Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Polish school and the Polish teacher in the change process. Problems and opportunities
  • Home
  • /
  • Polish school and the Polish teacher in the change process. Problems and opportunities
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 19 (2014) /
  4. Meta-analyses of research on education

Polish school and the Polish teacher in the change process. Problems and opportunities

Authors

  • Mirosława Nowak-Dziemianowicz Dolnośląska Szkoła Wyższa

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.024

Keywords

school, Polish school, teacher, teacher training, teacher professional development

Abstract

This paper is an attempt to present selected (due to the subjective sense of importance) problems of Polish school and the Polish teacher.  School and the teacher are inextricably bound – they cannot be described and analysed separately. In the text, school and teacher problems are presented from the dynamic perspective –the transformation period from 1989 till now and a theoretical-practical perspective are described by presenting selected theories and concepts commonly used in the analysis of such problems. The paper also shows practical examples of the described problems’ changes, both in relation to the institution of school itself and to the professional role and training of teachers.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-02-10

How to Cite

1.
NOWAK-DZIEMIANOWICZ, Mirosława. Polish school and the Polish teacher in the change process. Problems and opportunities. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 10 February 2015. Vol. 2, no. 19, pp. 97-128. [Accessed 8 July 2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.024.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 19 (2014)

Section

Meta-analyses of research on education

Stats

Number of views and downloads: 1120
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

school, Polish school, teacher, teacher training, teacher professional development
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop