Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review
  • Home
  • /
  • Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review /
  4. Table of contents

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review

Table of contents

« Back

Original research projects

  • Teachers’ Perspectives on Strategies for Overcoming Challenges in Working with Students with Depression: Findings from Qualitative Research within the Heads Up Project
    Agnieszka Małkowska-Szkutnik, Aleksandra Berkowska , Maja Gajda, Dorota Kleszczewska , Tomasz Król
    5-21
    pdf
  • Predicting Teacher Burnout in Primary School Teachers: The Roles of Self-Efficacy, Emotion Regulation, Mindfulness, and School-Related Factors
    Maja Gajda, Anna Zielińska
    pdf
  • Industry Participation in Curriculum Development and in the preparation and implementation of study programs at Higher Learning Institutions in East Africa
    Eliezer Niyonzima, John Michael Edoru, Wioleta Gierszewska
    pdf
  • Social Emotional Health and Strategies for Coping with Stress Among University Students
    Anna Gaweł, Barbara Ostafińska-Molik
    59-73
    pdf
  • Organizational sources of academic burnout among teaching students- towards a sustainable fit
    Teresa Chirkowska-Smolak, Żaneta Garbacik, Magdalena Piorunek, Tomasz Górecki, Violetta Drabik-Podgórna , Anna Kławsiuć-Zduńczyk
    pdf
  • Values of Academic Youth: A Polish-Czech-Slovakian Comparative Study
    Katarzyna Jas-Liszok
    95-122
    pdf

Meta-analyses of research on education

  • Reforming Higher Education in Poland: Juridification and Practices of Simulation
    Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska
    123-144
    pdf

Methods of data collection and analysis in educational research

  • Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure
    Stanisława Byra, Urszula Oszwa, Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik
    145-164
    pdf
  • Principle-Based Concept Analysis in Social Sciences: A Practical Guide to Methodology and Applications
    Kamila Kacprzak-Wachniew, Justyna Spychalska-Stasiak
    165-182
    pdf
  • Psychometric Properties of the Polish Version of the Social Interaction Anxiety Scale and the Social Phobia Scale: Validity, Reliability and Factor Structure Factor structure, reliability, and validity
    Barbara Ciżkowicz
    183-207
    pdf
  • List of reviewers of “Educational Studies Review” in 2025
    pdf

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop