Budowanie (po)mostów w dyskursie o jąkaniu
Słowa kluczowe
brakAbstrakt
Recenzja ksiązki:
Dialog bez barier – kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu. Wydanie polskie rozszerzone, red. K. Węsierska, H. Sønsterud, Agere Aude, Chorzów 2021, ss. 672
Bibliografia
Błachnio A., Przepiórka A. (2013). Podejście psychologiczne w terapii jąkania, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, t. 13, nr 2, s. 121–125.
Chęciek M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Dell C.W Jr. (2019). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym, przeł. L. Jankowska-Szafarska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Faściszewska M. (2020). Jąkanie. Wypowiedzi dialogowe i narracyjne osób jąkających się, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
De Geus E. (2013). Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, przeł. M. Węsierska, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Góral-Półrola J. (2016). Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Guitar B., Peters T.J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów, przeł. K. Gaweł, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Humeniuk E. (2012). Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Kaźmierczak M. (2018). Jąkający się na maturze ustnej. Przygotowanie, przebieg egzaminu, „Forum Logopedyczne”, nr 26, s. 175–186.
Kelman E., Nicholas A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym, przeł. M. Kądzioła, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Kupiec K., Jankowska-Szafarska L., Suligowska B., Kara R. (red.) (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.
Moćko N., Węsierska K. (2015). Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole, [w:] A. Guzy, M. Wójcik-Dudek, B. Niesporek-Szamburska (red.), Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 79–98.
Sakwerda A. (2020). Spokojnie, to tylko jąkanie!, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Schneider P. (2014). Kto-kto-kto robi hu-hu-hu?, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Sommer M., Koch M., Paulus W., Weiller C., Buchel Ch. (2002). Disconnection of Speech-Relevant Brain Areas in Persistent Developmental Stuttering, „Lancet”, t. 360, nr 9330, s. 380–384, doi:10.1016/S0140-6736(02)09610-1.
Stecko E. (2012). Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy, Warszawa: Wydawnictwo ES.
Tarkowski Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie, Lublin: Wydawnictwo Fundacji „Orator”.
Tarkowski Z., Okrasińska A. (2020). Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Węsierska K. (red.) (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 1, Niezdrowice–Katowice: Komlogo Piotr Gruba, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Węsierska K., Gaweł K. (red.) (2018). Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Węsierska K., Krawczyk A. (2017). Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym, [w:] A. Myszka, K.I. Bieńkowska, I. Marczykowska (red.), Głos – język – komunikacja, t. 4: Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 13–30.
Węsierska K., Witkowski M. (2019). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 2, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Netografia
European Clinical Specialization in Fluency Disorders, http://www.ecsf.eu/ [dostęp: 8.07.2022].
LOGOLab. Dobra komunikacja, https://www.facebook.com/groups/logolab [dostęp: 8.07.2022].
Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja IV”, https://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/program-3/ [dostęp: 8.07.2022].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Monika Kaźmierczak

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że:
jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Polityka prywatności
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 261
Liczba cytowań: 0