Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Immigrant Students – challenge for national education in the perspective of the experience of the project “Portfolio of Integration” (POI)
  • Home
  • /
  • Immigrant Students – challenge for national education in the perspective of the experience of the project “Portfolio of Integration” (POI)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 18 (2014) /
  4. News from educational practice

Immigrant Students – challenge for national education in the perspective of the experience of the project “Portfolio of Integration” (POI)

Authors

  • Wanda Baranowska Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź http://orcid.org/0000-0001-7793-2533
  • Małgorzata Kosiorek Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.016

Keywords

immigration, integration, students, social contexts of migration, research-training project

Abstract

This article present the synthesis of experiences Polish teachers collected as a result of participation in POI project. Section 1 includes information about social and demographical context of immigration in Poland and teachers’ work in the project. Section 2 presents experiences in reference to the areas of integration in Poland, its typical aspects, all analysed during the course. Section 3 is a synthetic assessment of the usefulness of the Notebook of Integration, its testing results based on the profiles of the selected case studies of students.

References

Dmochowska H. (2013), Concise Statistical Yearbook of Poland. Statistical Publishing Establishment, Warsaw.

Dmochowska H. (2011), Demographic Year of Poland. Statistical Publishing Establishment,

Warsaw.

Halik T., Nowicka E. (2002), Wietnamczycy w Polsce. Integracja czy izolacja?, Uniwersytet

Warszawski, Warszawa.

Iglicka K. (2013), Imigranci pilnie potrzebni, Fundacja Energia dla Europy, nr 8.

Szelewa D. (2010), Integracja a polityka Europejska. Raporty i analizy, Centrum Stosunków

Międzynarodowych, Warszawa.

Todorovska-Sokolovska V. (2009), Integracja i edukacja dzieci imigrantów w szkołach w krajach UE – część I. Materiały nt. integracji dzieci imigrantów w szkołach, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.

Todorovska-Sokolovska V. (2010), Integracja i edukacja dzieci imigrantów w krajach Unii Europejskiej – wnioski dla Polski, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.

Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review)

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-12-05

How to Cite

1.
BARANOWSKA, Wanda and KOSIOREK, Małgorzata. Immigrant Students – challenge for national education in the perspective of the experience of the project “Portfolio of Integration” (POI). Przegląd Badań Edukacyjnych (Educational Studies Review). Online. 5 December 2014. Vol. 1, no. 18, pp. 233-248. [Accessed 4 July 2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.016.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 1 No. 18 (2014)

Section

News from educational practice

Stats

Number of views and downloads: 856
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

immigration, integration, students, social contexts of migration, research-training project
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop