Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education
  • Home
  • /
  • Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education /
  4. Table of contents

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education

Table of contents

« Back

Editorial

  • From editor
    Katarzyna Wrońska
    5-8
    PDF (Język Polski)

Articles

  • Liberal Education in Poland: between Liberal and General Education
    Katarzyna Wrońska
    11-28
    PDF (Język Polski)
  • The Genesis of the Concept of Liberal Education in Ancient Hellas
    Marcin Wasilewski
    29-38
    PDF (Język Polski)
  • The Issue of General Education from the Historical Perspective
    Gunter Scholtz
    39-51
    PDF (Język Polski)
  • Space of the Agitated: Liberal Education and the Public Sphere (Reanimation Voice)
    Krzysztof Maliszewski
    53-70
    PDF (Język Polski)
  • Between Innovation and Routine: Strategies of University Teaching
    Mariola Flis
    71-81
    PDF (Język Polski)
  • Learning as an Engagement in the Conversation of Humankind
    Rafał Godoń
    83-95
    PDF (Język Polski)
  • Liberal education according to Jacques Maritain
    Jarosław Horowski
    95-118
    PDF (Język Polski)
  • This article concerns the works of Jacob Klein (1899–1978) who was the professor at St. John’s College in Annapolis. His profound knowledge of the culture of ancient Greeks enabled him to reformulate means and patterns of modern formal and civic education
    Lucjan Wroński
    119-130
    PDF (Język Polski)
  • General Education according to Theodore Brameld: from the Past to the Future
    Hanna Kostyło, Piotr Kostyło
    131-148
    PDF (Język Polski)
  • Liberal Education Themes in the Philosophy of Methodological Anarchism of Paul K. Feyerabend
    Agata Łopatkiewicz
    149-164
    PDF (Język Polski)
  • Liberal Education in the Context of Higher Education
    Joanna Maria Grochala
    165-182
    PDF (Język Polski)
  • Liberal Education in Relation to Civic and Moral Education
    Beata Maria Nosek
    183-198
    PDF (Język Polski)
  • Variations on a Theme of Mediation in Relation to the Concept of Liberal Education
    Karina Kinga Kozłowska
    199-214
    PDF (Język Polski)
  • Philosophy for Children Curriculum as the Introduction to Liberal Education
    Zuzanna Sury
    215-232
    PDF (Język Polski)
  • Ideał liberalno-wolnościowy (liberal-free ideal) w dziejach edukacji liberalnej
    Bruce A. Kimball
    233-253
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • Maria Opiela, Integralna pedagogika przedszkolna w systemie wychowania Edmunda Bojanowskiego. Kontynuacja i zmiana, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013, ss. 448
    Janina Kostkiewicz
    257-261
    PDF (Język Polski)
  • Katka Reszke, Powrót Żyda. Narracje tożsamościowe trzeciego pokolenia Żydów w Polsce po Holokauście, Wydawnictwo Austeria, Kraków–Budapeszt 2013, ss. 330
    Joanna Cukras-Stelągowska
    261-265
    PDF (Język Polski)
  • Małgorzata Kozak, Prawo dziecka do edukacji. Założenia pedagogiczno- prawne i bariery realizacyjne, Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Warszawa 2013, ss. 220
    Tomasz Leś
    265-269
    PDF (Język Polski)
  • Simon Baron-Cohen, The Science of Evil. On Empathy and The Origins of Cruelty, Basic Books, New York 2012, ss. 256
    Lidia Anna Wiśniewska
    269-272
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop