Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

AY

Vol. 32 (2025)
  • Home
  • /
  • Vol. 32 (2025)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 32 (2025)

Vol. 32 (2025)

Vol. 32 (2025)
Tuesday, May 20, 2025
This issue table of contents
Wprowadzenie od Redakcji
Editor’s introduction
Dr hab., prof. UMK Hanna Solarczyk-Szwec
7-8
pdf (Język Polski)
I. Analizy teoretyczne i badania andragogiczne
Trauma and “fruitfulness” of adult learning processes
Hanna (Zielińska) Stawiarska
11-26
pdf
Trauma and “fruitfulness” of adult learning processes
Hanna (Zielińska) Stawiarska
27-42
pdf (Język Polski)
Adult literacy and basic education as a contemporary educational trend in the affluent West
Ewa Małgorzata Przybylska
43-60
pdf
Adult literacy and basic education as a contemporary educational trend in the affluent West
Ewa Małgorzata Przybylska
61-78
pdf (Język Polski)
Experiencing studying in a phenomenographic analysis of the utterances of young adults from Z-Generation
Alicja Jurgiel-Aleksander, Zdzisław Aleksander
79-98
pdf
Experiencing studying in a phenomenographic analysis of the utterances of young adults from Z-Generation
Alicja Jurgiel - Aleksander, Zdzisław Aleksander
99-118
pdf (Język Polski)
Educational challenges – selected preferences of citizens of rural areas
Marta Dobrzyniak
119-134
pdf (Język Polski)
Rhetoric of media awareness and mediatization. Reflections on the attitudes of the young adults and silver generations
Anna M. Kiełbiewska
135-152
pdf (Język Polski)
Educational dreams of the men – students of the University of the Third Age
Adrian Biela
153-172
pdf (Język Polski)
II. Z archiwum Rocznika Andragogicznego
Adults in the spaces of life. Balancing personal commitments and social role challenges
Krzysztof Pierścieniak
175-198
pdf
Types of approaches to mindfulness in young adults. Insights from original research
Ewa Dębska
199-208
pdf
The status of adult education in local education strategies
Beata Cyboran
209-223
pdf
III. Aktualności
Report from the Academic Andragogy Association’s Activity in the years 2022–2025
Martyna Pryszmont, Tomasz Maliszewski
227-234
pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop