Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity /
  4. Spis treści

Tom 44 Nr 2 (2019): Religious Education and the Development of Subjectivity

Spis treści

« Powrót

Editorial

  • Od redakcji
    Jarosław Horowski, Wojciech Sadłoń
    5-8
    PDF (English)

Religious Education and the Development of Subjectivity

  • Subjectivity in (of) Education. The Perspective of Gospel
    Zbigniew Marek, Anna Walulik
    11-32
    PDF (English)
  • Subjective Biblical Discourse as the Basis of Education for Relationships. Discursive Interpretation Supplementing the Theological Synthesis
    Renata Jasnos
    33-46
    PDF (English)
  • The Religious Condition of Poland’s High School Youth in the Years 1988-2017
    Janusz Mariański
    47-67
    PDF (English)
  • Erasmus of Rotterdam as a Teacher of Christian Humanism
    Katarzyna Wrońska
    69-93
    PDF (English)
  • Growing Person – the Anthropological Basis for the Educational Thought of John Bosco
    Stanisław Chrobak
    95-109
    PDF (English)
  • The Preventive Pedagogy of Saint Ludovico Pavoni
    José Luis Rodríguez-Sáez, Araceli del Pozo Armentia, Alfonso Salgado Ruiz
    111-127
    PDF (English)
  • Subjectivity in Caring for the Human Condition. Existential Ideas of Paul Tillich as an Inspiration for Pedagogy
    Julita Orzelska
    129-141
    PDF (English)
  • Static and Dynamic Approach to Religiosity in the Perspective of Socialisation
    Wojciech Sadłoń
    143-159
    PDF (English)
  • Moral Education in the Perspective of Liberal Education, Natural Law and the Modern Doctrine of Social Contract
    Jan Rutkowski
    161-173
    PDF (English)
  • Subjectivity Squared. On the Similarity between the Methodological Postulates of Alfred Schütz and Florian Znaniecki regarding Christian Pedagogy
    Leszek Waga
    175-193
    PDF (English)
  • Modern Ascetic Practices – Theory and Practice from the Perspective of Catholic Context
    Dominika Budzanowska-Weglenda, Marcin Jewdokimow
    195-213
    PDF (English)
  • Religious Education of a Child in a Family as Building up Basic Hope
    Lidia Marszałek
    215-230
    PDF (English)

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa