Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Start typing
Search
Register
Login
Language
English
Język Polski
Menu
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Language:
English
Język Polski
Paedagogia Christiana
Vol. 35 No. 1 (2015)
Home
/
Vol. 35 No. 1 (2015)
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 1 (2015)
/
Table of contents
Vol. 35 No. 1 (2015)
Table of contents
« Back
Editorial
Editorial
Jarosław Horowski, Piotr Kostyło, Krzysztof Skorulski
5-10
PDF (Język Polski)
Wokół myśli Ferdinarda Ebnera
The Topicality and Performativity of the Word
Krzysztof Skorulski
13-40
PDF (Język Polski)
Conflicting Aspects. Ferdinand Ebner’s „Thinking in References”
Walter Methlagl
41-62
PDF (Język Polski)
The Thought, Written, and Spoken Word. Ferdinand Ebner as the Author of the Letters to Luisa Karpischek
Richard Hörmann
63-78
PDF (Język Polski)
Ferdinand Ebner and the Paradox of Solitude
Piotr Kostyło
79-98
PDF (Język Polski)
Ferdinand Ebner: In the Beginning Was the Word
Joseph R. Chapel
99-110
PDF (Język Polski)
Articles
Why the New Spirituality Failed to Become a Real Alternative to Traditional Religion?
Robert T. Ptaszek
113-126
PDF (Język Polski)
Frans de Waal’s Conception of Genesis of Morality and Its Implications for Religious Pedagogy
Agnieszka Salamucha
127-140
PDF (Język Polski)
Deconstruction of the Logos as a Threat to Religious Life
Dorota Anna Łażewska
141-160
PDF (Język Polski)
Religious Authorities in Pedagogy. Metatheoretical Remarks
Piotr Magier
161-180
PDF (Język Polski)
Pedagogical implications of Vincent Granat’s personalistic humanism
Sławomir Chrost
181-200
PDF (Język Polski)
“The Saint Phenomenon” among Anthropological Conditions of the Religious Faith
Katarzyna Parzych-Blakiewicz
201-214
PDF (Język Polski)
School as a Place of Formation of Moral-Ethical and Religious Competences
Dariusz Stępkowski
215-234
PDF (Język Polski)
The Catholic School Culture in the Context of Salesian Pedagogy
Stanisław Chrobak
235-256
PDF (Język Polski)
Contemporary Catholic School as a Place of Creating Socially Mature Personality of Children and Teenagers
Aldona Zakrzewska
257-272
PDF (Język Polski)
Self-Esteem of Employees in Educational Institutions and Their Professional Work
Piotr Krakowiak, Barbara Łukaszewska
273-294
PDF (Język Polski)
The Faces of Religiousness of Student Youth – the Analysis of Selected Components
Tomasz Różański
295-310
PDF (Język Polski)
Reports
Odzyskiwanie nadziei życia i wychowania w działalności Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej w Polsce
Marian Nowak
313-330
PDF (Język Polski)
Kongres Rodziny pod hasłem: Obudzić (nie)odkryty potencjał rodziny. Rodzina pyta i odpowiada, Lublin, 23–24 września 2015 roku
Marek Jeziorański
331-338
PDF (Język Polski)
Reviews
Jadwiga Izdebska, Dziecko – Dzieciństwo – Rodzina – Wychowanie rodzinne. Kategorie pedagogiki rodziny w perspektywie pedagogiki personalistycznej, Białystok: Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2015, ss. 223
Marta Samorańska
341-343
PDF (Język Polski)
Sabina L. Zalewska, Relations and marriage bond in the empty nest syndrom, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2014, ss. 158
Dariusz Stępkowski
343-347
PDF (Język Polski)
Jarosław Michalski, Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013, ss. 198
Dorota Grabowska
347-352
PDF (Język Polski)
Tomasz Piechniczek, Kultura i religijność w życiu miejskiej społeczności lokalnej. Socjologiczne studium przypadku. Kłodnica w Rudzie Śląskiej, Katowice: Studio NOA Ireneusz Olsza, 2015, ss. 280
Tomasz Różański
352-354
PDF (Język Polski)
Search
Search
Enter search query
Search
Browse
Browse Author Index
Issue archive
User
User
Username
*
Required
Password
*
Required
Remember me
Login
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Newsletter
Subscribe
Unsubscribe
Language
English
Język Polski