Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Zasady etyki publikacyjnej
    • Informacja o niepobieraniu opłat
    • Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Język Polski

Rocznik Andragogiczny

Tom 21 (2014)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 21 (2014)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 21 (2014) /
  4. Spis treści

Tom 21 (2014)

Spis treści

« Powrót

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie
    Hanna Solarczyk-Szwec
    21-22
    PDF

Jubileusz Profesora Józefa Półturzyckiego

  • Autobiografia zawodowa i naukowa
    Józef Półturzycki
    25-32
    PDF
  • „Nauczyciele potrafią rozmiłować w swoim przedmiocie…” – pedagogiczne refleksje we wspomnieniach Mistrza
    Renata Góralska
    33-48
    PDF
  • Rozważania wokół księgi jubileuszowej Profesora Józefa Półturzyckiego
    Izabela Symonowicz-Jabłońska
    49-56
    PDF
  • Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium z okazji 80-lecia urodzin i 60-lecia pracy naukowej Profesora Józefa Półturzyckiego
    Monika Gromadzka
    57-60
    PDF

I. Analizy i badania edukacji dorosłych

  • O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”
    Hanna Solarczyk-Szwec
    63-76
    PDF
  • Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
    Marcin Muszyński
    77-88
    PDF
  • Fundamenty innowacyjnego społeczeństwa
    Beata Przyborowska
    89-100
    PDF
  • Niepokoje współczesnej andragogiki wobec urynkowienia edukacji
    Jan Saran
    101-112
    PDF
  • Sterowanie edukacją dorosłych (z niemieckiej perspektywy)
    Ekkehard Nuissl
    113-118
    PDF
  • Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
    Ewa Przybylska
    119-132
    PDF
  • Examining Adult Learning Through the Lens of Culture: A U.S. Perspective
    Susan Yelich Biniecki, Haijun Kang
    133-142
    PDF (English)
  • Idee republikańskie i ich znaczenie dla rozwoju aktywności obywatelskiej
    Dorota Gierszewski
    143-156
    PDF
  • Zdrowie – społeczeństwo – edukacja. Koncepcje Ericha Fromma i Theodore’a Bramelda
    Hanna Kostyło
    157-172
    PDF
  • Sport i zdrowie w okresie dorosłości
    Piotr Błajet
    173-186
    PDF
  • Mapa kobiecej tożsamości – kulturowa wędrówka po śladach
    Katarzyna Maliszewska
    187-196
    PDF
  • Idę na studia! – łatwo powiedzieć… Badania narracyjne studentek rozpoczynających studia w okresie średniej dorosłości
    Monika Gromadzka
    197-212
    PDF

II. Grupy (de)faworyzowane w teorii i praktyce edukacji dorosłych

  • Aktywność edukacyjna kobiet bezrobotnych: wybrane uwarunkowania
    Hanna Liberska
    215-226
    PDF
  • Osoba z niepełnosprawnością na drodze aktywizacji zawodowej – wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej
    Marzenna Zaorska
    227-236
    PDF
  • Rola związków partnerskich w resocjalizacji i wykonywaniu kary wobec skazanych długoterminowych
    Małgorzata Henryka Kowalczyk, Olga Adamowska
    237-248
    PDF
  • Osobowość seniora – dylemat ciągłości w świecie ponowoczesnym
    Ewa Sokołowska
    249-258
    PDF
  • Kult ciała a starość. Refleksje psychologiczne
    Lidia Anna Wiśniewska
    259-270
    PDF
  • O „gettoizacji” aktywności kulturalnej seniorów
    Sylwia Słowińska
    271-282
    PDF
  • Fenomen długowieczności i starzenia się z perspektywy auto/biograficznej
    Małgorzata Malec Rawiński
    283-296
    PDF
  • Elderly learners in combined-age learning groups picking up on new professional skills
    Tiina Tambaum
    297-314
    PDF (English)

III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych

  • Spór o Elżbietę Zawacką – żołnierza i pedagoga
    Józef Półturzycki
    317-332
    PDF
  • Pomnikowe dzieła regionalizmu polskiego
    Tadeusz Aleksander
    333-350
    PDF
  • Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
    Józef Kargul
    351-364
    PDF
  • Poradnictwo rolnicze jako forma edukacji dorosłych w Polsce 1956–1970
    Jan Wnęk
    365-378
    PDF
  • Sytuacja uwięzionych kobiet w dwudziestoleciu międzywojennym
    Magdalena Jankowska-Guściora
    379-390
    PDF

IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy

  • Adult Education Research in Poland and Germany on the European Level: Two Sleeping Beauties?
    Bernd Käpplinger
    393-410
    PDF (English)
  • Kaszubski Uniwersytet Ludowy w perspektywie międzynarodowej. Bornholmskie impresje
    Alina Klejna, Monika Mielewczyk
    411-422
    PDF
  • The Danish Folk High Schools as the Schools for Life – the history, the present and the future
    Niels Carstensen, Simon Voetmann, Kathrine Røll, Jesper Villadsen
    423-434
    PDF (English)
  • Szwedzkie uniwersytety ludowe – idea, współczesność i przyszłość z perspektywy ich nauczyciela
    Anna Maria Myszka-Gustafsson
    435-446
    PDF
  • Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
    Piotr Konieczny
    447-456
    PDF

V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych

  • Zmiana i uczenie się w perspektywie edukacji dorosłych. Przykład projektu Lives in changing „Butterfly”
    Elżbieta Dubas
    459-480
    PDF
  • Model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni
    Monika Kłos, Małgorzata Burzyńska
    481-486
    PDF
  • Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
    Agnieszka Szplit, Małgorzata Stawiak-Ososińska
    487-496
    PDF
  • Międzypokoleniowy projekt „Przywracanie Pamięci Miastu”
    Kinga Majchrzak
    497-502
    PDF

VI. Zaproszenia

  • IX Łódzka Konferencja Biograficzna z cyklu Biografia i badanie biografii „Czas w badaniach biograficznych”
    505-506
    PDF
  • Jubileusz 85-lecia Profesor Olgi Czerniawskiej
    506-507
    PDF
  • XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców Zielona Góra, 18–21 maja 2015 r.
    507-509
    PDF
  • Wychowanie do życia wartościowego jednostki i wspólnoty, Bydgoszcz–Toruń, 19–20 października 2015 r.
    509-511
    PDF

VII. Aktualia

  • Prof. zw. dr hab. Eleonora Sapia-Drewniak
    Józef Półturzycki
    515-519
    PDF
  • Habilitacja dr Alicji Jurgiel-Aleksander
    Tomasz Maliszewski
    519-521
    PDF
  • Dorota Bąk-Gajda „Nieformalne nauczanie i uczenie się w procesie diagnozy kwalifikacyjnej”
    Jadwiga Bąk
    521-524
    PDF
  • Joanna Golonka-Legut „Potencjał edukacyjny doświadczenia życiowego osób starszych z perspektywy czasu”
    Martyna Pryszmont-Ciesielska
    524-526
    PDF
  • Monika Gromadzka „Doświadczenia edukacyjne studentek w wieku średniej dorosłości”
    Karolina Deryńska
    526-528
    PDF
  • Marcin Muszyński „Aktywność osób starszych w przestrzeni badawczej gerontologii społecznej – ujęcie andragogiczne”
    Anna Gutowska
    528-530
    PDF
  • Ryszard Borowicz (1945–2014)
    Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
    531-536
    PDF
  • Stanisław Kawula (1939–2014)
    Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
    536-541
    PDF
  • Zofia Żukowska (1932–2013)
    Józef Półturzycki
    541-544
    PDF
  • Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski: VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Uniwersytet Łódzki, 7–8.02.2014 r.
    Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski
    545-546
    PDF
  • I Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Za kurtyną resocjalizacji”, Toruń, 27–28 marca 2014 r.
    Michał Szykut
    546-548
    PDF
  • Sprawozdanie z VIII Zakopiańskiej Konferencji Andragogicznej 15–16 maja 2014 r.
    Agnieszka Majewska-Kafarowska
    548-550
    PDF
  • VIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „poMOcSTudencka – Twój wybór, Twoje doświadczenie”, Toruń, 27 maja 2014 r.
    Mateusz Szafrański
    550-522
    PDF
  • IV Międzynarodowa Konferencja „Resocjalizacyjny wymiar pomocy i wsparcia jako forma skutecznego rozładowywania napięć społecznych” oraz VIII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski Lębork, 4–5 lipca 2014 r.
    Michał Szykut
    553-554
    PDF
  • II Kongres Kuratorski „Kuratorzy sądowi w służbie społeczeństwu – efekty i oczekiwania”, Warszawa, 25–26 września 2014 r.
    Michał Szykut
    554-555
    PDF
  • I Konferencja Gerontologiczna „Refleksje nad starością – Obiektywny i subiektywny wymiar starości”, Łódź, 26–27 września 2014 r.
    Marcin Muszyński
    555-556
    PDF
  • Konferencja „Nowy model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni” Bydgoszcz, 10–11 grudnia 2014 r.
    Przemysław Ziółkowski
    556-559
    PDF
  • Nowa inicjatywa Komisji Europejskiej – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE)
    Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka
    559-561
    PDF
  • Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2014 roku
    Tomasz Maliszewski
    561-563
    PDF

VIII. Recenzje

  • Lorenzo García Aretio, Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital, UNED, Editorial Síntesis, Madrid 2014, ss. 318
    Piotr Konieczny
    567-569
    PDF
  • Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, seria wydawnicza: „Biografia i badanie biografii”, tom 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 241
    Hanna Solarczyk-Szwec
    570-572
    PDF
  • Jonathan Haidt, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014, ss. 512
    Michał Szykut
    573-575
    PDF
  • Kamila Kacprzak, Roman Leppert, Związki miłosne w sieci. Poszukiwanie partnera życiowego na portalach randkowych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, ss. 177
    Magdalena Przybylińska
    576-577
    PDF
  • Marcin Kafar, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ss. 154
    Agata Szwech
    578-580
    PDF
  • Remigiusz J. Kijak, Zofia Szarota, Starość. Między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013, ss. 122
    Artur Fabiś
    581-582
    PDF
  • Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, ss. 264
    Łukasz Tomczyk
    583-585
    PDF
  • Marcin Muszyński (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 175
    Kinga Majchrzak
    586-590
    PDF
  • Joanna Nawrocka, Społeczne doświadczenie starości: stereotypy, postawy, wybory, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, ss. 136
    Katarzyna Marta Sygulska
    591-593
    PDF
  • Ewa Przybylska, Analfabetyzm funkcjonalny dorosłych jako problem społeczny, egzystencjalny i pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 502
    Alicja Elżbieta Szostkiewicz
    594-596
    PDF
  • Eleonora Sapia-Drewniak, Oświata Dorosłych (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, „Studia i Monografie”, nr 515, Opole 2014, ss. 210
    Józef Półturzycki
    597-600
    PDF
  • Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską. Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz, tom 1, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 545
    Alina Matlakiewicz
    601-603
    PDF
  • Matylda Sierakowska, Irena Wrońska (red.), Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, PZWL, Warszawa 2015, ss. 357
    Hanna Kostyło
    604-605
    PDF
  • Ewa Skibińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Agnieszka Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian: materiały z II Zjazdu Andragogicznego, Toruń 15–16.05.2013 r., Wydawnictwo WSG, Warszawa–Bydgoszcz 2014, ss. 417
    Iwona Murawska
    606-607
    PDF
  • Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.), Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013, ss. 479
    Anna Matusiak
    608-611
    PDF
  • Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, s. 304
    Alicja Małgorzata Kamińska
    612-614
    PDF
  • Lidia Anna Wiśniewska, Kobiece ciało – kobieca psychika. Ja-cielesne a psychospołeczne funkcjonowanie młodych kobiet, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 305
    Agata Wołowska
    615-617
    PDF
  • „Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 15, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, ss. 356
    Agata Chorościn, Agnieszka Biedzińska
    618-624
    PDF
  • „Edukacja Dorosłych: Adult Education and Competencies. Approaches of Researchers in Poland and Germany”
    Piotr Kostyło
    625-627
    PDF
  • „Studia Poradoznawcze” 2013, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013, ss. 349
    Anna Kola
    628-632
    PDF
  • „Rocznik Andragogiczny” 2013, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013, ss. 564
    Małgorzata Rutkowska
    633-637
    PDF

Felieton

  • Rok 2014
    Józef Półturzycki
    641-646
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa