Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Paedagogia Christiana
Vol. 22 No. 2 (2008)
Home
/
Vol. 22 No. 2 (2008)
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 2 (2008)
/
Table of contents
Vol. 22 No. 2 (2008)
Table of contents
« Back
Editorial
Editorial
Jerzy Bagrowicz
5-6
PDF (Język Polski)
Articles
Is religion essential to education? In the 240th anniversary of birth of Friedrich Schleiermacher
Dariusz Stępkowski
9-25
PDF (Język Polski)
Building relations as the characteristic feature of evangelical pedagogy
Barbara Adamczyk
27-41
PDF (Język Polski)
Il bisogno e il significato dell’esperienza della fede nel processo dell’educazione religiosa. L’analisi di alcuni aspetti catechistici e pastorali
Wojciech Osial
43-55
PDF (Język Polski)
Existential anxiety and religious feelings among higher education students
Stanisław Głaz
57-73
PDF (Język Polski)
Religiousness of academic students as a determinant of the psycho-social functioning Part II. Religiousness as a determinant of the choice of strategy and forming the attitudes toward self and world
Ewa Wysocka
75-92
PDF (Język Polski)
Pedagogical dimension of transgressive psychology
Wojciech Cichosz
93-104
PDF (Język Polski)
Short-term pastoral counseling: educational and pedagogical aspects
Olgierd Benedyktowicz
105-118
PDF (Język Polski)
Multiculturality in school education – results of empirical research in Podhale region
Bogdan Stańkowski
119-132
PDF (Język Polski)
Educational paths of the generation of Urszula Ledóchowska
Justyna Gulczyńska
133-148
PDF (Język Polski)
Family pedagogy
Educational indications for fathers in the light of Eph 6, 4
Jerzy Kułaczkowski
151-162
PDF (Język Polski)
Reports
„Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej” Sprawozdanie z sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Psychologii Rewalidacji i Rehabilitacji UKSW, Warszawa, 9 kwietnia 2008 roku
Dariusz Buksik
165-170
PDF (Język Polski)
„O optymalną katechezę młodzieży” IV sympozjum dyskusyjne z cyklu „Nadbałtyckich debat katechetyków polskich”
Krzysztof Kantowski
171-182
PDF (Język Polski)
Reviews
Dietrich Benner, Jürgen Oelkers (red.), Historisches Wörterbuch der Pädagogik, Beltz Verlag, Weinheim und Basel 2004, ss. 1127.
Bogusław Milerski
185-189
PDF (Język Polski)
Friedrich Schweitzer, Pädagogik und Religion, Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart 2003, ss. 221.
Dariusz Stępkowski
190-193
PDF (Język Polski)
Hans-Georg Ziebertz, Günter R. Schmidt (red.), Religion in der Allgemeinen Pädagogik. Von der Religion als Grundlegung bis zu ihrer Bestreitung, Gütersloher Verlagshaus + Herder, München–Freiburg i. Breisgau 2006, ss. 251.
Dariusz Stępkowski
194-198
PDF (Język Polski)
Katechizm Płocki, część I: Wyznanie wiary, Płocki Instytut Wydawniczy, Płock 2008, ss. 272.
Rafał Bednarczyk
199-204
PDF (Język Polski)
Alicja Szeląg (red.), Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych, Kraków 2007, s. 255.
Hanna Markiewicz
204-207
PDF (Język Polski)
Amédée Hallier OSO, Dominique Megglé, Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu, Wydawnictwo eSPe, Kraków 2006, ss. 184.
Dariusz Buksik
207-211
PDF (Język Polski)
Tomasz Niemirowski, O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji, Lublin 2008, ss. 82.
Jarosław Horowski
211-213
PDF (Język Polski)
Jerzy Bagrowicz, Stawać się bardziej człowiekiem. Z podstaw edukacji religijnej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008, ss. 216.
Jarosław Horowski
213-216
PDF (Język Polski)
Jarosław Horowski, Paedagogia perennis w dobie postmodernizmu. Wychowawcze koncepcje o. Jacka Woronieckiego a kultura przełomu XX i XXI wieku, Europejskie Centrum Edukacyjne, Toruń 2007, ss. 240.
Joanna Karczewska
216-219
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski