Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Council
Reviewers
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
Deutsch
English
Język Polski
AY
Vol. 31 (2024)
Home
/
Vol. 31 (2024)
Home
/
Archives
/
Vol. 31 (2024)
/
Table of contents
Vol. 31 (2024)
Table of contents
« Back
Introduction
Editor’s introducation
Hanna Solarczyk-Szwec
7-8
pdf (Język Polski)
Artykuły
On informal education in Polish andragogical discourse: a review of conceptualizations
Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
9-26
pdf (Język Polski)
Women in a critical situation – ‘adult floating’ on the theatre stage. Andragogical threads in theatre education
Katarzyna Maliszewska
27-40
pdf (Język Polski)
“Microworlds of motherhood”
Martyna Pryszmont
41-52
pdf (Język Polski)
Constructing the „marital I”. The family as a space for support and learning partnership between spouses
Profesor Joanna Ostrouch-Kamińska
53-68
pdf (Język Polski)
The concept of “good parenthood” as a manifestation of the biographical learning of an adult child of an alcoholic: towards the andragogical interpretation
Paweł Lech Seroka
69-94
pdf (Język Polski)
Men participating in the black protests in Poland: an andragogical approach
Przemysław Szczygieł
95-114
pdf (Język Polski)
“I run because I like it” – on the motivations of amateur runners from an andragogical perspective
Agnieszka Majewska-Kafarowska
115-132
pdf (Język Polski)
Popular music as a source of reflection on adulthood: Pink Floyd’s album The Dark Side of the Moon as a way of understanding and preparing for adulthood
Pani Joanna Anna Golonka-Legut
133-152
pdf (Język Polski)
Adult learning in friendship from an andragogical perspective
Anna Gutowska
153-170
pdf (Język Polski)
Co-working spaces, (academic) business incubators and startups – new learning and working environments for adults
Pan Marcin Przemysław Rojek
171-200
pdf (Język Polski)
From sites of national remembrance to sites of living memory – implications for andragogy
Kinga Majchrzak-Ptak
201-214
pdf (Język Polski)
On the potential of grassroots actions: reflections based on Paweł Rudnicki’s book Kto, jak nie my? Wspólnota i działanie na Dworcu Głównym we Wrocławiu (marzec–kwiecień 2022) [Who, if not us? Community and action at the Main Railway Station in Wrocław (March–April 2022)]
Przemysław Szczygieł
215-224
pdf (Język Polski)
30 lat Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego
30 lat Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. „Śladami naszej obecności. Ludzie – inicjatywy – publikacje” – postery
Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
225-230
pdf (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
Deutsch
English
Język Polski