Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region
  • Home
  • /
  • Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 2 (2008) /
  4. Articles

Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region

Authors

  • Bogdan Stańkowski Adiunkt w Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie, wykładowca w Wyższym Seminarium Duchownym Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.12775/PCh.2008.023

Abstract

The situation from political, social and cultural point of view in our society, sets new challenges for schools and teachers. As a result of growing people’s migration Poland is becoming multicultural society. Particularly complex problems are found in schools, where teachers are not used to work with different students speaking other languages and belonging to other religious denominations.

In this article the author discusses the main tasks for teachers in multicultural areas and practical solutions for intercultural teachers’ education in Poland. The study presents the results of his empirical research into multicultural education in Podhale region schools. The questionnaire was delivered to teachers in 2004/2005. The author has investigated the role of the Upper Middle schools in a modern Polish society, especially in the presence of members of different religions and cultures. Teachers were asked to present their attitude to multicultural education and European integration. The study reveals the teachers’ positive attitude toward various aspects of multicultural education. Many teachers, however, find it difficult to change their monocultural mentality. They admit insufficient teachers’ preparation to face Polish changing reality.

Paedagogia Christiana

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2008-10-03

How to Cite

1.
STAŃKOWSKI, Bogdan. Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region. Paedagogia Christiana. Online. 3 October 2008. Vol. 22, no. 2, pp. 119-132. [Accessed 18 May 2025]. DOI 10.12775/PCh.2008.023.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 22 No. 2 (2008)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1168
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop