Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Italiano
  • Język Polski

Litteraria Copernicana

Tom 41 Nr 1 (2022): Lektury twórców
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 41 Nr 1 (2022): Lektury twórców
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2022): Lektury twórców /
  4. Spis treści

Tom 41 Nr 1 (2022): Lektury twórców

Spis treści

« Powrót

Wstęp

  • Od redaktora
    Janusz Waligóra
    PDF

Studia i rozprawy

  • Słowacki apokryficzny? Twórcza lektura Biblii w wykonaniu przemienionego poety a status materii w myśli genezyjskiej
    Anna Rzepniewska-Kosińska
    PDF
  • „Wypełnić własnym tekstem…” Wyznania św. Augustyna jako źródło inspiracji twórczej Danuty Michałowskiej (rozważania wokół monodramu „Ja, bez imienia”)
    Ewa Hoffmann-Piotrowska
    PDF
  • Magia muzycznego echa. Grające fauny w wierszach Lucjana Rydla, Jana Pietrzyckiego, Leopolda Staffa
    Grzegorz Igliński
    PDF
  • Współczesne wariacje na temat eposu „Ædnan” Linnei Axelsson
    Magdalena Wasilewska-Chmura
    PDF
  • Prze-pisywanie. „Dziennik hipopotama” Krzysztofa Vargi jako strategia lektury
    Adam Regiewicz
    PDF
  • Erwin Kruk jako czytelnik
    Zbigniew Chojnowski
    PDF
  • Ucieleśniona. Paradoksy „Rozbierania Justyny” Czesława Miłosza
    Anna Spólna
    PDF
  • Styl kuszenia Gustave’a Flauberta w „dziele jego życia”. Kwestia warunkowania
    Beata Garlej
    PDF
  • Jacek Kaczmarski przed sybirskimi obrazami Jacka Malczewskiego
    Małgorzata Gajak-Toczek
    PDF

Mistrzowie

  • Marek Karwala jako badacz literatury i humanista
    Zofia Zarębianka
    PDF

Varia

  • Immersywność tekstu poetyckiego na przykładzie poezji Grzegorza Steca
    Martyna Mazur
    PDF
  • Widzia(l)na i Podziwiana. Profesor Zofia Abramowiczówna
    Włodzimierz Appel
    PDF

Recenzje

  • Czytanie jako patrzenie. Wielka księga polskiej ilustracji dla dzieci
    Katarzyna Wądolny-Tatar
    PDF
  • Obrazy i słowa – translacje, kategoryzacje, interpretacje (i uzurpacje)
    Piotr Kołodziej
    PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Italiano
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa