Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 23 (2016)
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 23 (2016)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 23 (2016) /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 23 (2016)

Table of contents

« Back

  • Tytuł i strona redakcyjna
    1-4
    PDF (Język Polski)

Original research projects

  • The Impact of the Ways of Educational Process at University on Forming Opinions by Young People
    Mariana Sirotová, Veronika Michvocíková
    9-24
    PDF (Język Polski)
  • Education Index and Level of Social Development as a Background for Examination Results on the Lower and Upper Level of Secondary School
    Jan Polcyn, Maciej Gawrysiak
    25-44
    PDF (Język Polski)
  • Social and Civic Competences in School Education – a Sham in Core Curriculum for School Students Aged 12/13 – 15/16
    Beata Przyborowska, Violetta Kopińska, Iwona Murawska
    45-60
    PDF (Język Polski)
  • Courses Preparing for Teaching English in Early School Education at Selected Polish Universities – an Example of (Dis)unity?
    Paula Weronika Budzyńska
    61-84
    PDF (Język Polski)
  • Media Image of Children with Autistic Spectrum Disorders (ASD) Created by Their Blogging Parents
    Natalia Walter
    85-104
    PDF (Język Polski)

Meta-analyses of research on education

  • Quality Versus Equality. The Integration as the Component of Primarly School’s Excellence – a Cross-Cultural Perspective
    Erika Zolnai, Lajos Hüse, Erzsébet Balogh, Marzanna Farnicka, Vaclav Holecek
    105-124
    PDF (Język Polski)
  • Integrated Education of Children with Intellectual Disability – Critical Review of the First Structural Changes in the Educational System
    Sławomira Sadowska
    125-144
    PDF (Język Polski)
  • The Axiological Space of School I. Theoretical Construct
    Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
    145-164
    PDF (Język Polski)
  • Academic Resilience – Theory, Research and Practical Application
    Marek Smulczyk
    165-194
    PDF (Język Polski)
  • Mindfulness Training Programs for Children and Youth – a Review from the Perspective of Polish Education
    Anna Dębska, Barbara Jacennik
    195-210
    PDF (Język Polski)

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Reconstructive Research – Beyond the Subjectivity and Objectivity of Interpretation. Based on an Example of Analysis of Difficult Situations in Professional Work in the Experience of Pedagogy Graduates
    Danuta Urbaniak-Zając
    211-230
    PDF (Język Polski)
  • The Axiological Space of School II. The Methodological Parameters of Research
    Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
    231-246
    PDF (Język Polski)
  • From Praxeology to Action Research. Around Synergy and Antagonisms
    Maciej Jabłoński
    247-268
    PDF (Język Polski)

Information on authors and text affiliations

  • Information on authors and text affiliations
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
    269-272
    PDF (Język Polski)

Style sheet for texts to be published

  • Style sheet for texts to be published
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych
    273-274
    PDF (Język Polski)
  • List of reviewers of "Educational Studies Review" in 2016
    275-276
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop