Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Space of the Agitated: Liberal Education and the Public Sphere (Reanimation Voice)
  • Home
  • /
  • Space of the Agitated: Liberal Education and the Public Sphere (Reanimation Voice)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education /
  4. Articles

Space of the Agitated: Liberal Education and the Public Sphere (Reanimation Voice)

Authors

  • Krzysztof Maliszewski Zakład Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2014.004

Keywords

liberal education, public sphere, emancipation, harmful reforms, university, teachers as intellectuals

Abstract

The liberal education is ultimately about a freedom. It consists in considering the existential questions and revaluating initial social expectations. It is, in fact, a concern for humanity. Schools, and especially, universities, are the privileged places of such care, and they are important for individual development and the quality of the public sphere. Today, the tradition of liberal education has been destroyed. The climate of consumerism and irresponsible market education reforms hit the essence of education and condemn pupils, students and teachers to fate of a hostage of the environment and moment. However, one cannot give up on the society of empathetic people, therefore, the liberal education must be reanimated.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-30

How to Cite

1.
MALISZEWSKI, Krzysztof. Space of the Agitated: Liberal Education and the Public Sphere (Reanimation Voice). Paedagogia Christiana. Online. 30 December 2014. Vol. 33, no. 1, pp. 53-70. [Accessed 18 May 2025]. DOI 10.12775/PCh.2014.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 33 No. 1 (2014): Liberal education

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 518
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

liberal education, public sphere, emancipation, harmful reforms, university, teachers as intellectuals
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop