Immersywność tekstu poetyckiego na przykładzie poezji Grzegorza Steca
DOI:
https://doi.org/10.12775/LC.2022.012Abstrakt
.
Bibliografia
Białostocki, Jan 1954. „Cyrkiel i »Melancholia«: o teorii sztuki Albrechta Dürera”. Materiały do Studiów i Dyskusji z Zakresu Teorii i Historii Sztuki, Krytyki Artystycznej oraz Metodologii Badań nad Sztuką 5, 3-4: 269–334.
Bobryk, Jerzy 2004. Świadomość człowieka w epoce mediów elektronicznych. Warszawa: Polskie Towarzystwo Semiotyczne.
Cieślak-Sokołowski, Tomasz 2017. „Powroty do »closereading« we współczesnych lekturach literatury XX w.”. E(r)rgo. Teoria – Literatura – Kultura 34: 37–48.
Csíkszentmihályi, Mihaly 2005. Przepływ. Tłum. Magdalena Wajda-Kacmajor. Wrocław: Moderator.
Filiciak, Mirosław 2006. Wirtualny plac zabaw: gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Grodecka, Aneta 2020. Wiersze znad palety. Twórczość poetycka artystów polskich XIX i XX wieku. Kraków: słowo/obraz terytoria.
Habrajska, Grażyna [&] Joanna Ślósarska (red.) 2006. Kognitywizm w poetyce i stylistyce. Kraków: Universitas.
Klibansky, Raymond [&] Erwin Panofsky [&] Fritz Saxl 2009. Saturn i Melancholia. Studia z historii, filozofii, przyrody, medycyny, religii oraz sztuki. Tłum. Anna Kryczyńska. Kraków: Universitas.
Kłoda-Staniecko, Bartosz. Światy przedstawione, światy doświadczone. http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=124&artykul=2761 [01.05.2021].
Kozłowski, Tomasz 2015. „Między przepływem a pop-intymnością. Społeczeństwo wysokich prędkości i ucieczka w siebie”. Tematy z Szewskiej 1: 79–101.
Lewandowska, Weronika. Na brzegu zanurzenia. https://www.dwutygodnik.com/artykul/5271-na-brzegu-zanurzenia.html [04.12.2020].
Lisowski, Krzysztof 2007. „Przedmowa”. W: Grzegorz Stec. Melencolia. Kraków: Klub Artystyczno-Literacki Teatru Stygmator.
Maj, Krzysztof, 2015. Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych. Kraków: Universitas.
McMahan, Alison 2003. „Immersion, engagement, and presence: A method for analyzing 3-D video games”. The Video Game Theory Reader 4: 67–86.
Prajzner, Katarzyna 2009. Tekst jako świat i gra: modele narracyjności w kulturze współczesnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Rembowska-Płuciennik, Magdalena 2012. Poetyka intersubiektywności. Kognitywistyczna teoria narracji a proza XX wieku. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Stec, Grzegorz 2007. Melencolia. Kraków: Klub Artystyczno-Literacki Teatru Stygmator.
Stec, Grzegorz 2021. Stec Art: www.stec.art.pl [10.04.2021].
Virilio, Paul 2008. Prędkość i polityka. Tłum. Sławomir Królak. Warszawa: Sic!.
Wilkoszewska, Krystyna 1993. „Paula Virilio filozofia prędkości i estetyka znikania”. Kultura Współczesna 1: 108–113.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Martyna Mazur
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 495
Liczba cytowań: 0