Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure
  • Home
  • /
  • Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review /
  4. Methods of data collection and analysis in educational research

Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure

Authors

  • Stanisława Byra Institute of Pedagogy, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0001-6095-279X
  • Urszula Oszwa Institute of Pedagogy, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0001-5253-7545
  • Agnieszka Buczak Institute of Pedagogy, Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0002-7029-1259
  • Izabella Maria Łukasik Institute of Pedagogy, Maria Curie-Sklodowska University in Lublin, Poland https://orcid.org/0000-0001-9983-8556

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2025.033

Abstract

The paper presents an innovative tool for measuring the subjective perception of passion and its main characteristics - Self-Report Passion Inventory (SRPI). SRPI is based on the definition of passion as strong inclination toward an activity that people like (or even love), that they find important, and in which they invest considerable time and energy. SRPI consists of 18 itemów and includes two parts, the first one is used to qualitatively characterize the subject's passionate activity, the second one is used to analyze passion in three dimensions: personal benefits of passion, origin of passion, balancing passion with life. SRPI has been verified in terms of psychometrics: internal structure, reliability and validity. The results obtained are satisfactory. The SRPI is designed to measure adults' perceptions of passion.

Downloads

  • pdf

Published

2025-12-15

How to Cite

1.
BYRA, Stanisława, OSZWA, Urszula, BUCZAK, Agnieszka and ŁUKASIK, Izabella Maria. Self-Report Passion in Students – An Attempt to Measure. Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 15 December 2025. Vol. 2, no. 57, pp. 145-164. [Accessed 16 December 2025]. DOI 10.12775/PBE.2025.033.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 57 (2025): Educational Studies Review

Section

Methods of data collection and analysis in educational research

License

Copyright (c) 2025 Stanisława Byra, Urszula Oszwa, Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 9
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop