Określanie ram jakości w zakresie wczesnej opieki i edukacji
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2014.026Słowa kluczowe
dziecko, (wczesna) opieka, wychowanie i edukacja, żłobek, przedszkole, opiekun, rodzice, jakość, standardyAbstrakt
Artykuł dotyczy problematyki wczesnej opieki, wychowania i edukacji dzieci. Jest to tematyka ważna i aktualna w kontekście zmian społecznych, demograficznych i oświatowych. W oparciu o literaturę oraz badania i raporty dokonano analizy systemów wczesnej opieki i edukacji w Polsce i na świecie. Wczesna edukacja została uznana za priorytet, nacisk został położony na wysoką jakość opieki i edukacji, a to wymaga zapewnienia środków finansowych, wykwalifikowanej kadry, dobrej jakości programów. Wiąże się to więc przede wszystkim ze zmianą sposobu myślenia o usługach dla grupy wiekowej 0-3. Wyznacznikiem jakości jest systemowe, zintegrowane podejście do opieki i wychowania najmłodszych; opieka, wychowanie i edukacja jako całość oddziaływań i najwyższej jakości usług.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 538
Liczba cytowań: 0