http://www.home.umk.pl/~aunc_pedagogika/
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Rada Redakcyjna
    • Recenzenci
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika

Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)
  • Home
  • /
  • Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)

Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)

					View Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)
Table of contents
Vol. 48 No. 2 (2024): (CZY) POWINNIŚMY PISAĆ O WIELOKULTUROWOŚCI (?)
Saturday, Mar 29, 2025

redaktorka naczelna:  Joanna Cukras-Stelągowska

 

redaktorka tematyczna tomu: Adela Kożyczkowska

Tom pod patronatem Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej

mceclip0.png

This issue table of contents
Strona tytułowa
Strona tytułowa
Joanna Cukras-Stelągowska
FROM EDITIORIAL OFFICE
Wprowadzenie
Adela Kożyczkowska
W JĘZYKU… ŚLĄSKIM: ANTONI CZECHOW
Antōn Czechow: Krōtko anatōmijo czowieka
Agnieszka Gasz
Antōn Czechow: Śmierć urzyndnika
Agnieszka Gasz
Antōn Czechow: Życi we pytajnikach i wykrziknikach
Agnieszka Gasz
Antōn Czechow: Wdziynczny Niymiec
Wiktoria Oleś
ARTICLES
On the Sate Socialism’s New Silesia Project and Its Human Consequences
Gabriela Piechaczek-Ogierman
31-60
pdf (Język Polski)
“For a Child, Learning is the Most Difficult Task.” About the Polish Language in the Schools of Cieszyn Silesia in the 19th Century
Jana Raclavská
61-70
pdf (Język Polski)
The Educational System in Hesse on the Example of General Education Schools. Their Multiculturalism and the Situation of Migrant Children in Hessian Schools
Barbara Dobrowolska
71-102
pdf (Język Polski)
The Lead Educator in an Australian Preschool – Not Only Pedagogical Reflections
Natalia Kostrzewa
103-122
pdf (Język Polski)
How Ukrainians’ Experience of Labour Migration is (Re)constructed by the War in Ukraine. A Study of One Biography
Agnieszka Grochocka
123-148
pdf (Język Polski)
VARIA
Supporting Adequate Aspirations of Young People to Build a Satisfying Professional Career – Recommendations for Career Counseling
Piotr Mikiewicz, Artur Mikiewicz
151-168
pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop