Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

No. 50 (2025): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
  • Home
  • /
  • No. 50 (2025): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 50 (2025): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education) /
  4. Table of contents

No. 50 (2025): Educational Studies Review (Women in Education. Women about Education)

Table of contents

« Back

Introduction

  • Preface
    Violetta Kopińska
    5-7
    pdf

Original research projects

  • Sisterhood in Academia. Understanding and Experiencing Women’s Collaboration in the Social Sciences
    Hanna Kroczak, Colette Szczepaniak, Natalia Cybort-Zioło, Aneta Makowska, Magdalena Adamska-Kijko, Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak
    9-25
    pdf
  • Critical Analysis of Catholic Media Discourse on Health Education as a New Subject in Polish Schools
    Natalia Stek-Łopatka
    27-46
    pdf
  • Assumptions of the Project of the New Core Curriculum for the Subject of Health Education: An Analysis of the Discourse Among Supporters and Opponents on Internet Portals
    Dorota Zaworska-Nikoniuk
    47-66
    pdf
  • Creative (Re)construction and Integration of Knowledge. The Tutoring Method as a Positive, Pro-development Education in an Emancipatory and Feminist Context
    Halina Monika Wróblewska
    67-84
    pdf
  • Psychological Flexibility and Resilience as Teacher’s Health Factors in Relation to the Ethics of Care
    Weronika Klon, Katarzyna Waszyńska
    85-99
    pdf
  • Drowned in Contempt, Entitlement, and Intimidation. The Preschool Education Teacher in Poland. An Online Discourse on Professional Position Through the Lens of Lived Citizenship
    Violetta Kopińska, Lucyna Śmieszek-Formela
    101-122
    pdf
  • Polish Women Mathematicians: A Narrative Study of Women’s Career Paths in Academia
    Maja Wenderlich
    123-139
    pdf (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop