Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Studia Paedagogica Ignatiana
Vol. 19 No. 1 (2016): Filozofia i aksjologia edukacji
Home
/
Vol. 19 No. 1 (2016): Filozofia i aksjologia edukacji
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 1 (2016): Filozofia i aksjologia edukacji
/
Table of contents
Vol. 19 No. 1 (2016): Filozofia i aksjologia edukacji
Table of contents
« Back
Introduction
Wstęp
Stanisław Gałkowski
9-11
PDF (Język Polski)
Introduction
Stanisław Gałkowski
13-15
PDF
Articles and Dissertations
Between Scientific Knowledge and Wisdom in Education – In the Area of the Philosophy of Education
Marian Nowak
19-38
PDF (Język Polski)
Achieving Moral Maturity
Zbigniew Marek
39-56
PDF (Język Polski)
Educational Authority and Challenge of Freedom: From Ancient Times to Summerhill
Giuseppe Mari
57-70
PDF
Types of Tolerance in Education. An Attempt at a Typology
Stanisław Gałkowski
71-92
PDF (Język Polski)
Dietrich von Hildebrand: Pedagogical Context of Value and Virtue Category
Paweł Kaźmierczak
93-106
PDF (Język Polski)
Evaluations – Identity – Education. Axiological Aspects of Beliefs in the Pluralistic Society According to Paul Ricoeur
Robert Grzywacz
107-124
PDF (Język Polski)
Contemporaneity − Threats to the World of Values
Waldemar Furmanek
125-156
PDF (Język Polski)
Introduction to the Analysis of Contemporary Polish Philosophy of Education
Sławomir Sztobryn
157-176
PDF (Język Polski)
Case Reports
Binational Marriage and the Crisis in the System of Values
Ewa Sowa-Behtane
179-196
PDF (Język Polski)
The Impact of Practising Tourism for the Forming of a Hierarchy of Values and Life Aspirations of Secondary Schools Teenagers in the Podkarpackie Province
Marcin Warchoła
197-219
PDF (Język Polski)
Reviews
[Jarosław Jęczeń, Bernardeta Lelonek-Kuleta (ed.), Granice streetworkingu, Lublin 2013]
Barbara Adamczyk
223-230
PDF (Język Polski)
[Piotr Długosz, Marian Niezgoda, Sławomir Solecki (ed.), Młodzież w społeczeństwie ryzyka, Kraków 2014]
Barbara Adamczyk
231-234
PDF (Język Polski)
T w o F a c e s o f N a r c i s s i s m [Wendy T. Behary, Rozbroić narcyza. Jak radzić sobie z osobą zapatrzoną w siebie, transl. Aleksander Wojciechowski, Sopot 2014] [Glynn Harrison, Wielkie Ego. O obsesji budowania poczucia własnej wartości, transl. Ka
Jarosław Jagieła
235-243
PDF (Język Polski)
[Paul Collier, Exodus: How Migration is Changing Our World, Oxford 2015]
Ewa Sowa-Behtane
245-250
PDF (Język Polski)
Reports From The Conferences
The Polish Montessori Days: Teach for Peace!, Kraków, 20–22.02.2015
Barbara Surma
253-258
PDF (Język Polski)
Work as a Support in Achieving Human and Religious Maturity, Kraków, 9–10.04.2015
Miłosz Mółka
259-266
PDF (Język Polski)
Exploring the Phenomenon of Street Children in the Continuity of Its Existence (The first international conference in a series: The Problem of the Socially Excluded People and Forms of Helping Them), Kraków, 13.05.2015
Barbara Adamczyk
267-272
PDF (Język Polski)
Resocialization and Public Safety: Selected Legal, Social and Educational Aspects, Kielce, 17.04.2015
Ewa Sowa-Behtane
273-276
PDF (Język Polski)
New Challenges of Prevention, Lublin, 26–27.05.2015
Karolina Kmiecik-Jusięga
277-280
PDF (Język Polski)
Between the Exclusion and Inclusion in Religious Education, Wrocław 3.12.2015
Barbara Surma
281-284
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski