczna w Polsce, „Rocznik Andragogiczny”, czynniki, zmiany w teorii i praktyce edukacji dorosłych
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa