Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Wpisz frazę
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Język
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Strona domowa
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Rada Naukowa
Recenzenci
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Język:
Deutsch
English
Język Polski
Rocznik Andragogiczny
Tom 21 (2014)
Strona domowa
/
Tom 21 (2014)
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 21 (2014)
/
Spis treści
Tom 21 (2014)
Spis treści
« Powrót
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Hanna Solarczyk-Szwec
21-22
PDF
Jubileusz Profesora Józefa Półturzyckiego
Autobiografia zawodowa i naukowa
Józef Półturzycki
25-32
PDF
„Nauczyciele potrafią rozmiłować w swoim przedmiocie…” – pedagogiczne refleksje we wspomnieniach Mistrza
Renata Góralska
33-48
PDF
Rozważania wokół księgi jubileuszowej Profesora Józefa Półturzyckiego
Izabela Symonowicz-Jabłońska
49-56
PDF
Sprawozdanie i fotorelacja z seminarium z okazji 80-lecia urodzin i 60-lecia pracy naukowej Profesora Józefa Półturzyckiego
Monika Gromadzka
57-60
PDF
I. Analizy i badania edukacji dorosłych
O kondycji refleksji andragogicznej w świetle 20 tomów „Rocznika Andragogicznego”
Hanna Solarczyk-Szwec
63-76
PDF
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Marcin Muszyński
77-88
PDF
Fundamenty innowacyjnego społeczeństwa
Beata Przyborowska
89-100
PDF
Niepokoje współczesnej andragogiki wobec urynkowienia edukacji
Jan Saran
101-112
PDF
Sterowanie edukacją dorosłych (z niemieckiej perspektywy)
Ekkehard Nuissl
113-118
PDF
Kultury uczenia się: kilka refleksji w kontekście uczenia się przez całe życie
Ewa Przybylska
119-132
PDF
Examining Adult Learning Through the Lens of Culture: A U.S. Perspective
Susan Yelich Biniecki, Haijun Kang
133-142
PDF (English)
Idee republikańskie i ich znaczenie dla rozwoju aktywności obywatelskiej
Dorota Gierszewski
143-156
PDF
Zdrowie – społeczeństwo – edukacja. Koncepcje Ericha Fromma i Theodore’a Bramelda
Hanna Kostyło
157-172
PDF
Sport i zdrowie w okresie dorosłości
Piotr Błajet
173-186
PDF
Mapa kobiecej tożsamości – kulturowa wędrówka po śladach
Katarzyna Maliszewska
187-196
PDF
Idę na studia! – łatwo powiedzieć… Badania narracyjne studentek rozpoczynających studia w okresie średniej dorosłości
Monika Gromadzka
197-212
PDF
II. Grupy (de)faworyzowane w teorii i praktyce edukacji dorosłych
Aktywność edukacyjna kobiet bezrobotnych: wybrane uwarunkowania
Hanna Liberska
215-226
PDF
Osoba z niepełnosprawnością na drodze aktywizacji zawodowej – wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej
Marzenna Zaorska
227-236
PDF
Rola związków partnerskich w resocjalizacji i wykonywaniu kary wobec skazanych długoterminowych
Małgorzata Henryka Kowalczyk, Olga Adamowska
237-248
PDF
Osobowość seniora – dylemat ciągłości w świecie ponowoczesnym
Ewa Sokołowska
249-258
PDF
Kult ciała a starość. Refleksje psychologiczne
Lidia Anna Wiśniewska
259-270
PDF
O „gettoizacji” aktywności kulturalnej seniorów
Sylwia Słowińska
271-282
PDF
Fenomen długowieczności i starzenia się z perspektywy auto/biograficznej
Małgorzata Malec Rawiński
283-296
PDF
Elderly learners in combined-age learning groups picking up on new professional skills
Tiina Tambaum
297-314
PDF (English)
III. Z historii teorii i praktyki edukacji dorosłych
Spór o Elżbietę Zawacką – żołnierza i pedagoga
Józef Półturzycki
317-332
PDF
Pomnikowe dzieła regionalizmu polskiego
Tadeusz Aleksander
333-350
PDF
Powojenny ogląd samokształcenia w Polsce
Józef Kargul
351-364
PDF
Poradnictwo rolnicze jako forma edukacji dorosłych w Polsce 1956–1970
Jan Wnęk
365-378
PDF
Sytuacja uwięzionych kobiet w dwudziestoleciu międzywojennym
Magdalena Jankowska-Guściora
379-390
PDF
IV. Edukacja dorosłych z międzynarodowej perspektywy
Adult Education Research in Poland and Germany on the European Level: Two Sleeping Beauties?
Bernd Käpplinger
393-410
PDF (English)
Kaszubski Uniwersytet Ludowy w perspektywie międzynarodowej. Bornholmskie impresje
Alina Klejna, Monika Mielewczyk
411-422
PDF
The Danish Folk High Schools as the Schools for Life – the history, the present and the future
Niels Carstensen, Simon Voetmann, Kathrine Røll, Jesper Villadsen
423-434
PDF (English)
Szwedzkie uniwersytety ludowe – idea, współczesność i przyszłość z perspektywy ich nauczyciela
Anna Maria Myszka-Gustafsson
435-446
PDF
Działalność Iberoamerykańskiego Stowarzyszenia ds. Szkolnictwa Wyższego na Odległość (AIESAD) – zarys problematyki
Piotr Konieczny
447-456
PDF
V. Raporty z projektów edukacyjno-badawczych
Zmiana i uczenie się w perspektywie edukacji dorosłych. Przykład projektu Lives in changing „Butterfly”
Elżbieta Dubas
459-480
PDF
Model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni
Monika Kłos, Małgorzata Burzyńska
481-486
PDF
Modelowanie kompetencji opiekunów seniorów w pracy projektowej i coachingu indywidualnym – projekt EduCare
Agnieszka Szplit, Małgorzata Stawiak-Ososińska
487-496
PDF
Międzypokoleniowy projekt „Przywracanie Pamięci Miastu”
Kinga Majchrzak
497-502
PDF
VI. Zaproszenia
IX Łódzka Konferencja Biograficzna z cyklu Biografia i badanie biografii „Czas w badaniach biograficznych”
505-506
PDF
Jubileusz 85-lecia Profesor Olgi Czerniawskiej
506-507
PDF
XVI Letnia Szkoła Andragogów i Poradoznawców Zielona Góra, 18–21 maja 2015 r.
507-509
PDF
Wychowanie do życia wartościowego jednostki i wspólnoty, Bydgoszcz–Toruń, 19–20 października 2015 r.
509-511
PDF
VII. Aktualia
Prof. zw. dr hab. Eleonora Sapia-Drewniak
Józef Półturzycki
515-519
PDF
Habilitacja dr Alicji Jurgiel-Aleksander
Tomasz Maliszewski
519-521
PDF
Dorota Bąk-Gajda „Nieformalne nauczanie i uczenie się w procesie diagnozy kwalifikacyjnej”
Jadwiga Bąk
521-524
PDF
Joanna Golonka-Legut „Potencjał edukacyjny doświadczenia życiowego osób starszych z perspektywy czasu”
Martyna Pryszmont-Ciesielska
524-526
PDF
Monika Gromadzka „Doświadczenia edukacyjne studentek w wieku średniej dorosłości”
Karolina Deryńska
526-528
PDF
Marcin Muszyński „Aktywność osób starszych w przestrzeni badawczej gerontologii społecznej – ujęcie andragogiczne”
Anna Gutowska
528-530
PDF
Ryszard Borowicz (1945–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
531-536
PDF
Stanisław Kawula (1939–2014)
Maria Marta Urlińska, Zbigniew Kwieciński
536-541
PDF
Zofia Żukowska (1932–2013)
Józef Półturzycki
541-544
PDF
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski: VIII Łódzka Konferencja Biograficzna „Biografia i badanie biografii – Biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”, Uniwersytet Łódzki, 7–8.02.2014 r.
Joanna Stemlaszczyk, Wojciech Świtalski
545-546
PDF
I Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Za kurtyną resocjalizacji”, Toruń, 27–28 marca 2014 r.
Michał Szykut
546-548
PDF
Sprawozdanie z VIII Zakopiańskiej Konferencji Andragogicznej 15–16 maja 2014 r.
Agnieszka Majewska-Kafarowska
548-550
PDF
VIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) „poMOcSTudencka – Twój wybór, Twoje doświadczenie”, Toruń, 27 maja 2014 r.
Mateusz Szafrański
550-522
PDF
IV Międzynarodowa Konferencja „Resocjalizacyjny wymiar pomocy i wsparcia jako forma skutecznego rozładowywania napięć społecznych” oraz VIII Międzynarodowy Probacyjny Turniej Piłkarski Lębork, 4–5 lipca 2014 r.
Michał Szykut
553-554
PDF
II Kongres Kuratorski „Kuratorzy sądowi w służbie społeczeństwu – efekty i oczekiwania”, Warszawa, 25–26 września 2014 r.
Michał Szykut
554-555
PDF
I Konferencja Gerontologiczna „Refleksje nad starością – Obiektywny i subiektywny wymiar starości”, Łódź, 26–27 września 2014 r.
Marcin Muszyński
555-556
PDF
Konferencja „Nowy model kształcenia przez całe życie w budowaniu potencjału rozwojowego uczelni” Bydgoszcz, 10–11 grudnia 2014 r.
Przemysław Ziółkowski
556-559
PDF
Nowa inicjatywa Komisji Europejskiej – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE)
Michał Łużak, Anna Pokrzywnicka
559-561
PDF
Z działalności Zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego w 2014 roku
Tomasz Maliszewski
561-563
PDF
VIII. Recenzje
Lorenzo García Aretio, Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital, UNED, Editorial Síntesis, Madrid 2014, ss. 318
Piotr Konieczny
567-569
PDF
Elżbieta Dubas, Joanna Stelmaszczyk (red.), Biografie edukacyjne. Wybrane konteksty, seria wydawnicza: „Biografia i badanie biografii”, tom 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 241
Hanna Solarczyk-Szwec
570-572
PDF
Jonathan Haidt, Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka?, Wydawnictwo Smak Słowa, Sopot 2014, ss. 512
Michał Szykut
573-575
PDF
Kamila Kacprzak, Roman Leppert, Związki miłosne w sieci. Poszukiwanie partnera życiowego na portalach randkowych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013, ss. 177
Magdalena Przybylińska
576-577
PDF
Marcin Kafar, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, ss. 154
Agata Szwech
578-580
PDF
Remigiusz J. Kijak, Zofia Szarota, Starość. Między diagnozą a działaniem, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013, ss. 122
Artur Fabiś
581-582
PDF
Anna Kławsiuć-Zduńczyk, Poradnictwo całożyciowe jako element wsparcia w edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, ss. 264
Łukasz Tomczyk
583-585
PDF
Marcin Muszyński (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, ss. 175
Kinga Majchrzak
586-590
PDF
Joanna Nawrocka, Społeczne doświadczenie starości: stereotypy, postawy, wybory, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2013, ss. 136
Katarzyna Marta Sygulska
591-593
PDF
Ewa Przybylska, Analfabetyzm funkcjonalny dorosłych jako problem społeczny, egzystencjalny i pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 502
Alicja Elżbieta Szostkiewicz
594-596
PDF
Eleonora Sapia-Drewniak, Oświata Dorosłych (1957–1990) jako źródło do dziejów edukacji dorosłych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, „Studia i Monografie”, nr 515, Opole 2014, ss. 210
Józef Półturzycki
597-600
PDF
Aleksandra Semenowicz, Hanna Solarczyk, Agata Szwech (red.), Inspiracje pedagogią freinetowską. Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz, tom 1, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 545
Alina Matlakiewicz
601-603
PDF
Matylda Sierakowska, Irena Wrońska (red.), Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej, PZWL, Warszawa 2015, ss. 357
Hanna Kostyło
604-605
PDF
Ewa Skibińska, Hanna Solarczyk-Szwec, Agnieszka Stopińska-Pająk (red.), Teoria i praktyka edukacji dorosłych w procesie zmian: materiały z II Zjazdu Andragogicznego, Toruń 15–16.05.2013 r., Wydawnictwo WSG, Warszawa–Bydgoszcz 2014, ss. 417
Iwona Murawska
606-607
PDF
Ewa Solarczyk-Ambrozik (red.), Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2013, ss. 479
Anna Matusiak
608-611
PDF
Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, s. 304
Alicja Małgorzata Kamińska
612-614
PDF
Lidia Anna Wiśniewska, Kobiece ciało – kobieca psychika. Ja-cielesne a psychospołeczne funkcjonowanie młodych kobiet, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014, ss. 305
Agata Wołowska
615-617
PDF
„Dyskursy Młodych Andragogów”, t. 15, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2014, ss. 356
Agata Chorościn, Agnieszka Biedzińska
618-624
PDF
„Edukacja Dorosłych: Adult Education and Competencies. Approaches of Researchers in Poland and Germany”
Piotr Kostyło
625-627
PDF
„Studia Poradoznawcze” 2013, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013, ss. 349
Anna Kola
628-632
PDF
„Rocznik Andragogiczny” 2013, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2013, ss. 564
Małgorzata Rutkowska
633-637
PDF
Felieton
Rok 2014
Józef Półturzycki
641-646
PDF
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie
Wpisz wyszukiwaną frazę
Szukaj
Przeglądaj
Indeks autorów
Lista archiwalnych numerów
Użytkownik
Użytkownik
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapamiętaj mnie
Zaloguj się
Aktualny numer
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Newsletter
Zapisz się
Wypisz się
Język / Language
Deutsch
English
Język Polski