Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Wpisz frazę
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Język
English
Język Polski
Menu
Strona domowa
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Język:
English
Język Polski
Paedagogia Christiana
Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
Strona domowa
/
Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
/
Spis treści
Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
Spis treści
« Powrót
Editorial
Od redakcji
Jarosław Horowski, Wojciech Sadłoń
5-8
PDF (English)
Religious Education and the Development of Subjectivity
Subjectivity in (of) Education. The Perspective of Gospel
Zbigniew Marek, Anna Walulik
11-32
PDF (English)
Subjective Biblical Discourse as the Basis of Education for Relationships. Discursive Interpretation Supplementing the Theological Synthesis
Renata Jasnos
33-46
PDF (English)
The Religious Condition of Poland’s High School Youth in the Years 1988-2017
Janusz Mariański
47-67
PDF (English)
Erasmus of Rotterdam as a Teacher of Christian Humanism
Katarzyna Wrońska
69-93
PDF (English)
Growing Person – the Anthropological Basis for the Educational Thought of John Bosco
Stanisław Chrobak
95-109
PDF (English)
The Preventive Pedagogy of Saint Ludovico Pavoni
José Luis Rodríguez-Sáez, Araceli del Pozo Armentia, Alfonso Salgado Ruiz
111-127
PDF (English)
Subjectivity in Caring for the Human Condition. Existential Ideas of Paul Tillich as an Inspiration for Pedagogy
Julita Orzelska
129-141
PDF (English)
Static and Dynamic Approach to Religiosity in the Perspective of Socialisation
Wojciech Sadłoń
143-159
PDF (English)
Moral Education in the Perspective of Liberal Education, Natural Law and the Modern Doctrine of Social Contract
Jan Rutkowski
161-173
PDF (English)
Subjectivity Squared. On the Similarity between the Methodological Postulates of Alfred Schütz and Florian Znaniecki regarding Christian Pedagogy
Leszek Waga
175-193
PDF (English)
Modern Ascetic Practices – Theory and Practice from the Perspective of Catholic Context
Dominika Budzanowska-Weglenda, Marcin Jewdokimow
195-213
PDF (English)
Religious Education of a Child in a Family as Building up Basic Hope
Lidia Marszałek
215-230
PDF (English)
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie
Wpisz wyszukiwaną frazę
Szukaj
Przeglądaj
Indeks autorów
Lista archiwalnych numerów
Użytkownik
Użytkownik
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapamiętaj mnie
Zaloguj się
Aktualny numer
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Newsletter
Zapisz się
Wypisz się
Język / Language
English
Język Polski