Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Przegląd Badań Edukacyjnych

Uczniowie Imigranci – wyzwanie dla narodowej edukacji w perspektywie doświadczeń z projektu ‘Portfolio of Integration’ (POI)
  • Strona domowa
  • /
  • Uczniowie Imigranci – wyzwanie dla narodowej edukacji w perspektywie doświadczeń z projektu ‘Portfolio of Integration’ (POI)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 1 Nr 18 (2014) /
  4. Doniesienia z praktyki edukacyjnej

Uczniowie Imigranci – wyzwanie dla narodowej edukacji w perspektywie doświadczeń z projektu ‘Portfolio of Integration’ (POI)

Autor

  • Wanda Baranowska Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź http://orcid.org/0000-0001-7793-2533
  • Małgorzata Kosiorek Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź

DOI:

https://doi.org/10.12775/PBE.2014.016

Słowa kluczowe

Imigracja, inkluzja, integracja, uczniowie, konteksty społeczne migracji, projekt badawczo- szkoleniowy

Abstrakt

Artykuł przedstawia syntezę doświadczeń, jakie polscy nauczyciele zebrali w wyniku udziału w projekcie Portfolio of Integration (POI). W części pierwszej zawarto informacje dotyczące społeczno - demograficznego kontekstu imigracji w Polsce oraz pracy nauczycieli w projekcie. Część druga prezentuje doświadczenia odniesione do obszarów integracji, analizowanych w czasie kursu dla nauczycieli pracujących z uczniami - imigrantami. Część trzecia jest syntetyczną oceną przydatności Zeszytu Integracji (Notebook of Integration), prezentuje także wyniki jego przetestowania na przykładzie profilów wybranych uczniów.

Bibliografia

Dmochowska H. (2013), Concise Statistical Yearbook of Poland. Statistical Publishing Establishment, Warsaw.

Dmochowska H. (2011), Demographic Year of Poland. Statistical Publishing Establishment,

Warsaw.

Halik T., Nowicka E. (2002), Wietnamczycy w Polsce. Integracja czy izolacja?, Uniwersytet

Warszawski, Warszawa.

Iglicka K. (2013), Imigranci pilnie potrzebni, Fundacja Energia dla Europy, nr 8.

Szelewa D. (2010), Integracja a polityka Europejska. Raporty i analizy, Centrum Stosunków

Międzynarodowych, Warszawa.

Todorovska-Sokolovska V. (2009), Integracja i edukacja dzieci imigrantów w szkołach w krajach UE – część I. Materiały nt. integracji dzieci imigrantów w szkołach, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa.

Todorovska-Sokolovska V. (2010), Integracja i edukacja dzieci imigrantów w krajach Unii Europejskiej – wnioski dla Polski, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.

Przegląd Badań Edukacyjnych

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-05

Jak cytować

1.
BARANOWSKA, Wanda & KOSIOREK, Małgorzata. Uczniowie Imigranci – wyzwanie dla narodowej edukacji w perspektywie doświadczeń z projektu ‘Portfolio of Integration’ (POI). Przegląd Badań Edukacyjnych [online]. 5 grudzień 2014, T. 1, nr 18, s. 233–248. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/PBE.2014.016.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 1 Nr 18 (2014)

Dział

Doniesienia z praktyki edukacyjnej

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 856
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Imigracja, inkluzja, integracja, uczniowie, konteksty społeczne migracji, projekt badawczo- szkoleniowy
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa