Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 22 No. 2 (2008)
  • Home
  • /
  • Vol. 22 No. 2 (2008)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 22 No. 2 (2008) /
  4. Table of contents

Vol. 22 No. 2 (2008)

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial
    Jerzy Bagrowicz
    5-6
    PDF (Język Polski)

Articles

  • Is religion essential to education? In the 240th anniversary of birth of Friedrich Schleiermacher
    Dariusz Stępkowski
    9-25
    PDF (Język Polski)
  • Building relations as the characteristic feature of evangelical pedagogy
    Barbara Adamczyk
    27-41
    PDF (Język Polski)
  • Il bisogno e il significato dell’esperienza della fede nel processo dell’educazione religiosa. L’analisi di alcuni aspetti catechistici e pastorali
    Wojciech Osial
    43-55
    PDF (Język Polski)
  • Existential anxiety and religious feelings among higher education students
    Stanisław Głaz
    57-73
    PDF (Język Polski)
  • Religiousness of academic students as a determinant of the psycho-social functioning Part II. Religiousness as a determinant of the choice of strategy and forming the attitudes toward self and world
    Ewa Wysocka
    75-92
    PDF (Język Polski)
  • Pedagogical dimension of transgressive psychology
    Wojciech Cichosz
    93-104
    PDF (Język Polski)
  • Short-term pastoral counseling: educational and pedagogical aspects
    Olgierd Benedyktowicz
    105-118
    PDF (Język Polski)
  • Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region
    Bogdan Stańkowski
    119-132
    PDF (Język Polski)
  • Educational paths of the generation of Urszula Ledóchowska
    Justyna Gulczyńska
    133-148
    PDF (Język Polski)

Family pedagogy

  • Educational indications for fathers in the light of Eph 6, 4
    Jerzy Kułaczkowski
    151-162
    PDF (Język Polski)

Reports

  • „Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej” Sprawozdanie z sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Psychologii Rewalidacji i Rehabilitacji UKSW, Warszawa, 9 kwietnia 2008 roku
    Dariusz Buksik
    165-170
    PDF (Język Polski)
  • „O optymalną katechezę młodzieży” IV sympozjum dyskusyjne z cyklu „Nadbałtyckich debat katechetyków polskich”
    Krzysztof Kantowski
    171-182
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • Dietrich Benner, Jürgen Oelkers (red.), Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz Verlag, Weinheim und Basel 2004, ss. 1127.
    Bogusław Milerski
    185-189
    PDF (Język Polski)
  • Friedrich Schweitzer, Pädagogik und Religion, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 2003, ss. 221.
    Dariusz Stępkowski
    190-193
    PDF (Język Polski)
  • Hans-Georg Ziebertz, Günter R. Schmidt (red.), Religion in der Allgemeinen Pädagogik. Von der Religion als Grundlegung bis zu ihrer Bestreitung, Gütersloher Verlagshaus + Herder, München–Freiburg i. Breisgau 2006, ss. 251.
    Dariusz Stępkowski
    194-198
    PDF (Język Polski)
  • Katechizm Płocki, część I: Wyznanie wiary, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2008, ss. 272.
    Rafał Bednarczyk
    199-204
    PDF (Język Polski)
  • Alicja Szeląg (red.), Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych, Kraków 2007, s. 255.
    Hanna Markiewicz
    204-207
    PDF (Język Polski)
  • Amédée Hallier OSO, Dominique Megglé, Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2006, ss. 184.
    Dariusz Buksik
    207-211
    PDF (Język Polski)
  • Tomasz Niemirowski, O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008, ss. 82.
    Jarosław Horowski
    211-213
    PDF (Język Polski)
  • Jerzy Bagrowicz, Stawać się bardziej człowiekiem. Z podstaw edukacji religijnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, ss. 216.
    Jarosław Horowski
    213-216
    PDF (Język Polski)
  • Jarosław Horowski, Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, ss. 240.
    Joanna Karczewska
    216-219
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop