Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 1 No. 28 (2019)
  • Home
  • /
  • Vol. 1 No. 28 (2019)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 28 (2019) /
  4. Table of contents

Vol. 1 No. 28 (2019)

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Emotional and Social Competences in Students with Mild Intellectual Disability – Research Using TROS-KA Battery
    Ewa Domagała-Zyśk, Tomasz Knopik
    5-21
    PDF
  • Satisfaction with Life in Old Age – the Role of Developmental Tasks Attainment and Resiliency
    Magdalena Zadworna-Cieślak, Nina Ogińska-Bulik
    23–35
    PDF
  • Friendship Across the Border. An Overlooked Predictor of Heritage Language Skills and Cultural Knowledge in Teenagers of Polish Origin in Germany Przyjaźń przez granicę. Niedoceniony czynnik w kształtowaniu kompetencji językowej i wiedzy o Polsce u dzieci
    Hanna Pułaczewska
    37-56
    PDF (Język Polski)

Meta-analyses of research on education

  • The Influence of Listening to Curatorial Information on Emotions Caused by Artworks, and the Assessment of Contemporary Art by Students. Research in the Space of an Art Gallery
    Magdalena Szubielska, Anna Szary, Agata Sztorc
    57–75
    PDF
  • Transformations of the Local School Network as a Consequence of Changes in the Educational System – the Example of the City of Poznan
    Marzena Walaszek
    77–94
    PDF
  • On the Need to Strengthen Social Capital in Pro-Inclusive Education and Supporting People with Disabilities
    Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
    95–110
    PDF
  • Individual Methodological Orientations – Theoretical Background and a Model of the Phenomenon
    Sławomir Pasikowski
    111–147
    PDF
  • Typologies of the Understanding of the Experience Notion in Pedagogy
    Leszek Waga
    149–160
    PDF
  • In Search for Optimal Educational, Rehabilitative and Supportive Solutions for People with Disabilities in the Context of Postulates Put Forward in the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)
    Marzenna Zaorska
    161–176
    PDF

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Autoethnography in Intrapersonal and Intra-Active Training of Pedagogues. Selected Aspects and Application Possibilities
    Magdalena Ciechowska, Justyna Kusztal, Maria Szymańska
    177–192
    PDF
  • Communicative and Linguistic Method of a Narrative Text Analysis/ Komunikacyjno-lingwistyczna metoda analizy tekstu narracyjnego
    Agnieszka Krawczyk
    193–218
    PDF (Język Polski)
  • Action Research as an Element of Integrative Research Model in Social Sciences/ Badania w działaniu jako element integracyjnego modelu badań w naukach społecznych
    Marzanna Farnicka
    219–233
    PDF (Język Polski)

Style sheet for texts to be published

  • Zasady przygotowania tekstów do druku
    Redakcja Przeglądu Badań Edukacyjnych PBE
    PDF (Język Polski)
  • Strona tytułowa
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop