Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
Deutsch
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Scientific Council
Reviewers
Zasady etyki publikacyjnej
Informacja o niepobieraniu opłat
Polityka archiwizacji cyfrowej czasopisma
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
Deutsch
English
Język Polski
AY
Vol. 27 (2020)
Home
/
Vol. 27 (2020)
Home
/
Archives
/
Vol. 27 (2020)
/
Table of contents
Vol. 27 (2020)
Table of contents
« Back
Introduction
Wprowadzenie od Redakcji
Hanna Solarczyk-Szwec
7-8
PDF (Język Polski)
Theoretical Analyses and Research of Andragogy
„W Londynie było lepiej” – o polskich reemigrantach i ich dzieciach
Aneta Słowik
11-31
PDF
The concept of “good parenthood” as a manifestation of the biographical learning of an adult child of an alcoholic. Towards the andragogical interpretation
Paweł Seroka
33-56
PDF (Język Polski)
Adulthood experience of the Deaf person in an individual and social take
Elżbieta Woźnicka
57-74
PDF (Język Polski)
“I run because I like it” – about the motivations of amateur runners as viewed by an andragologist
Agnieszka Majewska-Kafarowska
75-90
PDF (Język Polski)
Life satisfaction and subjective resources in the situation of unemployment
Marlena Duda
91-106
PDF (Język Polski)
Using the national qualifications framework to develop the basic skills of adults in Ireland
Maryla Koss-Goryszewska, Sylwia Walicka
107-121
PDF (Język Polski)
Kashubian Folk High School in 21st Century – Continuity and Change
Sulisława Borowska, Marek Byczkowski, Tomasz Maliszewski, Mariusz Mówka
123-150
PDF (Język Polski)
Ecological Folk University in Grzybów. Auto-etnographic perspective
Ewa Smuk-Stratenwerth
151-177
PDF (Język Polski)
Model intersekcjonalny/przekrojowy w analizie różnorodności – w kierunku bardziej krytycznej różnorodności i wielokulturowości w edukacji
Bogáta Kardos
179-190
PDF
Reports from Research and Implementation Projects
“A Chance – New Opportunities for Adults”. Basic premises and project implementation in the area of developing basic skills
Sylwia Walicka, Karolina Rożalska, Jadwiga Fila, Agnieszka Rybińska
193-210
PDF (Język Polski)
Innovative solutions for the “sandwich generation”. The report on the international project “4P – cross-sectoral policy initiative helping multigenerational families”
Przemysław Ziółkowski
211-229
PDF (Język Polski)
Updates and Reviews
Habilitacja dra Tomasza Maliszewskiego
Kazimierz Jędrzejak
233-235
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z VII Jesiennych Spotkań Andragogicznych – Seminarium Naukowego na temat „Człowiek w okresie późnej dorosłości wychodzący z potrzasku rzeczywistości cybernetycznej”, Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicz
Jerzy Semków
236-237
PDF (Język Polski)
Ditta Baczała, Piotr Błajet, Beata Przyborowska, Krzysztof Rubacha, Intymność – rozwój – edukacja, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2019, ss. 179
Iwona Murawska
238-240
PDF (Język Polski)
Angelika Felska (red.), Z ludźmi ku ludziom. Uniwersytety ludowe pomiędzy teorią a praktyką, Fundacja Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Ludowego, Mierzyn 2019
Tomasz Maliszewski
241-245
PDF (Język Polski)
Anna Frąckowiak, Monika Gromadzka, Józef Półturzycki, Samokształcenie w edukacji całożyciowej, Sieć Badawcza Łukasiewicza – Instytut Technologii Eksploatacji, Wydawnictwo Naukowe, Radom– –Warszawa 2019, ss. 416
Izabela Symonowicz-Jabłońska
246-250
PDF (Język Polski)
Joanna Golonka-Legut, Edukacyjny potencjał indywidualnego doświadczenia życiowego, Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocław 2019 – refleksja w kontekście praktyk uprawiania badań biograficznych
Alicja Jurgiel-Aleksander
251-255
PDF (Język Polski)
Tomasz Maliszewski, Recepcja idei uniwersytetów ludowych na ziemiach polskich do czasów I wojny światowej, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2019
Kazimierz Jędrzejak
256-260
PDF (Język Polski)
Ewa Przybylska, Danuta Wajsprych, Uczenie się w rodzinie. Perspektywa andragogiczna, CeDeWu, Warszawa 2018, ss. 297
Alicja Szostkiewicz
261-263
PDF (Język Polski)
Ewa Smuk-Stratenwerth i in. (red.), Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?, Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne „Ziarno” w Grzybowie, Grzybów 2020, ss. 174
Hanna Solarczyk-Szwec
264-265
PDF (Język Polski)
Alicja Szostkiewicz, Doświadczanie uczenia się w średniej dorosłości, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2019, ss. 199
Beata Cyboran
266-268
PDF (Język Polski)
„Dyskursy Młodych Andragogów” 2019, t. 20, ss. 460
Karolina Dąbrowska-Pawlonka
269-270
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
Deutsch
English
Język Polski