Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 22 No. 2 (2008)
  • Home
  • /
  • Vol. 22 No. 2 (2008)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 2 (2008)

Vol. 22 No. 2 (2008)

					View Vol. 22 No. 2 (2008)
Table of contents
Vol. 22 No. 2 (2008)
Friday, Oct 3, 2008
This issue table of contents
Editorial
Editorial
Jerzy Bagrowicz
5-6
PDF (Język Polski)
Articles
Is religion essential to education? In the 240th anniversary of birth of Friedrich Schleiermacher
Dariusz Stępkowski
9-25
PDF (Język Polski)
Building relations as the characteristic feature of evangelical pedagogy
Barbara Adamczyk
27-41
PDF (Język Polski)
Il bisogno e il significato dell’esperienza della fede nel processo dell’educazione religiosa. L’analisi di alcuni aspetti catechistici e pastorali
Wojciech Osial
43-55
PDF (Język Polski)
Existential anxiety and religious feelings among higher education students
Stanisław Głaz
57-73
PDF (Język Polski)
Religiousness of academic students as a determinant of the psycho-social functioning Part II. Religiousness as a determinant of the choice of strategy and forming the attitudes toward self and world
Ewa Wysocka
75-92
PDF (Język Polski)
Pedagogical dimension of transgressive psychology
Wojciech Cichosz
93-104
PDF (Język Polski)
Short-term pastoral counseling: educational and pedagogical aspects
Olgierd Benedyktowicz
105-118
PDF (Język Polski)
Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region
Bogdan Stańkowski
119-132
PDF (Język Polski)
Educational paths of the generation of Urszula Ledóchowska
Justyna Gulczyńska
133-148
PDF (Język Polski)
Family pedagogy
Educational indications for fathers in the light of Eph 6, 4
Jerzy Kułaczkowski
151-162
PDF (Język Polski)
Reports
„Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej” Sprawozdanie z sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Psychologii Rewalidacji i Rehabilitacji UKSW, Warszawa, 9 kwietnia 2008 roku
Dariusz Buksik
165-170
PDF (Język Polski)
„O optymalną katechezę młodzieży” IV sympozjum dyskusyjne z cyklu „Nadbałtyckich debat katechetyków polskich”
Krzysztof Kantowski
171-182
PDF (Język Polski)
Reviews
Dietrich Benner, Jürgen Oelkers (red.), Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz Verlag, Weinheim und Basel 2004, ss. 1127.
Bogusław Milerski
185-189
PDF (Język Polski)
Friedrich Schweitzer, Pädagogik und Religion, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 2003, ss. 221.
Dariusz Stępkowski
190-193
PDF (Język Polski)
Hans-Georg Ziebertz, Günter R. Schmidt (red.), Religion in der Allgemeinen Pädagogik. Von der Religion als Grundlegung bis zu ihrer Bestreitung, Gütersloher Verlagshaus + Herder, München–Freiburg i. Breisgau 2006, ss. 251.
Dariusz Stępkowski
194-198
PDF (Język Polski)
Katechizm Płocki, część I: Wyznanie wiary, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2008, ss. 272.
Rafał Bednarczyk
199-204
PDF (Język Polski)
Alicja Szeląg (red.), Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych, Kraków 2007, s. 255.
Hanna Markiewicz
204-207
PDF (Język Polski)
Amédée Hallier OSO, Dominique Megglé, Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2006, ss. 184.
Dariusz Buksik
207-211
PDF (Język Polski)
Tomasz Niemirowski, O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008, ss. 82.
Jarosław Horowski
211-213
PDF (Język Polski)
Jerzy Bagrowicz, Stawać się bardziej człowiekiem. Z podstaw edukacji religijnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, ss. 216.
Jarosław Horowski
213-216
PDF (Język Polski)
Jarosław Horowski, Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, ss. 240.
Joanna Karczewska
216-219
PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop