Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Tom 35 Nr 1 (2015)
  • Strona domowa
  • /
  • Tom 35 Nr 1 (2015)
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 35 Nr 1 (2015)

Tom 35 Nr 1 (2015)

					Pokaż  Tom 35 Nr 1 (2015)
Spis treści
Tom 35 Nr 1 (2015)
Thursday, Feb 25, 2016
Redaktorzy naukowi tomu:
Jarosław Horowski
Piotr Kostyło
Krzysztof Skorulski
Spis treści tego numeru
Od Redakcji/Editorial
Od redakcji
Jarosław Horowski, Piotr Kostyło, Krzysztof Skorulski
5-10
PDF
Wokół myśli Ferdinarda Ebnera
Aktualność i performatywność słowa
Krzysztof Skorulski
13-40
PDF
Konflikt aspektów. Ferdinanda Ebnera „myślenie w odniesieniach”
Walter Methlagl
41-62
PDF
Słowo myślane, pisane i mówione. Ferdinand Ebner w swoich listach do Luizy Karpischek
Richard Hörmann
63-78
PDF
Ferdinand Ebner i paradoks samotności
Piotr Kostyło
79-98
PDF
Ferdinand Ebner: na początku było słowo
Joseph R. Chapel
99-110
PDF
Artykuły / Articles
Dlaczego nowa duchowość nie może być realną alternatywą dla tradycyjnej religii?
Robert T. Ptaszek
113-126
PDF
Fransa de Waala stanowisko w sporze o genezę moralności i jego konsekwencje dla pedagogiki religii
Agnieszka Salamucha
127-140
PDF
Dekonstrukcja logosu jako zagrożenie dla życia religijnego
Dorota Anna Łażewska
141-160
PDF
Autorytety religijne w pedagogice. Uwagi metateoretyczne
Piotr Magier
161-180
PDF
Pedagogiczne implikacje humanizmu personalistycznego Wincentego Granata
Sławomir Chrost
181-200
PDF
„Fenomen świętego” wśród antropologicznych uwarunkowań wiary religijnej
Katarzyna Parzych-Blakiewicz
201-214
PDF
Szkoła miejscem kształtowania kompetencji moralno-etycznej i kompetencji religijnej
Dariusz Stępkowski
215-234
PDF
Kultura szkoły katolickiej w kontekście pedagogii salezjanów
Stanisław Chrobak
235-256
PDF
Współczesna szkoła katolicka placówką kształtowania społecznie dojrzałej osobowości dzieci i młodzieży
Aldona Zakrzewska
257-272
PDF
Samoocena pracowników w instytucjach edukacyjnych i pomocowych a ich działalność zawodowa
Piotr Krakowiak, Barbara Łukaszewska
273-294
PDF
Oblicza religijności młodzieży studenckiej – analiza wybranych komponentów
Tomasz Różański
295-310
PDF
Sprawozdania/Reports
Odzyskiwanie nadziei życia i wychowania w działalności Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej w Polsce
Marian Nowak
313-330
PDF
Kongres Rodziny pod hasłem: Obudzić (nie)odkryty potencjał rodziny. Rodzina pyta i odpowiada, Lublin, 23–24 września 2015 roku
Marek Jeziorański
331-338
PDF
Recenzje / Reviews
Jadwiga Izdebska, Dziecko – Dzieciństwo – Rodzina – Wychowanie rodzinne. Kategorie pedagogiki rodziny w perspektywie pedagogiki personalistycznej, Białystok: Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2015, ss. 223
Marta Samorańska
341-343
PDF
Sabina L. Zalewska, Relations and marriage bond in the empty nest syndrom, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2014, ss. 158
Dariusz Stępkowski
343-347
PDF
Jarosław Michalski, Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013, ss. 198
Dorota Grabowska
347-352
PDF
Tomasz Piechniczek, Kultura i religijność w życiu miejskiej społeczności lokalnej. Socjologiczne studium przypadku. Kłodnica w Rudzie Śląskiej, Katowice: Studio NOA Ireneusz Olsza, 2015, ss. 280
Tomasz Różański
352-354
PDF

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa