Bridging the Gap in the Discourse on Stuttering
Keywords
brakAbstract
Book review:
Dialog bez barier – kompleksowa interwencja logopedyczna w jąkaniu. Wydanie polskie rozszerzone, red. K. Węsierska, H. Sønsterud, Agere Aude, Chorzów 2021, ss. 672
References
Błachnio A., Przepiórka A. (2013). Podejście psychologiczne w terapii jąkania, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, t. 13, nr 2, s. 121–125.
Chęciek M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Dell C.W Jr. (2019). Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym, przeł. L. Jankowska-Szafarska, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Faściszewska M. (2020). Jąkanie. Wypowiedzi dialogowe i narracyjne osób jąkających się, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
De Geus E. (2013). Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, przeł. M. Węsierska, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Góral-Półrola J. (2016). Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Guitar B., Peters T.J. (2014). Dobór metod terapii jąkania. Przewodnik dla logopedów, przeł. K. Gaweł, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Humeniuk E. (2012). Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Kaźmierczak M. (2018). Jąkający się na maturze ustnej. Przygotowanie, przebieg egzaminu, „Forum Logopedyczne”, nr 26, s. 175–186.
Kelman E., Nicholas A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym, przeł. M. Kądzioła, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Kupiec K., Jankowska-Szafarska L., Suligowska B., Kara R. (red.) (2017). Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu, Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.
Moćko N., Węsierska K. (2015). Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole, [w:] A. Guzy, M. Wójcik-Dudek, B. Niesporek-Szamburska (red.), Szkoła bez barier. O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 79–98.
Sakwerda A. (2020). Spokojnie, to tylko jąkanie!, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Schneider P. (2014). Kto-kto-kto robi hu-hu-hu?, Katowice: Centrum Logopedyczne.
Sommer M., Koch M., Paulus W., Weiller C., Buchel Ch. (2002). Disconnection of Speech-Relevant Brain Areas in Persistent Developmental Stuttering, „Lancet”, t. 360, nr 9330, s. 380–384, doi:10.1016/S0140-6736(02)09610-1.
Stecko E. (2012). Jąkanie uwarunkowane obniżoną aktywnością histydazy, Warszawa: Wydawnictwo ES.
Tarkowski Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie, Lublin: Wydawnictwo Fundacji „Orator”.
Tarkowski Z., Okrasińska A. (2020). Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Węsierska K. (red.) (2015). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 1, Niezdrowice–Katowice: Komlogo Piotr Gruba, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Węsierska K., Gaweł K. (red.) (2018). Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Węsierska K., Krawczyk A. (2017). Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym, [w:] A. Myszka, K.I. Bieńkowska, I. Marczykowska (red.), Głos – język – komunikacja, t. 4: Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 13–30.
Węsierska K., Witkowski M. (2019). Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka, t. 2, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Netografia
European Clinical Specialization in Fluency Disorders, http://www.ecsf.eu/ [dostęp: 8.07.2022].
LOGOLab. Dobra komunikacja, https://www.facebook.com/groups/logolab [dostęp: 8.07.2022].
Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. Edycja IV”, https://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/program-3/ [dostęp: 8.07.2022].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Monika Kaźmierczak

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
By submitting an article, the author declares that:
they are the author of the article (hereinafter referred to as the Work) and:
- is entitled to exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyrights to the Work.
The Author grants the Jesuit University Ignatianum in Cracow a free, non-exclusive, territorially unlimited license to use the Work in the following fields of exploitation:
- publishing the Work in paper, digital or magnetic form;
- multiplying the work by any method, without limiting the number of editions or copies;
- distribution of the work and its copies in any form, including marketing, sales, lending, and lease;
- placing the work in a computer memory;
- distribution of the work in information networks, including the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a manner that everyone could have access to it at a time and place chosen by themselves;
- within the scope of dependent rights to the Work, covering, in particular, the right to make necessary changes to the Work, resulting from editorial and methodical preparation, as well as to make translations of the Work into other languages.
The license right shall be transferred the moment of transfer of the Work to the Jesuit University Ignatianum in Cracow. The Jesuit University Ignatianum in Cracow is entitled to grant sub-licenses to the Work in terms of the right granted. The license shall be limited in time for a period of 15 years from the date it is granted.
Stats
Number of views and downloads: 596
Number of citations: 0