Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 1 No. 26 (2018)
  • Home
  • /
  • Vol. 1 No. 26 (2018)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 26 (2018) /
  4. Table of contents

Vol. 1 No. 26 (2018)

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Psychological and Pedagogical Care for Children with Special Educational Needs – a System in Poland
    Ditta Baczała, Jarosław Bąbka, Agnieszka Nowicka
    7-20
    PDF
  • The Influence of Educational Workshops Held in a Gallery on the Reception of Abstract Contemporary Art by Primary Education Students
    Magdalena Szubielska
    21-44
    PDF (Język Polski)
  • Career Oriented? Life Orientation of the Youth from Vocational School
    Lucyna Myszka-Strychalska
    45-64
    PDF (Język Polski)
  • Humor, Values, and the Quality of Life – Results of a Research Study with Academic Students
    Katarzyna Tomaszek
    65-85
    PDF (Język Polski)
  • The Sense of Effectiveness and Positive Auto-Stereotypes – the Case of Women in Science and Engineering Fields
    Alicja Zawistowska
    87-108
    PDF (Język Polski)

Meta-analyses of research on education

  • Educational Order as an (Absent) Category of the Pedagogical Thought
    Roman Schulz
    109-120
    PDF (Język Polski)
  • On Combining Qualitative and Quantitative Research – Expectations and Doubts
    Danuta Urbaniak-Zając
    121-138
    PDF (Język Polski)
  • Methodological Creativity in Educational Research
    Krzysztof Szmidt
    139-158
    PDF (Język Polski)
  • Remarks about Incommensurability in Pedagogical Research
    Krzysztof Śleziński
    159-172
    PDF (Język Polski)

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Appraisal of Disability – Conceptualizations and Measurement Attempts
    Stanisława Byra
    173-194
    PDF (Język Polski)
  • The Use of Vignettes as a Method of Collecting Data in School Bullying Research
    Aleksandra Tłuściak-Deliowska
    195-214
    PDF (Język Polski)
  • Framing Analysis from a Pedagogical Perspective – towards Media Education
    Aleksandra Rzyska
    215-236
    PDF (Język Polski)

News from educational practice

  • “Learning from the Masters” – Applying Thanatology to Teaching Modern History
    Agnieszka Janiak
    237-255
    PDF (Język Polski)

Announcements and discussions

  • Report from the First Meeting of the Pedagogical Research Methodology Team at the KNP PAN
    Sławomir Pasikowski, Krzysztof Rubacha
    257-260
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop