Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Paedagogia Christiana

Vol. 35 No. 1 (2015)
  • Home
  • /
  • Vol. 35 No. 1 (2015)
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 35 No. 1 (2015) /
  4. Table of contents

Vol. 35 No. 1 (2015)

Table of contents

« Back

Editorial

  • Editorial
    Jarosław Horowski, Piotr Kostyło, Krzysztof Skorulski
    5-10
    PDF (Język Polski)

Wokół myśli Ferdinarda Ebnera

  • The Topicality and Performativity of the Word
    Krzysztof Skorulski
    13-40
    PDF (Język Polski)
  • Conflicting Aspects. Ferdinand Ebner’s „Thinking in References”
    Walter Methlagl
    41-62
    PDF (Język Polski)
  • The Thought, Written, and Spoken Word. Ferdinand Ebner as the Author of the Letters to Luisa Karpischek
    Richard Hörmann
    63-78
    PDF (Język Polski)
  • Ferdinand Ebner and the Paradox of Solitude
    Piotr Kostyło
    79-98
    PDF (Język Polski)
  • Ferdinand Ebner: In the Beginning Was the Word
    Joseph R. Chapel
    99-110
    PDF (Język Polski)

Articles

  • Why the New Spirituality Failed to Become a Real Alternative to Traditional Religion?
    Robert T. Ptaszek
    113-126
    PDF (Język Polski)
  • Frans de Waal’s Conception of Genesis of Morality and Its Implications for Religious Pedagogy
    Agnieszka Salamucha
    127-140
    PDF (Język Polski)
  • Deconstruction of the Logos as a Threat to Religious Life
    Dorota Anna Łażewska
    141-160
    PDF (Język Polski)
  • Religious Authorities in Pedagogy. Metatheoretical Remarks
    Piotr Magier
    161-180
    PDF (Język Polski)
  • Pedagogical implications of Vincent Granat’s personalistic humanism
    Sławomir Chrost
    181-200
    PDF (Język Polski)
  • “The Saint Phenomenon” among Anthropological Conditions of the Religious Faith
    Katarzyna Parzych-Blakiewicz
    201-214
    PDF (Język Polski)
  • School as a Place of Formation of Moral-Ethical and Religious Competences
    Dariusz Stępkowski
    215-234
    PDF (Język Polski)
  • The Catholic School Culture in the Context of Salesian Pedagogy
    Stanisław Chrobak
    235-256
    PDF (Język Polski)
  • Contemporary Catholic School as a Place of Creating Socially Mature Personality of Children and Teenagers
    Aldona Zakrzewska
    257-272
    PDF (Język Polski)
  • Self-Esteem of Employees in Educational Institutions and Their Professional Work
    Piotr Krakowiak, Barbara Łukaszewska
    273-294
    PDF (Język Polski)
  • The Faces of Religiousness of Student Youth – the Analysis of Selected Components
    Tomasz Różański
    295-310
    PDF (Język Polski)

Reports

  • Odzyskiwanie nadziei życia i wychowania w działalności Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej w Polsce
    Marian Nowak
    313-330
    PDF (Język Polski)
  • Kongres Rodziny pod hasłem: Obudzić (nie)odkryty potencjał rodziny. Rodzina pyta i odpowiada, Lublin, 23–24 września 2015 roku
    Marek Jeziorański
    331-338
    PDF (Język Polski)

Reviews

  • Jadwiga Izdebska, Dziecko – Dzieciństwo – Rodzina – Wychowanie rodzinne. Kategorie pedagogiki rodziny w perspektywie pedagogiki personalistycznej, Białystok: Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2015, ss. 223
    Marta Samorańska
    341-343
    PDF (Język Polski)
  • Sabina L. Zalewska, Relations and marriage bond in the empty nest syndrom, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2014, ss. 158
    Dariusz Stępkowski
    343-347
    PDF (Język Polski)
  • Jarosław Michalski, Rzecz o takcie pedagogicznym nauczyciela, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013, ss. 198
    Dorota Grabowska
    347-352
    PDF (Język Polski)
  • Tomasz Piechniczek, Kultura i religijność w życiu miejskiej społeczności lokalnej. Socjologiczne studium przypadku. Kłodnica w Rudzie Śląskiej, Katowice: Studio NOA Ireneusz Olsza, 2015, ss. 280
    Tomasz Różański
    352-354
    PDF (Język Polski)

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop