Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Specifying Quality Framework for Early Care and Education
  • Home
  • /
  • Specifying Quality Framework for Early Care and Education
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 19 (2014) /
  4. Meta-analyses of research on education

Specifying Quality Framework for Early Care and Education

Authors

  • Elżbieta Wieczór Nicolaus Copernicus University, Torun

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.026

Keywords

child, (early) care, upbringing and education, nursery, kindergarten, guardian, parents, quality, standards

Abstract

The article concerns the issue of early care, upbringing and education of children. They is important and timeless subjects in the context of social, demographic and educational changes. Basing on literature and research reports, the article analyses systems of early care and education in Poland and around the world. Early childhood education was recognised as priority, the emphasis was placed on high quality care and education, which requires
provision of financial resources, skilled workforce, good quality programs. This involves, above all, change in thinking of services for the age group of 0–3 years. A systemic integrated approach to the care and education of the youngest children is the determinant of quality; care,
upbringing and education must be seen as a whole to provide the highest quality of service.
Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-02-10

How to Cite

1.
WIECZÓR, Elżbieta. Specifying Quality Framework for Early Care and Education. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 10 February 2015. Vol. 2, no. 19, pp. 149-166. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.026.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 19 (2014)

Section

Meta-analyses of research on education

Stats

Number of views and downloads: 607
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

child, (early) care, upbringing and education, nursery, kindergarten, guardian, parents, quality, standards
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop