Vol 21 (2014)
Spis treści
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Hanna Solarczyk-Szwec
|
21-22
|
Jubileusz Profesora Józefa Półturzyckiego
Autobiografia zawodowa i naukowa
Józef Półturzycki
|
25-32
|
Renata Góralska
|
33-48
|
Izabela Symonowicz-Jabłońska
|
49-56
|
Monika Gromadzka
|
57-60
|
I. Analizy i badania edukacji dorosłych
Hanna Solarczyk-Szwec
|
63-76
|
Marcin Muszyński
|
77-88
|
Beata Przyborowska
|
89-100
|
Jan Saran
|
101-112
|
Ekkehard Nuissl
|
113-118
|
Ewa Przybylska
|
119-132
|
Susan Yelich Biniecki, Haijun Kang
|
133-142
|
Dorota Gierszewski
|
143-156
|
Hanna Kostyło
|
157-172
|
Piotr Błajet
|
173-186
|
Katarzyna Maliszewska
|
187-196
|
Monika Gromadzka
|
197-212
|
II. Grupy (de)faworyzowane w teorii i praktyce edukacji dorosłych
Hanna Liberska
|
215-226
|
Marzenna Zaorska
|
227-236
|
Małgorzata Henryka Kowalczyk, Olga Adamowska
|
237-248
|
Ewa Sokołowska
|
249-258
|
Lidia Anna Wiśniewska
|
259-270
|
Sylwia Słowińska
|
271-282
|
Małgorzata Malec Rawiński
|
283-296
|
Tiina Tambaum
|
297-314
|
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Józef Półturzycki
|
317-332
|
Tadeusz Aleksander
|
333-350
|
Józef Kargul
|
351-364
|
Jan Wnęk
|
365-378
|
Magdalena Jankowska-Guściora
|
379-390
|
IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Bernd Käpplinger
|
393-410
|
Alina Klejna, Monika Mielewczyk
|
411-422
|
Niels Carstensen, Simon Voetmann, Kathrine Røll, Jesper Villadsen
|
423-434
|
Anna Maria Myszka-Gustafsson
|
435-446
|
Piotr Konieczny
|
447-456
|
V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Elżbieta Dubas
|
459-480
|
Monika Kłos, Małgorzata Burzyńska
|
481-486
|
Agnieszka Szplit, Małgorzata Stawiak-Ososińska
|
487-496
|
Kinga Majchrzak
|
497-502
|
VI. Zaproszenia
IX Łódzka Konferencja Biograficzna z cyklu Biografia i badanie biografii „Czas w badaniach biograficznych”
|
505-506
|
Jubileusz 85-lecia Profesor Olgi Czerniawskiej
|
506-507
|
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców Zielona Góra, 18–21 maja 2015 r.
|
507-509
|
Wychowanie do życia wartościowego jednostki i wspólnoty, Bydgoszcz–Toruń, 19–20 października 2015 r.
|
509-511
|
VII. Aktualia
Prof. zw. dr hab. Eleonora Sapia-Drewniak
Józef Półturzycki
|
515-519
|
Habilitacja dr Alicji Jurgiel-Aleksander
Tomasz Maliszewski
|
519-521
|
Dorota Bąk-Gajda „Nieformalne nauczanie i uczenie się w procesie diagnozy kwalifikacyjnej”
Jadwiga Bąk
|
521-524
|
Joanna Golonka-Legut „Potencjał edukacyjny doświadczenia życiowego osób starszych z perspektywy czasu”
Martyna Pryszmont-Ciesielska
|
524-526
|
Monika Gromadzka „Doświadczenia edukacyjne studentek w wieku średniej dorosłości”
Karolina Deryńska
|
526-528
|
Marcin Muszyński „Aktywność osób starszych w przestrzeni badawczej gerontologii społecznej – ujęcie andragogiczne”
Anna Gutowska
|
528-530
|
Ryszard Borowicz (1945–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
|
531-536
|
Stanisław Kawula (1939–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
|
536-541
|
Zofia Żukowska (1932–2013)
Józef Półturzycki
|
541-544
|
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski: VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Uniwersytet Łódzki, 7–8.02.2014 r.
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski
|
545-546
|
I Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Za kurtyną resocjalizacji”, Toruń, 27–28 marca 2014 r.
Michał Szykut
|
546-548
|
Sprawozdanie z VIII Zakopiańskiej Konferencji Andragogicznej 15–16 maja 2014 r.
Agnieszka Majewska-Kafarowska
|
548-550
|
VIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „poMOcSTudencka – Twój wybór, Twoje doświadczenie”, Toruń, 27 maja 2014 r.
Mateusz Szafrański
|
550-522
|
IV Międzynarodowa Konferencja „Resocjalizacyjny wymiar pomocy i wsparcia jako forma skutecznego rozładowywania napięć społecznych” oraz VIII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski Lębork, 4–5 lipca 2014 r.
Michał Szykut
|
553-554
|
II Kongres Kuratorski „Kuratorzy sądowi w służbie społeczeństwu – efekty i oczekiwania”, Warszawa, 25–26 września 2014 r.
Michał Szykut
|
554-555
|
I Konferencja Gerontologiczna „Refleksje nad starością – Obiektywny i subiektywny wymiar starości”, Łódź, 26–27 września 2014 r.
Marcin Muszyński
|
555-556
|
Konferencja „Nowy model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni” Bydgoszcz, 10–11 grudnia 2014 r.
Przemysław Ziółkowski
|
556-559
|
Nowa inicjatywa Komisji Europejskiej – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE)
Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka
|
559-561
|
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2014 roku
Tomasz Maliszewski
|
561-563
|
VIII. Recenzje
Lorenzo García Aretio, Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital, UNED, Editorial Síntesis, Madrid 2014, ss. 318
Piotr Konieczny
|
567-569
|
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, seria wydawnicza: „Biografia i badanie biografii”, tom 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 241
Hanna Solarczyk-Szwec
|
570-572
|
Jonathan Haidt, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014, ss. 512
Michał Szykut
|
573-575
|
Kamila Kacprzak, Roman Leppert, Związki miłosne w sieci. Poszukiwanie partnera życiowego na portalach randkowych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, ss. 177
Magdalena Przybylińska
|
576-577
|
Marcin Kafar, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ss. 154
Agata Szwech
|
578-580
|
Remigiusz J. Kijak, Zofia Szarota, Starość. Między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013, ss. 122
Artur Fabiś
|
581-582
|
Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, ss. 264
Łukasz Tomczyk
|
583-585
|
Marcin Muszyński (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 175
Kinga Majchrzak
|
586-590
|
Joanna Nawrocka, Społeczne doświadczenie starości: stereotypy, postawy, wybory, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, ss. 136
Katarzyna Marta Sygulska
|
591-593
|
Ewa Przybylska, Analfabetyzm funkcjonalny dorosłych jako problem społeczny, egzystencjalny i pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 502
Alicja Elżbieta Szostkiewicz
|
594-596
|
Eleonora Sapia-Drewniak, Oświata Dorosłych (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, „Studia i Monografie”, nr 515, Opole 2014, ss. 210
Józef Półturzycki
|
597-600
|
Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską. Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz, tom 1, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 545
Alina Matlakiewicz
|
601-603
|
Matylda Sierakowska, Irena Wrońska (red.), Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, PZWL, Warszawa 2015, ss. 357
Hanna Kostyło
|
604-605
|
Ewa Skibińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Agnieszka Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian: materiały z II Zjazdu Andragogicznego, Toruń 15–16.05.2013 r., Wydawnictwo WSG, Warszawa–Bydgoszcz 2014, ss. 417
Iwona Murawska
|
606-607
|
Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.), Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013, ss. 479
Anna Matusiak
|
608-611
|
Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, s. 304
Alicja Małgorzata Kamińska
|
612-614
|
Lidia Anna Wiśniewska, Kobiece ciało – kobieca psychika. Ja-cielesne a psychospołeczne funkcjonowanie młodych kobiet, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 305
Agata Wołowska
|
615-617
|
„Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 15, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, ss. 356
Agata Chorościn, Agnieszka Biedzińska
|
618-624
|
„Edukacja Dorosłych: Adult Education and Competencies. Approaches of Researchers in Poland and Germany”
Piotr Kostyło
|
625-627
|
„Studia Poradoznawcze” 2013, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013, ss. 349
Anna Kola
|
628-632
|
„Rocznik Andragogiczny” 2013, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013, ss. 564
Małgorzata Rutkowska
|
633-637
|
Felieton
Rok 2014
Józef Półturzycki
|
641-646
|