Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 23 (2016)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 23 (2016)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 23 (2016)

Vol. 2 No. 23 (2016)

					View Vol. 2 No. 23 (2016)
Table of contents
Vol. 2 No. 23 (2016)
Friday, Mar 3, 2017
This issue table of contents
Tytuł i strona redakcyjna
1-4
PDF (Język Polski)
Original research projects
The Impact of the Ways of Educational Process at University on Forming Opinions by Young People
Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková
9-24
PDF (Język Polski)
Education Index and Level of Social Development as a Background for Examination Results on the Lower and Upper Level of Secondary School
Jan Polcyn, Maciej Gawrysiak
25-44
PDF (Język Polski)
Social and Civic Competences in School Education – a Sham in Core Curriculum for School Students Aged 12/13 – 15/16
Beata Przyborowska, Violetta Kopińska, Iwona Murawska
45-60
PDF (Język Polski)
Courses Preparing for Teaching English in Early School Education at Selected Polish Universities – an Example of (Dis)unity?
Paula Weronika Budzyńska
61-84
PDF (Język Polski)
Media Image of Children with Autistic Spectrum Disorders (ASD) Created by Their Blogging Parents
Natalia Walter
85-104
PDF (Język Polski)
Meta-analyses of research on education
Quality Versus Equality. The Integration as the Component of Primarly School’s Excellence – a Cross-Cultural Perspective
Erika Zolnai, Lajos Hüse, Erzsébet Balogh, Marzanna Farnicka, Vaclav Holecek
105-124
PDF (Język Polski)
Integrated Education of Children with Intellectual Disability – Critical Review of the First Structural Changes in the Educational System
Sławomira Sadowska
125-144
PDF (Język Polski)
The Axiological Space of School I. Theoretical Construct
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
145-164
PDF (Język Polski)
Academic Resilience – Theory, Research and Practical Application
Marek Smulczyk
165-194
PDF (Język Polski)
Mindfulness Training Programs for Children and Youth – a Review from the Perspective of Polish Education
Anna Dębska, Barbara Jacennik
195-210
PDF (Język Polski)
Methods of data collection and analysis in educational research
Reconstructive Research – Beyond the Subjectivity and Objectivity of Interpretation. Based on an Example of Analysis of Difficult Situations in Professional Work in the Experience of Pedagogy Graduates
Danuta Urbaniak-Zając
211-230
PDF (Język Polski)
The Axiological Space of School II. The Methodological Parameters of Research
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
231-246
PDF (Język Polski)
From Praxeology to Action Research. Around Synergy and Antagonisms
Maciej Jabłoński
247-268
PDF (Język Polski)
Information on authors and text affiliations
Information on authors and text affiliations
Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
269-272
PDF (Język Polski)
Style sheet for texts to be published
Style sheet for texts to be published
Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
273-274
PDF (Język Polski)
List of reviewers of "Educational Studies Review" in 2016
275-276
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop